ျမၿခံဳလႊာ အဆိပ္သင့္ေလမွျဖင့္ - Kanbawza Tai News

Kanbawza Tai News

Represent For Shan State, Myanmar

Breaking

Tuesday, April 2, 2019

ျမၿခံဳလႊာ အဆိပ္သင့္ေလမွျဖင့္


ေဇာ္ရွိန္း ပန္းခ်ီ (ေအးသာယာ)
.


.
ေမာင္ကေလး၊ ေမာင့္ကို လြမ္းလွ်င္ေသာက္ ေတာ္ေရခ်မ္း၊ ““စားေတာ္ကြမ္းႏွင့္””၊ အလြမ္း ေျဖလို႔၊ မေျပပါလို႔၊ ေရက မိုးမွာ၊ ကၽြမ္းထိုး ေကာင္ငဲ့ႏွယ္၊ အပ်ိဳျဖဴႏွမမွာ ႀကံဳရတယ္ရွင့္။
.
စိတ္ပညာရွင္ေတြဟာ စိတ္ကို အတြင္းပိုင္း၊ အလယ္ပိုင္း၊ အျပင္ပိုင္း၊ ဆိုၿပီး သံုးပိုင္းခြဲၾက တယ္။ ႏုိးၾကားေနစဥ္ ျဖစ္ေပၚတတ္တဲ့ ျမင္သိ စိတ္၊ ၾကားသိစိတ္၊ နာမ္သိစိတ္၊ အရသာစိတ္၊ ထိသိစိတ္ေတြကေတာ့ “သိစိတ္-Conscious mind”လို႔ ေခၚပါတယ္။ အိပ္ေပ်ာ္ခါနီး စပ္ကူး မတ္ကူးမွာ ျဖစ္တဲ့စိတ္ကိုေတာ့ ““မသိတစ္၀က္ သိတစ္၀က္စိတ္- Sukconscious mind”လို႔ ေခၚတယ္။ အိပ္ေမာက်ေနတဲ့ စိတ္၊ ေမ့ေျမာေန တဲ့စိတ္ကိုေတာ့ ““မသိစိတ္-Unconcious mind” လို႔ ေခၚၾကတယ္။ ႐ုပ္တရားနဲ႔ေျပာင္း လဲမႈထက္ နာမ္တရားရဲ႕ ေျပာင္းလဲမႈက ၁၇ ဆ ပိုျမန္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကမ္ၻာႏွင့္အ၀ွမ္း ေျပာင္းလဲမႈမ်ား၊ ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈ၊ ဟူသ မွ် စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္ရသည္မွာ ေသခ်ာသည္ထင္ ပါသည္။
.
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္စဥ္ကလို စိတ္ကိုျဖဴစင္ ေအာင္ မိဘ၊ ဘိုးဘြားမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းေနစဥ္က ေလးအရြယ္မွာလည္း ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ ဆရာ/ ဆရာမမ်ား ေဖးမသင္ျပတဲ့ နီတိေတြေၾကာင့္၊ ယခုအခ်ိန္ ၀န္းခ်ီအိုႀကီးအရြယ္မွာေတာင္ မိမိ ထက္က်န္းမာ မစြမ္းသူဦးစားေပးလို႔၊ လူငယ္က ေလး မိခင္မ်ား၊ ရဟန္းသံဃာ သီလရွင္မ်ား ယာဥ္ေတြေပၚမွာ ႀကံဳရဆံုရရင္၊ ေနရာေပးလို႔၊ ငယ္က်င့္အထံုစြဲေနတုန္းပါ။ အႏွစ္ေလးငါးဆယ္ တိုင္းျပည္ရဲ႕ အေျခအေန အရပ္ရပ္ေျပာင္းလဲမႈ ျဖစ္စဥ္ေၾကာင့္ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး၊ ပညာေရး စံထံုးမ်ား၊ မသိမသာမွ သိသာထင္ရွားလာကာ လူငယ္မ်ား ယိုင္နဲ႔လာသည္ဟု ျမင္မိပါသည္။ လူငယ္ေတြဟာ ေကာင္းတဲ့ဘက္က အေျခခံ ဓာတ္ေတြကို ပါရမီလို႔ေခၚၿပီး မေကာင္းတဲ့ဘက္ က အေျခခံဓာတ္ေတြကိုေတာ့ အာသယ အႏု သယလို႔ ေခၚတယ္။ ဒီထက္ႏွစ္မ်ိဳးဟာ အခ်င္း ခ်င္း ဆန္႔က်င္ေနေၾကာင့္ ေရွးစကား၊ ေနာက္ လူမသိေလေတာ့၊ အခြင့္အခါသင့္ရင္ တစ္ဦး ႏွင့္တစ္ဦး၊ တစ္ဖြဲ႕ႏွင့္တစ္ဖြဲ႕၊ တစ္ႏုိင္ငံႏွင့္တစ္ ႏုိင္ငံ အေျဖကေတာ့ ႐ိုက္ၾကေလသတည္။ ေဒါ သႀကီးလို႔ လူေတြဟာ သတ္ၱ၀ါေတြ ဒုက္ၡေရာက္ ၾကပံုကေတာ့ စစ္ပြဲေတြ၊ ရန္ပြဲေတြ၊ ဆဲဆိုၿခိမ္း ေျခာက္မႈ၊ ႏွိပ္စက္မႈေတြဟာ ေဒါသနဲ႔ အလိုႀကီး မႈေတြေၾကာင့္ ေပၚေပါက္လာျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
.
