အာဇာနည္ေန႔ႏွင့္ ဆက္စပ္အေတြးမ်ား - Kanbawza Tai News

Kanbawza Tai News

Represent For Shan State, Myanmar

Breaking

Saturday, July 13, 2019

အာဇာနည္ေန႔ႏွင့္ ဆက္စပ္အေတြးမ်ား

ေက်ာ္လင္းထြန္း (ေခ်ာင္းဦး)
.
သမုိင္းပညာရွင္ ေဒါက္တာသန္းထြန္းက ေျပာဖူးပါသည္။ သမိုင္း ဘာလို႔ သင္ရတာလဲ လို႔ ေမးခဲ့ရင္ 'မအေအာင္လို႔'ဟု ေျဖလိုက္ပါရန္ ျဖစ္သည္။ မွန္ကို မွန္ပါသည္။ စာေရးသူတို႔ စာ မ်ားမ်ား ဖတ္ေလ၊ စာမ်ားမ်ားေရးေလ၊ သမိုင္း ကို နားလည္ရန္ လိုေလပင္ ျဖစ္သည္။ သမုိင္း ကို မသိဘဲ စကားေျပာေနေသာသူ၊ စာေရးေန ေသာ သူသည္ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ သူ႕သမိုင္းကိုေလ့ လာမိလွ်င္ ေျပာခဲ့ေသာ စကား၊ ေရးခဲ့ေသာစာ မ်ား ျပဳျပင္လိုစိတ္ ေပၚလာမည္။ မိမိအမွား မိ မိအလြဲကို ဝန္ခံရင္း ျပဳျပင္ပါလိမ့္မည္။ သမိုင္းကို သိေသာသူသည္ အမွားျပဳရန္ ခဲယဥ္းပါသည္။ မွားခဲ့လွ်င္လည္း အမွားသိသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္ နက္ အမ်ားႏွင့္ေလာက ေကာင္းက်ိဳးအတြက္ ဝန္ခံရင္း ျပဳျပင္ပါလိမ့္မည္။ 'အာဇာနည္ေန႔' ေပၚေပါက္ေစခဲ့ေသာ ဂဠဳန္ေစာ၏ အမွားမွာ သိ ခ်ိန္ေနာက္က်ၿပီး ဝန္ခံရန္ ျပဳျပင္ရန္ မျဖစ္ႏုိင္ခဲ့ ပါ။ ျမန္မာ့သမုိင္းအတြက္ သာမက ကမၻာ႕သ မိုင္းကိုပင္ (အဂၤလန္ႏွင့္ ဂ်ပန္၊ ဒုတိယကမၻာ စစ္ ဆက္စပ္မႈေၾကာင့္) အစြန္းထင္းေစခဲ့ေသာ ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
.
 
.
၁၉၄၇ ခုႏွစ္၊ ဇူလုိင္လ ၁၉ ရက္ေန႔တြင္ လုပ္ႀကံခံခဲ့ရေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ တ ကြ အာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္ႀကီး ၉ ဦးတို႔သည္ တိုင္းျပည္ကို လြတ္လပ္ေရး ရ႐ုံသာမက စည္း ကမ္းျပည့္ဝေသာ ဒီမိုကေရစီ စံႏႈန္းမီ ဖက္ဒ ရယ္ျပည္ေထာင္စု ႏုိင္ငံေတာ္ ျဖစ္ေစခ်င္ၾက သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ မိန္႔ခြန္းမ်ားစြာ နားေထာင္ခဲ့ ဖူးသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ စာမ်ားႏွင့္ မိန္႔ခြန္းမ်ားစြာ ကို ဖတ္ခဲ့ဖူးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ စာေရးသူငယ္ စဥ္ကစ၍ ယေန႔အခ်ိန္အထိ လွ်ပ္စစ္မီးမ်ား မ လိုအပ္ဘဲ ဖြင့္ထားလွ်င္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ကို လို အပ္သည္ထက္ အသံုးျပဳေနလွ်င္ မလိုအပ္ဘဲ သံုးေနၾကလွ်င္ ႏုိင္ငံျခားျဖစ္ အဝတ္အထည္မ်ား စြာ သံုးစြဲေနၾကလွ်င္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကို သတိရမိသည္။ တမ္းတမိသည္။
.

လမ္းေဘးမီးတိုင္မ်ားမွ လွ်ပ္စစ္မီးမ်ားကို မနက္ မိုးစင္စင္ လင္း႐ုံမက ေနထြက္ခ်ိန္တြင္ ထြန္းထား၊ ဖြင့္ထားသည္ကို မၾကာမၾကာေတြ႕ ရသည္။ ညေန ေနမေစာင္းေသးခင္ အလင္း ေရာင္ ရွိေနစဥ္လည္း မီးထြန္းသင့္သည့္ အခ်ိန္ ထက္ နာရီဝက္ခန္႔ ေစာလြန္းတာမ်ိဳးလည္း ႀကံဳ ရသည္။ ဤသို႔ အမ်ားျပည္သူကို အုပ္ခ်ဳပ္သူ မ်ားက စည္းကမ္းမဲ့ၾက႐ုံမက၊ ျပည္သူမ်ားကိုယ္ တိုင္လည္း စည္းကမ္းမဲ့ၾကသည္။ အိမ္တြင္ ၾကည့္မည့္သူ မရွိဘဲ တီဗီြဖြင့္ထားသည္။ သို႔မ ဟုတ္ စာေပဖတ္႐ႈမႈ နည္းလာၿပီး (ဖတ္႐ႈမႈ မရွိသေလာက္ ျဖစ္လာၿပီး) တီဗီြ၊ ဖုန္း စေသာ ဖန္သားျပင္ (Screen)အသံုးျပဳၾက၍ လွ်ပ္စစ္ ဓာတ္အား ပိုကုန္ရသည္။
.
ကိုယ့္ဝင္ေငြန႔ဲ ကိုယ္၊ ကိုယ့္အိမ္ကိုယ့္ မိ သားစု ကိစၥကိုယ္ သံုးႏုိင္လို႔ မီတာခတတ္ႏုိင္ လို႔ သံုးတာ ဘာျဖစ္လဲဆုိေသာ အတၱမိသားစု မ်ား ရွိလိမ့္မည္။ ကမၻာႀကီး စိမ္းလန္းစိုျပည္ေရး၊ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ ေရရွည္စိမ္းလန္းသာယာ ေရးကို စိတ္မဝင္စား။ မိမိ မိသားစုႏွင့္ မိမိအိမ္ သာယာလွပမႈကိုသာ ေရွ႕တန္းတင္ေနၾကသူမ်ား သည္ လွ်ပ္စစ္မီးအားကို မေခြၽမတာႏွင့္ စည္း ကမ္းမဲ့စြာ သံုးၾကေပလိမ့္မည္။ ေလေအးေပး စက္၊ ပန္ကာ၊ မီးဖိုေခ်ာင္သံုး လွ်ပ္စစ္ပစၥည္းမ်ား ကို လုိအပ္သည္ထက္ ပိုသံုးလာၾကျခင္းျဖင့္ လူ ကိုယ္တိုင္လည္း အားစိုက္ထုတ္လိုစိတ္ နည္း လာက က်န္းမာေရး ခ်ိဳ႕တဲ့မႈ၊ ေရာဂါဝင္ေရာက္ မႈမ်ားကို ေတြ႕ျမင္ေနရ၊ ၾကားေနရသည္။ ယပ္ ေတာင္ထက္ လွ်ပ္စစ္ပန္ကာ သံုးၾကျခင္း၊ အဲ ယားကြန္း သံုးၾကျခင္း၊ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ အလင္းေရာင္ ရရွိရာေနရာကို ရွာေဖြေရႊ႕ေျပာင္း မႈ နည္းလာၿပီး အခန္းတြင္းတြင္ လွ်ပ္စစ္မီးျဖင့္ ေနလာျခင္းတို႔မွာ ေနာင္လာေနာက္သားမ်ား ပ်င္းရိမႈ၊ ေရသာခိုမႈကို ျဖစ္ေပၚေစလာႏုိင္သည္။
.
သစ္ပင္စိုက္ေနၾကသည့္ သတင္းမ်ားၾကား ရသည္မွာ ဝမ္းသာစရာေကာင္းသည္။ မိုးေခါင္ ေရရွား အညာေဒသမ်ားတြင္ သစ္ပင္စိုက္ၿပီးျပဳ စုပ်ိဳးေထာင္ၾကရသည္မွာ မလြယ္ကူပါ။ ေရကို ပံုမွန္ေလာင္းေပးႏုိင္ေအာင္ အားစိုက္ရသည္။ ၿမိဳ႕ႀကီး ျပႀကီးက ေခတ္ပညာတတ္ လိုလို၊ ေခတ္မီသူေဌးလိုလုိ မ်ားကလည္း မိမိၿခံဝင္းအ တြင္း သာမက လွပေရး၊ စိမ္းလန္းစိုျပည္ေရးႏွင့္ အိမ္ၿခံေရွ႕ သာယာလွပေရး အတြက္သာ အာ ႐ုံထား သစ္ပင္စိုက္ၾကသည္။ ဤသို႔ စိုက္ၾက ေသာ္လည္း ေက်းလက္ေတာရြာကလို ေရကို ပင္ပင္ပန္းပန္း သြယ္ယူ ခပ္ေလာင္းလုပ္ရလွ်င္ စိုက္ၾကမည္ မထင္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ၿမိဳ႕ႀကီးသားလိုလို ႐ႈိးစမိုး (ပဲကိုကို၊ ပဲမမ)သမား မ်ားသည္ လွ်ပ္စစ္ေရေမာ္တာ ခလုတ္ကေလး ဖြင့္ ေရပိုက္ေရေလးႏွင့္ (ေျပာရမယ္ဆို)သဘာ ဝေရကို လိုသည္ထက္ ပိုျဖဳန္းေနၾကသည္မ်ား ေတြ႕ေနရသည္။ ဖုန္ထလွ်င္ မႀကိဳက္၍ ကြင္း ျပင္ေရဖ်န္းေသးသည္။ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေယာင္ေယာင္ႏွင့္ သဘာဝ၏ သယံ ဇာတ ျဖဳန္းတီးေနၾကသည္။ လွ်ပ္စစ္ကို ပို၍ သံုးေနၾကသည္။
.