ဘ၀ဟူသည္ ပုစ္ၦာန္တစ္ပုဒ္ဟု ပညာရွိမ်ား က မွတ္ခ်က္ျပဳထားပါသည္။ ပုစ္ၦာျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုး အေျဖရရွိေစရန္ တြက္ခ်က္ၾကရသည္။ ထိုသို႔ တြက္ခ်က္မႈမ်ားကို ေပးထားေသာ ပုစ္ၦာကို မူတည္ၿပီး စဥ္းစားကာ အေျဖရွာရသည္။ မွားသည္ မွန္သည္ကိုေတာ့ အမွန္ခ်စ္အမွတ္အသား မရေသးခင္ ဇေ၀ဇ၀ါ ႏွင့္ ေနရမွာေတာ့ ျဖစ္ပါသည္။ ဘ၀ပုစ္ၦာမ်ား တြက္ခ်က္ရာတြင္မူ တစ္ခါတစ္ရံ စဥ္းစားဆင္ ျခင္ဉာဏ္၊ ျဖတ္ထုိးဉာဏ္တို႔အျပင္၊ စိတ္ရွည္ သည္းခံမႈ၊ သေဘာထားႀကီးမႈ၊ ပြင့္လင္း႐ိုးေျဖာင့္ မႈ၊ စိတ္ေကာင္းေစတနာ စသည့္အကူအပ့ံမ်ား ျဖင့္ တြက္ခ်က္အေျဖထုတ္ရသည့္ ခက္ခဲနက္နဲ ေသာ ပုစ္ၦာမ်ားလည္း ရွိပါသည္။ လက္ရွိဘ၀ တြင္ စင္စစ္အားျဖင့္ ေပးခ်က္မ်ား ႐ႈပ္ေထြးေန သည့္ ခက္ခဲနက္နဲသည့္ ပုစ္ၦာမ်ား၊ လြယ္မ ေယာင္ႏွင့္ ခက္၊ ခက္မေယာင္ႏွင့္ လြယ္ေနေသာ ပုစ္ၦာမ်ား၊ ယင္းပုစ္ၦာမ်ား၊ ပညာရွိသူ၊ တာ၀န္ရွိ သူမ်ားကသာလွ်င္ ဦးစြာေကာင္းကြက္ရွာ အ ေျဖမွန္ကို ေဖာ္ထုတ္ေပးႏုိင္ရပါမည္။ အေျဖမ ထြက္ႏိုင္ဘဲ တစ္၀ဲလည္လည္ ႀကီးေတာ့မျဖစ္ သင့္ဘဲ၊ မလိုလားအပ္ေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အေျဖထြက္ရန္ ခဲယဥ္းသြားေပမည္။ ပုစ္ၦာတြက္ မည့္သူမ်ားကို အႀကံေပးလိုပါသည္။ ပုစ္ၦာ၏ေပး ထားခ်က္မ်ားကို ေစ့ငေသခ်ာစြာဖတ္႐ႈရန္၊လြယ္ ကူေသာ ပုစ္ၦာမ်ားကို ဦးစားေပး တြက္ခ်က္ရန္၊ အျခားတြက္နည္းမ်ားကိုလည္း၊ စဥ္းစားရန္၊ ထို႔ အျပင္ စိတ္ရွည္သည္းခံမႈ သေဘာထားႀကီးမႈ၊ ပြင့္လင္း႐ိုးေျဖာင့္မႈႏွင့္ သက္ရွိမွသာလွ်င္မိမိ၊လို အပ္ေသာ ဘ၀ပုစ္ၦာအေျဖကို မိမိရရွိႏုိင္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ပင္ ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀ ပုစ္ၦာသည္၊ အေျဖထြက္ခဲ့ပါသည္။ ေက်နပ္ပါသည္။ အရြယ္ ေကာင္းစဥ္က ယခုခ်ိန္ထိ ပန္းခ်ီေက်ာ္၊ ပန္းခ်ီ အိုႀကီးေပါ့။
.
စာဖတ္သူမ်ားကို ကၽြန္ေတာ္အႏူးအၫြတ္ ေတာင္းပန္အပ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ေခါင္းစဥ္တပ္ ေဆာင္းပါး အေၾကာင္းအရာက ““ျမၿခံဳလႊာအ ဆိပ္သင့္ေလမွျဖင့္””ဆိုတဲ့ ကြမ္းစားျခင္း၏ ကြမ္းရြက္ေကာင္းက်ိဳးရွိသလို၊ ကြမ္းတစ္ရြက္ရဲ႕ ေကာင္းျခင္းကို လက္ခံၾကေပမည့္ ကြမ္းရြက္ႏွင့္ တြဲဘက္ဆက္စပ္အရာမ်ား ေရာေႏွာလာပါကဆိုး က်ိဳးကို ျဖစ္ေစသည့္အခ်က္မ်ား ေရးသားရန္စီ စဥ္ထားၿပီး အဆိုးေတြ အဆိုးေတြဆက္ႏြယ္ သည့္ အေၾကာင္းမ်ား ေရွ႕ပိုင္းတြင္ ေရးမိျခင္းကို ေတာင္းပန္ပါသည္။ ေကာင္းေစခ်င္ လြန္းလို႔ပါ ခင္ဗ်ာ။
.
ကမ္ၻာ႔လူဦးေရ၏၊ (၁၀) ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔သည္ ကြမ္းစားၾကပါသည္။ ကြမ္းစားျခင္း ဓေလ့ကိုဦး စြာ တင္ျပထားတဲ့ ေတးကဗ်ာ အိုင္ခ်င္းတစ္ပုဒ္ အတိုင္း ကြမ္းစားျခင္း ဓေလ့ကို ျမန္မာလူမ်ိဳး မ်ားတြင္ သာမက၊ အိႏ္ၵိယ၊ ဖိလစ္ပိုင္၊ပစိဖိတ္ ႏွင့္ အိႏ္ၵိယ သမုဒ္ၵရာအတြင္းရွိ ကၽြန္းစုမ်ားမွ လူမ်ိဳးမ်ားတြင္လည္း ကြမ္းစားျခင္းအေလ့စြဲမ်ား ကို ေတြ႕ႏုိင္ေပသည္။ ကြမ္းစားျခင္းဓေလ့ကို လည္း ျမန္မာတြင္ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္းတစ္ ေထာင္ေက်ာ္ မတို္င္မီကပင္ အျမစ္တြယ္ခဲ့ပါ သည္။ ကြမ္းယာတြင္ ကြမ္းရြက္၊ ကြမ္းသီးႏွင့္ ထံုးတို႔သည္ အေျခခံတြဲဆက္ ပါ၀င္ၿပီး တြဲဘက္ ပါ၀င္ဘက္မ်ားျဖစ္ၾကေသာ ရွားေစး၊ ေဆးရြက္ ႀကီး၊ မူစကီ၊ ႏြယ္ခ်ိဳ၊ ေလးညႇင္း၊ ေဆးေမႊး၊ ႏွပ္ေဆး၊ အျပင္အျခားေသာ အိႏ္ၵိယႏုိင္ငံထုတ္ ႏုိင္တီတူး၊ ဆစ္ဂနယ္၊ အျခားေသာ ေဆးေမႊး စံု၊ စသည္တို႔ကို လိုအပ္သလို ထည့္သြင္းကာ ကြမ္းဓေလ့ကို စြဲေစခဲ့ပါသည္။ ထို႕အျပင္ ကြမ္း သီးစိပ္၊ အုန္းသီးစိပ္၊ ကေလးမ်ားအား အခ်ိဳ ယ မကာျဖင့္ ေရာကာ အနီေရာင္ေဆးမ်ားထည့္၍ ကြမ္းယာအခ်ိဳ႕အျဖစ္လည္း ျပဳလုပ္ေရာင္းခ်ၾက သည္။ အေမႊးအႀကိဳင္အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ဘယေဆးအ မ်ိဳးမ်ိဳး ထည့္သြင္းကာ ကြမ္းယာ၏ စြဲမက္ဖြယ္ ျဖစ္ေအာင္ ေရာင္းခ်ၾကပါသည္။ ေရွ႕မဆြကပင္ ျမန္မာမ်ား ႏွစ္ၿခိဳက္စြာ တစ္စိုက္မတ္မတ္ စား သံုးလာခဲ့ၾကေသာ ကြမ္းယာတြင္ မည္သည့္ ဓာတ္မ်ား အဓိကပါ၀င္၍ လူကို မည္သို႔အႏ္ၱ ရာယ္ျပဳႏုိင္သည္မ်ားကို သိရွိထားရန္လိုအပ္ေပ သည္။ ကြမ္းရြက္၊ ကြမ္းသီးတို႔၏ ေကာင္းက်ိဳး မ်ားကိုေတာ့ စာေပအမ်ားအျပား ေဖာ္ျပၾကၿပီး ျဖစ္သျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္အေနျဖင့္ သည္ေဆာင္းပါး တြင္ ကြမ္းစားျခင္း အႏ္ၱရာယ္ကိုသာ ေဇာင္းေပး ေဖာ္ျပေရးသား လိုက္ပါသည္။ ကြမ္းစားျခင္းျဖင့္ ပါးစပ္ကင္ဆာ ေရာဂါျဖစ္ပြားမႈ ခိုင္လံုေၾကာင္း သက္ေသထူလိုပါသည္။
.
လူကို အႏ္ၱရာယ္ေပးေသာ အဓိကပစ္ၥည္း မွာ ကြမ္းသီးတြင္ ပါ၀င္မႈဆိုးက်ိဳးမွာ အယ္ကာ လႊိဳက္-ဓာတ္ပစ္ၥည္းမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ကြမ္းသီး တြင္ ပိုင္ရီဒင္း-အုပ္စု၀င္ အယ္ကာလႊိဳက္ ၅ မ်ိဳးမွာ အရီကိုလင္း၊ အရီကာဒင္း၊ အရီကိုလီ ဒင္၊ ဂူဗာဆင္းႏွင့္ ဂူဗာကိုလင္းတို႔ ပါ၀င္ပါ သည္။ ၎င္းတို႔အနက္ (အရီကိုလင္း)ဓာတ္သည္ လူကို အႏ္ၱရာယ္အေပးႏုိင္ဆံုးျဖစ္ၿပီး အရီကုိ လင္းသည္ ေဆးရြက္ႀကီးတြင္ ပါ၀င္ေသာ နီကို တင္းဓာတ္ႏွင့္ အာနိသင္ခ်င္း ဆင္တူသည္။ ကြမ္းသီးကို စားပါက သြားရည္(တံေထြး)လိုက္ ကာ ေခၽြးျပန္ျခင္းကို ျဖစ္ေစပါသည္။ အေမရိ ကန္ႏုိင္ငံေဘာ့စတြန္ၿမိဳ႕ရွိ သြားဘက္ဆိုင္ရာ ေဆးတက္ၠသိုလ္မွ စမ္းသပ္ေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားအရ ကြမ္းသီးကို စားျခင္းသည္ ပါးစပ္ကင္ဆာျဖစ္ ျခင္းႏွင့္ ဆက္စပ္ေနေၾကာင္း၊ အဖုအက်ိတ္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရသည္ဟု ဆိုပါ သည္။ ကြမ္းရြက္တြင္လည္း အနံ႕ေမြးေသာအဆီ ဓာတ္၊ ဖိေနာဓာတ္မ်ား ပါ၀င္သည္။ ေဒါက္တာ ၀ပ္၏ အဆိုအရ ကြမ္းရြက္တြင္ ““အရာကင္း”” ဟု ေခၚသည့္ အယ္ကာလႊိဳက္တစ္မ်ိဳး ပါ၀င္ၿပီး အရာကင္းသည္ မူးယစ္ေဆး၀ါး တစ္မ်ိဳးျဖစ္ ေသာ ကုတ္ကင္း၏ ဂုဏ္သတ္ၱိမ်ိဳး ရွိသည္ဟု ဆိုပါသည္။ ကြမ္းရြက္ႏွင့္ ပူးတြဲစားသုံးေသာ ေနာက္အရာတစ္မ်ိဳးမွာ ““ရွားေစး””ျဖစ္ၿပီးရွား ေစးကိုေတာ့ အညာေဒသရွိရွားပင္၏အေစးမွ ထုတ္ယူရရွိၿပီး လည္းေကာင္းရွားေစးတြင္ကတ္ တေကာ၊ ကတ္တခ်ဴး တင္းနစ္အက္ဆစ္၊ ကီြ ယာစီတင္၊ ရွားေစးမလို ရက္ဆိန္း၊ အနီေရာင္ ကတ္တက္ခ်ဴး၊ အေငြ႕မျပန္သည့္ အဆီဓာတ္ ႏွင့္ ဖေယာင္းစသည္မ်ား ပါ၀င္ၿပီး ၀မ္းခ်ဳပ္ေစ ေသာ သတ္ၱိရွိပါသည္။
.