အိႏၵိယ၊ ဘူတန္၊ နီေပါသို႔ ဗုဒၶဂါယာ ဘု ရားဖူးခရီးစဥ္မွ မၾကာေသးမီက ျပန္လာေသာ မိတ္ေဆြတစ္ဦးႏွင့္ စကားစပ္မိသြားသည္။ အိႏၵိ ယႏုိင္ငံတြင္ အသံုးျပဳေနေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အမ်ားစုမွာ သူတို႔ႏုိင္ငံ ျပည္တြင္းထုတ္TATA (တာတာ) အမွတ္တံဆိပ္မ်ား ျဖစ္သည္။ ဂ်ပန္ ကား၊ ဂ်ာမနီကား၊ တ႐ုတ္ဆုိင္ကယ္ ဆုိသည္ မွာ အလြန္အင္မတန္ ရွားသည္ဟု ဆိုပါသည္။ ကုန္တင္ယာဥ္ႀကီး၊ ခရီးသည္တင္ယာဥ္ႏွင့္ မိ သားစုသံုးယာဥ္၊ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္အားလုံး နီးပါးမွာ ျပည္တြင္းျဖစ္ ယာဥ္မ်ားျဖစ္ၾကသည္ ဆို၏။ စာေရးသူ ငယ္စဥ္က သင္ၾကားခဲ့ရေသာ ျမန္မာ ကဗ်ာလက္ေရြးစင္မွ ဆရာႀကီး သခင္ ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း၏ 'ဝံသာႏုအထည္'ဆိုေသာ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ ရွင္သန္ထက္ျမက္ေရး ကဗ်ာကို သတိရမိသည္။ ယေန႔ေခတ္ လူငယ္သာမက အုပ္ထိန္းသူ လူရြယ္လူလတ္တို႔ပင္ ကိုယ့္ဓေလ့၊ ကိုယ့္စ႐ိုက္၊ ျပည္တြင္းျဖစ္ အထည္မ်ားကို သ တိေမ့ကုန္ၾကၿပီ။ အေမေက်ာ္၍ ေဒြးေတာ္လြမ္း သူမ်ားကို ျမင္တိုင္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းႏွင့္ တကြ အာဇာနည္ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ားကို လြမ္းမိ၊ သတိရမိပါသည္။
.
ကိုယ့္ယဥ္ေက်းမႈ၊ ကိုယ့္ဓေလ့ထံုးစံကိုေမး ၿပီး ဝတ္စားဆင္ယင္ပံု၊ ေျပာဆုိ ဆက္ဆံၾကပံု မ်ား ေျပာင္းလဲ ကုန္ၾကသည္။ အထီးအမ မကြဲ ျပားၾကေတာ့ေသာ ဆံပင္ ပံုစံႏွင့္ ဝတ္စားဆင္ ယင္မႈမ်ား ေတြ႕ေနရသည္။ စိမ့္ဝင္လာေသာ ျပည္ပ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ မိမိယဥ္ေက်းမႈ ဆက္ စပ္ပူးေပါင္း၍ လူ႕ေဘာင္ေလာက တုိးတက္ ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္သည့္ လူမႈစ႐ိုက္သည္ ယဥ္ေက်းမႈ တိုးတက္မႈ၏ ျပယုဂ္ပင္ ျဖစ္သည္။ ဤသို႔ မဟုတ္ဘဲ မိမိတုိင္းျပည္၏ ႐ိုးရာယဥ္ ေက်းမႈ၊ တိုင္းရင္းသား ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထံုး စံမ်ား လြင့္ပ်ံေပ်ာက္လြင့္ၾကၿပီး ျပည္ပ ဓေလ့စ ႐ိုက္မ်ားသာ ႀကီးစိုး ခ်ယ္လွယ္ျခင္း ခံရပါက ယဥ္ေက်းမႈ ဆုတ္ယုတ္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ယ ေန႔ေခတ္တြင္ ျမန္မာတိုင္းရင္းသား လူငယ္မ်ား ျပည္ပသြင္ျပင္ လကၡဏာကို ႏွစ္သက္လာၾက ျခင္း၊ လူရြယ္လူလတ္မ်ားက အရက္ဘီယာမ်ား ကို fashion သဖြယ္ သံုးစြဲလာၾကျခင္းႏွင့္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားကပင္ တက္တူး (tattoo)ကို ဒီဇိုင္း (Design)ျဖင့္ ခုန္မင္ႏွစ္သက္ ေနၾကျခင္းမွာ ရင္ထုမနာ။ ႏုနယ္ ပ်ိဳရြယ္ေသာ မိန္းကေလး မ်ားကပင္ ေခတ္မီမႈကို ေရးႀကီးခြင္က်ယ္ အထင္တႀကီးျဖင့္ ေမြးေန႔ကို KTV မ်ားတြင္ က်င္းပေနၾကသည္မွာ ေတြးမိတုိင္း အ႐ိုးေရာ၊ အမ်ိဳး ေရာ၊ တစ္ေဆြလံုး တစ္မ်ိဳးလံုး နာမိပါေတာ့၏။
.
ေခတ္မီသလိုလို၊ ၿမိဳ႕ႀကီးသား ဆန္သလိုလို (သို႔) Global လိုုလို သမားအမ်ားစုမွာ တကယ္ ေတာ့ ျမန္မာ့ေက်းလက္ ယဥ္ေက်းမႈကို နားမ လည္ၾက႐ုံမွ်မက မိမိတို႔ ဘိုးဘြားအေမြအႏွစ္ အစဥ္အလာကိုလည္း နားမလည္ၾကေပ။ အ ေျခခံပညာကို တကၠသိုလ္ဝင္တန္း ေအာင္သည္ အထိ ေက်ာင္းသားပီပီ ပုဆိုးဝတ္၍ ေက်ာင္း တက္လာသူက (၁ဝ)တန္းေအာင္ၿပီး ကြန္ပ်ဴတာ လိုလို၊ စာရင္းကိုင္ လိုလုိ၊ အဂၤလိပ္စာလိုလို သင္တန္းတက္ေနသည္။ အင္တာနက္ ဂ်ပိုးက ပုဆိုး မဝတ္တတ္ဘူး။ လံုခ်ည္မဝတ္တတ္ဘူး ဆုိလာၾကသည္။ သူတို႔ မိဘအုပ္ထိန္းသူၾကည့္ ျပန္ေတာ့လည္း တိုင္းရင္းသား ယဥ္ေက်းမႈကို တန္ဖိုးမထား။ အသားထဲက ေလာက္ထြက္ ေနၾကသည္။ ေတာင္လိုလို၊ ေျမာက္လိုလိုႏွင့္ ေတာင္မေရာက္ ေျမာက္မေရာက္ သမားမ်ား။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာရလွ်င္ သားသမီးကို ထိန္းေက်ာင္း လမ္းၫႊန္ရမည့္ သူတို႔ ကိုယ္တိုင္ က မိဘစကား အေရးမထားခဲ့ၾကသူမ်ား ျဖစ္ ၾကေလ၏။
.
ဝံသာႏု ရကၡိတ တရားမ်ား အားနည္းလာ ၾကၿပီး ျပည္ပကို အားကိုးေနရသည္။ အာဇာ နည္ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား စေတး၍ ရယူခဲ့ရ ေသာ လြတ္လပ္ေရးပင္ ရေသာ္ျငား စာေပ မ ဖတ္၍ သမိုင္းနားမလည္၊ သမိုင္း မသိ၍ ဘိုး ဘြား အေမြအႏွစ္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရ ေကာင္းမွန္း မသိ။ ထိုမွတစ္ဆင့္ ယဥ္ေက်းမႈမ်ား ဆုတ္ယုတ္လာသည္။ ေလာကပါလ တရားမ်ား အားနည္းလာၾကၿပီး အသိပညာ မရွိၾကေလ ေတာ့ အတၱ၊ မာန၊ ဝံ့ၾ<ြကားမႈကို ေရွ႕တန္းတင္ လာၾကသည္။ ဒီပံုစံအတိုင္း ဆက္သြားေန၍ မ ျဖစ္ပါ။
.