ကြမ္းကို အခ်ိဳႏွင့္ ေဆးေရာင္မ်ား ေရာေႏွာ ကာ ထည့္သြင္းအသံုးျပဳ၊ ကြမ္းသီးစိတ္၊ အုန္း သီးစိတ္၊ အခ်ိဳ႕မ်ားကို ဆိုးေသာ ေဆးေရာင္ မ်ားမွာ စားသံုးရန္ မသင့္ေတာ္ေသာ အ၀တ္အ ထည္ဆိုးေဆးမ်ားသာ ျဖစ္သည့္အတြက္ က်န္း မာေရးကို အထူးထိခိုက္ေစပါသည္။ အထက္ပါ ကြမ္းရြက္၊ ကြမ္းသီး၊ ထုံး၊ ရွားေစး၊ ေဆးရြက္ ႀကီးႏွင့္ အျခားတိုင္းျပည္မွ ထုတ္လုပ္ေသာေဆး မ်ိဳးစံုတို႔၏ ဆိုးက်ိဳးမ်ား ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔လက္ လွမ္းမီသေလာက္ တင္ျပခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ ကြမ္းႀကိဳက္သူမ်ားက ကြမ္းစားျခင္းသည္ ခံ တြင္းအနံ႕ေမႊးေစသည္။ သြားမ်ားကို ခိုင္ခံ့ေစ သည္။ အစာေခ်ေသာ သြားရည္အထြက္ မ်ား ၍ အစားေၾကေစသည္။ စသည္ စသည္ျဖင့္ ကာကြယ္ေျပာဆိုယူဆကာ ဖက္တြယ္စားသံုး ၾကေလသည္။ ကြမ္းကို မျပတ္စားပါက စလံုးစ ခု ျဖစ္ေနေသာ ကြမ္းသီးမ်ားကို သြားျဖင့္မျပတ္ ၀ါးေခ်ေနရသျဖင့္ သြားမ်ား ယိုင္နဲ႔ေစပါသည္။ ကြမ္းသီးတြင္ရွိ အေရာင္ေပး ပစ္ၥည္းမ်ား၊ အရီ ကာဒင္း၊ အယ္ကာလႊိဳက္မ်ားႏွင့္ ထံုးဓာတ္တို႔ ေတြ႕ထိ၊ ဓာတ္ျပဳၾကၿပီး နီရဲေသာ ကြမ္းေသြး (ကြမ္းတံေထြး)မ်ား ျဖစ္ေပၚကာ သြားမ်ား၏ အ ေရာင္ကို မည္းညစ္ေစသည္။ ခံတြင္းအတြင္းရွိ  ““ျမဴးကပ္””အေျမးပါးမ်ား မျပတ္လႈပ္ရွားေနရစဥ္ ကြမ္းယာမွ အဆိပ္အေတာက္မ်ားႏွင့္ မျပတ္ ေတြ႕ထိေနရေသာေၾကာင့္ ခံတြင္းကင္ဆာ၊ ပါး စပ္ကင္ဆာ ျဖစ္ေစႏုိင္သည္။ ကြမ္းယာတြင္ ေဆးရြက္ႀကီး၊ မူစကီး၊ ႏုိင္တီတူး စသည္မ်ား ပါ ေရာ၍ စားပါက ကင္ဆာျဖစ္ပြားမႈကို ပို၍ ျမန္ေစပါသည္။ ကြမ္းယာအခ်ိဳမ်ားတြင္လည္း စားသံုးရန္ မဟုတ္သည့္ အ၀တ္အထည္ဆိုး ေဆးမ်ား ပါ၀င္ေနျခင္းေၾကာင့္ အသည္းကင္ ဆာ ျဖစ္မႈကို ဦးတည္ေနေပသည္။
.