တစ္မ်ိဳးသားလံုး၏ စိတ္ဓာတ္ႏွင့္ အက်င့္ စာရိတၱမ်ား တိုးတက္ျမင့္မားလာေစေရးကို စာ ရြက္ေပၚမွာ သာမက လက္ေတြ႕ အေကာင္အ ထည္ေဖာ္ရေတာ့မည္။ အာဇာနည္ေန႔ က်င္းပ လွ်င္ ဦးတည္ခ်က္မ်ား ခ်မွတ္ၾကရစၿမဲပင္။ ထို ဦးတည္ခ်က္မ်ားကို ဦးလည္မသုန္ အေကာင္အ ထည္ေဖာ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကပါစို႔။ စည္းလံုး ညီၫြတ္စြာျဖင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာေသာ ေခတ္မီ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္၍ ဒီမိုကေရစီ အႏွစ္သာရျပည့္ ဝေသာ ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စု ႏုိင္ငံေတာ္ကို ဝိုင္းဝန္း တည္ေဆာက္ၾကပါစို႔။
-----------------------------------------------------
အာဇာနည်နေ့နင့် ဆက်စပ်အတွေးများ
ကျော်လင်းထွန်း (ချောင်းဦး)
.
သမိုင်းပညာရင် ဒေါက်တာသန်းထွန်းက ပြောဖူးပါသည်။ သမိုင်း ဘာလို့ သင်ရတာလဲ လို့ မေးခဲ့ရင် 'မအအောင်လို့'ဟု ဖြေလိုက်ပါရန် ဖြစ်သည်။ မန်ကို မန်ပါသည်။ စာရေးသူတို့ စာ များများ ဖတ်လေ၊ စာများများရေးလေ၊ သမိုင်း ကို နားလည်ရန် လိုလေပင် ဖြစ်သည်။ သမိုင်း ကို မသိဘဲ စကားပြောနေသောသူ၊ စာရေးနေ သော သူသည် တစ်ချိန်ချိန် သူ့သမိုင်းကိုလေ့ လာမိလျင် ပြောခဲ့သော စကား၊ ရေးခဲ့သောစာ များ ပြုပြင်လိုစိတ် ပေါ်လာမည်။ မိမိအမား မိ မိအလွဲကို ဝန်ခံရင်း ပြုပြင်ပါလိမ့်မည်။ သမိုင်းကို သိသောသူသည် အမားပြုရန် ခဲယဉ်းပါသည်။ မားခဲ့လျင်လည်း အမားသိသည်နင့် တစ်ပြိုင် နက် အများနင့်လောက ကောင်းကျိုးအတွက် ဝန်ခံရင်း ပြုပြင်ပါလိမ့်မည်။ 'အာဇာနည်နေ့' ပေါ်ပေါက်စေခဲ့သော ဂဠုန်စော၏ အမားမာ သိ ချိန်နောက်ကျပြီး ဝန်ခံရန် ပြုပြင်ရန် မဖြစ်နိုင်ခဲ့ ပါ။ မြန်မာ့သမိုင်းအတွက် သာမက ကမ္ဘာ့သ မိုင်းကိုပင် (အင်္ဂလန်နင့် ဂျပန်၊ ဒုတိယကမ္ဘာ စစ် ဆက်စပ်မုကြောင့်) အစွန်းထင်းစေခဲ့သော ကြောင့် ဖြစ်သည်။
.
၁၉၄၇ ခုနစ်၊ ဇူလိုင်လ ၁၉ ရက်နေ့တွင် လုပ်ကြံခံခဲ့ရသော ဗိုလ်ချုပ်အောင်ဆန်းနင့် တ ကွ အာဇာနည်ခေါင်းဆောင်ကြီး ၉ ဦးတို့သည် တိုင်းပြည်ကို လွတ်လပ်ရေး ရရုံသာမက စည်း ကမ်းပြည့်ဝသော ဒီမိုကရေစီ စံနုန်းမီ ဖက်ဒ ရယ်ပြည်ထောင်စု နိုင်ငံတော် ဖြစ်စေချင်ကြ သည်။ ဗိုလ်ချုပ်၏ မိန့်ခွန်းများစွာ နားထောင်ခဲ့ ဖူးသည်။ ဗိုလ်ချုပ်၏ စာများနင့် မိန့်ခွန်းများစွာ ကို ဖတ်ခဲ့ဖူးသည်။ ထို့ကြောင့်ပင် စာရေးသူငယ် စဉ်ကစ၍ ယနေ့အချိန်အထိ လျပ်စစ်မီးများ မ လိုအပ်ဘဲ ဖွင့်ထားလျင် မော်တော်ယာဉ်ကို လို အပ်သည်ထက် အသုံးပြုနေလျင် မလိုအပ်ဘဲ သုံးနေကြလျင် နိုင်ငံခြားဖြစ် အဝတ်အထည်များ စွာ သုံးစွဲနေကြလျင် ဗိုလ်ချုပ်အောင်ဆန်းကို သတိရမိသည်။ တမ်းတမိသည်။
.
လမ်းဘေးမီးတိုင်များမ လျပ်စစ်မီးများကို မနက် မိုးစင်စင် လင်းရုံမက နေထွက်ချိန်တွင် ထွန်းထား၊ ဖွင့်ထားသည်ကို မကြာမကြာတွေ့ ရသည်။ ညနေ နေမစောင်းသေးခင် အလင်း ရောင် ရိနေစဉ်လည်း မီးထွန်းသင့်သည့် အချိန် ထက် နာရီဝက်ခန့် စောလွန်းတာမျိုးလည်း ကြုံ ရသည်။ ဤသို့ အများပြည်သူကို အုပ်ချုပ်သူ များက စည်းကမ်းမဲ့ကြရုံမက၊ ပြည်သူများကိုယ် တိုင်လည်း စည်းကမ်းမဲ့ကြသည်။ အိမ်တွင် ကြည့်မည့်သူ မရိဘဲ တီဗွီဖွင့်ထားသည်။ သို့မ ဟုတ် စာပေဖတ်ရုမု နည်းလာပြီး (ဖတ်ရုမု မရိသလောက် ဖြစ်လာပြီး) တီဗွီ၊ ဖုန်း စသော ဖန်သားပြင် (Screen)အသုံးပြုကြ၍ လျပ်စစ် ဓာတ်အား ပိုကုန်ရသည်။
.
ကိုယ့်ဝင်ငွေနဲ့ ကိုယ်၊ ကိုယ့်အိမ်ကိုယ့် မိ သားစု ကိစ္စကိုယ် သုံးနိုင်လို့ မီတာခတတ်နိုင် လို့ သုံးတာ ဘာဖြစ်လဲဆိုသော အတ္တမိသားစု များ ရိလိမ့်မည်။ ကမ္ဘာကြီး စိမ်းလန်းစိုပြည်ရေး၊ သဘာဝ ပတ်ဝန်းကျင် ရေရည်စိမ်းလန်းသာယာ ရေးကို စိတ်မဝင်စား။ မိမိ မိသားစုနင့် မိမိအိမ် သာယာလပမုကိုသာ ရေ့တန်းတင်နေကြသူများ သည် လျပ်စစ်မီးအားကို မချွေမတာနင့် စည်း ကမ်းမဲ့စွာ သုံးကြပေလိမ့်မည်။ လေအေးပေး စက်၊ ပန်ကာ၊ မီးဖိုချောင်သုံး လျပ်စစ်ပစ္စည်းများ ကို လိုအပ်သည်ထက် ပိုသုံးလာကြခြင်းဖြင့် လူ ကိုယ်တိုင်လည်း အားစိုက်ထုတ်လိုစိတ် နည်း လာက ကျန်းမာရေး ချို့တဲ့မု၊ ရောဂါဝင်ရောက် မုများကို တွေ့မြင်နေရ၊ ကြားနေရသည်။ ယပ် တောင်ထက် လျပ်စစ်ပန်ကာ သုံးကြခြင်း၊ အဲ ယားကွန်း သုံးကြခြင်း၊ သဘာဝ ပတ်ဝန်းကျင် အလင်းရောင် ရရိရာနေရာကို ရာဖွေရွေ့ပြောင်း မု နည်းလာပြီး အခန်းတွင်းတွင် လျပ်စစ်မီးဖြင့် နေလာခြင်းတို့မာ နောင်လာနောက်သားများ ပျင်းရိမု၊ ရေသာခိုမုကို ဖြစ်ပေါ်စေလာနိုင်သည်။
.
သစ်ပင်စိုက်နေကြသည့် သတင်းများကြား ရသည်မာ ဝမ်းသာစရာကောင်းသည်။ မိုးခေါင် ရေရား အညာဒေသများတွင် သစ်ပင်စိုက်ပြီးပြု စုပျိုးထောင်ကြရသည်မာ မလွယ်ကူပါ။ ရေကို ပုံမန်လောင်းပေးနိုင်အောင် အားစိုက်ရသည်။ မြို့ကြီး ပြကြီးက ခေတ်ပညာတတ် လိုလို၊ ခေတ်မီသူဌေးလိုလို များကလည်း မိမိခြံဝင်းအ တွင်း သာမက လပရေး၊ စိမ်းလန်းစိုပြည်ရေးနင့် အိမ်ခြံရေ့ သာယာလပရေး အတွက်သာ အာ ရုံထား သစ်ပင်စိုက်ကြသည်။ ဤသို့ စိုက်ကြ သော်လည်း ကျေးလက်တောရွာကလို ရေကို ပင်ပင်ပန်းပန်း သွယ်ယူ ခပ်လောင်းလုပ်ရလျင် စိုက်ကြမည် မထင်။ အဘယ်ကြောင့်ဆိုသော် မြို့ကြီးသားလိုလို ရိုးစမိုး (ပဲကိုကို၊ ပဲမမ)သမား များသည် လျပ်စစ်ရေမော်တာ ခလုတ်ကလေး ဖွင့် ရေပိုက်ရေလေးနင့် (ပြောရမယ်ဆို)သဘာ ဝရေကို လိုသည်ထက် ပိုဖြုန်းနေကြသည်များ တွေ့နေရသည်။ ဖုန်ထလျင် မကြိုက်၍ ကွင်း ပြင်ရေဖျန်းသေးသည်။ သဘာဝ ပတ်ဝန်းကျင် ထိန်းသိမ်းယောင်ယောင်နင့် သဘာဝ၏ သယံ ဇာတ ဖြုန်းတီးနေကြသည်။ လျပ်စစ်ကို ပို၍ သုံးနေကြသည်။
.
အိန္ဒိယ၊ ဘူတန်၊ နီပေါသို့ ဗုဒ္ဓဂါယာ ဘု ရားဖူးခရီးစဉ်မ မကြာသေးမီက ပြန်လာသော မိတ်ဆွေတစ်ဦးနင့် စကားစပ်မိသွားသည်။ အိန္ဒိ ယနိုင်ငံတွင် အသုံးပြုနေသော မော်တော်ယာဉ် အများစုမာ သူတို့နိုင်ငံ ပြည်တွင်းထုတ်TATA (တာတာ) အမတ်တံဆိပ်များ ဖြစ်သည်။ ဂျပန် ကား၊ ဂျာမနီကား၊ တရုတ်ဆိုင်ကယ် ဆိုသည် မာ အလွန်အင်မတန် ရားသည်ဟု ဆိုပါသည်။ ကုန်တင်ယာဉ်ကြီး၊ ခရီးသည်တင်ယာဉ်နင့် မိ သားစုသုံးယာဉ်၊ မော်တော်ဆိုင်ကယ်အားလုံး နီးပါးမာ ပြည်တွင်းဖြစ် ယာဉ်များဖြစ်ကြသည် ဆို၏။ စာရေးသူ ငယ်စဉ်က သင်ကြားခဲ့ရသော မြန်မာ ကဗျာလက်ရွေးစင်မ ဆရာကြီး သခင် ကိုယ်တော်မိုင်း၏ 'ဝံသာနုအထည်'ဆိုသော မျိုးချစ်စိတ် ရင်သန်ထက်မြက်ရေး ကဗျာကို သတိရမိသည်။ ယနေ့ခေတ် လူငယ်သာမက အုပ်ထိန်းသူ လူရွယ်လူလတ်တို့ပင် ကိုယ့်ဓလေ့၊ ကိုယ့်စရိုက်၊ ပြည်တွင်းဖြစ် အထည်များကို သ တိမေ့ကုန်ကြပြီ။ အမေကျော်၍ ဒွေးတော်လွမ်း သူများကို မြင်တိုင်း ဗိုလ်ချုပ်အောင်ဆန်းနင့် တကွ အာဇာနည် ခေါင်းဆောင်ကြီးများကို လွမ်းမိ၊ သတိရမိပါသည်။
.
ကိုယ့်ယဉ်ကျေးမု၊ ကိုယ့်ဓလေ့ထုံးစံကိုမေး ပြီး ဝတ်စားဆင်ယင်ပုံ၊ ပြောဆို ဆက်ဆံကြပုံ များ ပြောင်းလဲ ကုန်ကြသည်။ အထီးအမ မကွဲ ပြားကြတော့သော ဆံပင် ပုံစံနင့် ဝတ်စားဆင် ယင်မုများ တွေ့နေရသည်။ စိမ့်ဝင်လာသော ပြည်ပ ယဉ်ကျေးမုနင့် မိမိယဉ်ကျေးမု ဆက် စပ်ပူးပေါင်း၍ လူ့ဘောင်လောက တိုးတက် အောင် ဆောင်ရွက်နိုင်သည့် လူမုစရိုက်သည် ယဉ်ကျေးမု တိုးတက်မု၏ ပြယုဂ်ပင် ဖြစ်သည်။ ဤသို့ မဟုတ်ဘဲ မိမိတိုင်းပြည်၏ ရိုးရာယဉ် ကျေးမု၊ တိုင်းရင်းသား ယဉ်ကျေးမု ဓလေ့ထုံး စံများ လွင့်ပျံပျောက်လွင့်ကြပြီး ပြည်ပ ဓလေ့စ ရိုက်များသာ ကြီးစိုး ချယ်လယ်ခြင်း ခံရပါက ယဉ်ကျေးမု ဆုတ်ယုတ်ခြင်းပင် ဖြစ်သည်။ ယ နေ့ခေတ်တွင် မြန်မာတိုင်းရင်းသား လူငယ်များ ပြည်ပသွင်ပြင် လက္ခဏာကို နစ်သက်လာကြ ခြင်း၊ လူရွယ်လူလတ်များက အရက်ဘီယာများ ကို fashion သဖွယ် သုံးစွဲလာကြခြင်းနင့် အမျိုးသမီးများကပင် တက်တူး (tattoo)ကို ဒီဇိုင်း (Design)ဖြင့် ခုန်မင်နစ်သက် နေကြခြင်းမာ ရင်ထုမနာ။ နုနယ် ပျိုရွယ်သော မိန်းကလေး များကပင် ခေတ်မီမုကို ရေးကြီးခွင်ကျယ် အထင်တကြီးဖြင့် မွေးနေ့ကို KTV များတွင် ကျင်းပနေကြသည်မာ တွေးမိတိုင်း အရိုးရော၊ အမျိုး ရော၊ တစ်ဆွေလုံး တစ်မျိုးလုံး နာမိပါတော့၏။
.
ခေတ်မီသလိုလို၊ မြို့ကြီးသား ဆန်သလိုလို (သို့) Global လိုုလို သမားအများစုမာ တကယ် တော့ မြန်မာ့ကျေးလက် ယဉ်ကျေးမုကို နားမ လည်ကြရုံမျမက မိမိတို့ ဘိုးဘွားအမွေအနစ် အစဉ်အလာကိုလည်း နားမလည်ကြပေ။ အ ခြေခံပညာကို တက္ကသိုလ်ဝင်တန်း အောင်သည် အထိ ကျောင်းသားပီပီ ပုဆိုးဝတ်၍ ကျောင်း တက်လာသူက (၁ဝ)တန်းအောင်ပြီး ကွန်ပျူတာ လိုလို၊ စာရင်းကိုင် လိုလို၊ အင်္ဂလိပ်စာလိုလို သင်တန်းတက်နေသည်။ အင်တာနက် ဂျပိုးက ပုဆိုး မဝတ်တတ်ဘူး။ လုံချည်မဝတ်တတ်ဘူး ဆိုလာကြသည်။ သူတို့ မိဘအုပ်ထိန်းသူကြည့် ပြန်တော့လည်း တိုင်းရင်းသား ယဉ်ကျေးမုကို တန်ဖိုးမထား။ အသားထဲက လောက်ထွက် နေကြသည်။ တောင်လိုလို၊ မြောက်လိုလိုနင့် တောင်မရောက် မြောက်မရောက် သမားများ။ ပွင့်ပွင့်လင်းလင်း ပြောရလျင် သားသမီးကို ထိန်းကျောင်း လမ်းညွန်ရမည့် သူတို့ ကိုယ်တိုင် က မိဘစကား အရေးမထားခဲ့ကြသူများ ဖြစ် ကြလေ၏။
.
ဝံသာနု ရက္ခိတ တရားများ အားနည်းလာ ကြပြီး ပြည်ပကို အားကိုးနေရသည်။ အာဇာ နည်ခေါင်းဆောင်ကြီးများ စတေး၍ ရယူခဲ့ရ သော လွတ်လပ်ရေးပင် ရသော်ငြား စာပေ မ ဖတ်၍ သမိုင်းနားမလည်၊ သမိုင်း မသိ၍ ဘိုး ဘွား အမွေအနစ် ထိန်းသိမ်းစောင့်ရောက်ရ ကောင်းမန်း မသိ။ ထိုမတစ်ဆင့် ယဉ်ကျေးမုများ ဆုတ်ယုတ်လာသည်။ လောကပါလ တရားများ အားနည်းလာကြပြီး အသိပညာ မရိကြလေ တော့ အတ္တ၊ မာန၊ ဝြံ့<ွကားမုကို ရေ့တန်းတင် လာကြသည်။ ဒီပုံစံအတိုင်း ဆက်သွားနေ၍ မ ဖြစ်ပါ။
.
တစ်မျိုးသားလုံး၏ စိတ်ဓာတ်နင့် အကျင့် စာရိတ္တများ တိုးတက်မြင့်မားလာစေရေးကို စာ ရွက်ပေါ်မာ သာမက လက်တွေ့ အကောင်အ ထည်ဖော်ရတော့မည်။ အာဇာနည်နေ့ ကျင်းပ လျင် ဦးတည်ချက်များ ချမတ်ကြရစမြဲပင်။ ထို ဦးတည်ချက်များကို ဦးလည်မသုန် အကောင်အ ထည်ဖော်နိုင်အောင် ကြိုးစားကြပါစို့။ စည်းလုံး ညီညွတ်စွာဖြင့် ငြိမ်းချမ်းသာယာသော ခေတ်မီ ဖွံ့ဖြိုး တိုးတက်၍ ဒီမိုကရေစီ အနစ်သာရပြည့် ဝသော ဖက်ဒရယ် ပြည်ထောင်စု နိုင်ငံတော်ကို ဝိုင်းဝန်း တည်ဆောက်ကြပါစို့။

No comments:

Post a Comment

Journal Download

Photo of three cats