ကမ္ၻာ႔က်န္းမာေရး အဖြဲ႕၏ ေလ့လာေတြ႕ရွိ ခ်က္မ်ားအရ ကြမ္းစားျခင္း ဓေလ့ရွိေသာ အ ေရွ႕အာရွႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ကြမ္းစားျခင္း ဓေလ့မရွိ ေသာ အေနာက္ႏုိင္ငံမ်ားတို႔၏ ပါးစပ္ကင္ဆာ ျဖစ္ပြားမႈမ်ားကို ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္ရာ အေရွ႕အာရွ ႏုိင္ငံမ်ားတြင္ ပါးစပ္ကင္ဆာ ျဖစ္ပြားမႈသည္ ကင္ဆာေရာဂါ စြဲကပ္သူ လူနာဦးေရ၏ (၄၅ ရာခိုင္ႏႈန္း) ခန္႔ျဖစ္ၿပီး အေမရိကန္အပါအ၀င္အ ေနာက္ႏုိင္ငံမ်ား၌မူ ပါးစပ္ကင္ဆာ ျဖစ္ပြားမႈ သည္ ကင္ဆာေရာဂါသည္ (၂ ရာခိုင္ႏႈန္း)ပင္ မေက်ာ္လြန္ေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရသည္။ ဤအခ်က္ ကို ၾကည့္ခ်င္းအားျဖင့္ ကြမ္းစားျခင္းႏွင့္ ပါးစပ္ ကင္ဆာေရာဂါ ျဖစ္ပြားမႈ ဆက္စပ္သည္ဟူသည့္ အဆိုျပဳခ်က္ ခိုင္လံုေၾကာင္း သက္ေသထူလ်က္ ရွိေနေပသည္။
.
ကြမ္းစားျခင္းေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ျပအလွ၊ သဘာ၀ အလွတရားမ်ား ထိခိုက္အႀကီးတန္လွေပျခင္း ေၾကာင့္ မည္သည့္အရာျဖင့္ တားဆီးႏုိင္မည္ နည္း။ ဥပေဒႏွင့္ ထိန္းလို႔ရပါတယ္ ဆိုတာဟာ လူမ်ားစုက တရားေစာင့္ၿပီး လူနည္းစုကေဖာက္ ျပန္တာကိုသာ ဥပေဒနဲ႔ ထိန္းလို႔ရပါတယ္။ လူ မ်ားစုက တရားမေစာင့္ ေဖာက္ျပန္ေနရင္ ဥပ ေဒႏွင့္ ထိန္းလို႔ မရေပဘူး။ လူ႕ေလာကမွာအ ေရးႀကီးဆုံးျဖစ္ေသာ လြတ္လပ္မႈ၊ တရားမွ်တ မႈရွိေအာင္ ဘာသာတရားေတြက သြန္သင္ေပး ေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူေတြရဲ႕ ဒီဘ၀ေကာင္း စားေရး အတြက္ ဘာသာတရားေတြက အက်ိဳး ျပဳေနေၾကာင္း ေတြ႕ရမွာ ျဖစ္ပါသည္။ ေခတ္ သစ္ကြမ္းစားျခင္း၊ ၿမိဳ႕ျပ အလွတရားအတြက္ ႀကံဆလုပ္ေဆာင္ရန္မွာေတာ့ ဓာတ္တိုင္တစ္ တုိင္ျခား (ကြမ္းတံေထြး တစ္ပံုးက် ထားျခင္း)ကို  တစ္လတစ္ႀကိမ္ အကြာအေ၀းကို တိုးသြားရန္ ႏွင့္ ကြမ္းတံေထြး ပံုးအတြင္းသို႔ ကြမ္းတံေထြးကို မေထြးဘဲ ျပင္ပတြင္ ေထြးပါက ဥပေဒပုဒ္မတစ္ ခုကို အမည္နံပါတ္တပ္ကာ ဒဏ္ေငြအျဖစ္ တိ က်စြာ အေရးယူျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ရမွာ ျဖစ္ပါ သည္။ တာ၀န္ခံ၊တာ၀န္ရွိ ပုဂ္ၢိဳလ္မ်ားက ဦး ေဆာင္မွ ျဖစ္ပါတယ္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကြမ္းရြက္၊ ကြမ္းသီး၊ ေဆးရြက္ႀကီးႏွင့္ တြဲဘက္စားသံုးရ ေသာ အရာမ်ား စသည္တို႔တြင္ က်န္းမာေရး အတြက္ အက်ိဳးျပဳေသာ အခ်က္အလက္မ်ားရွိ သင့္သေလာက္ ရွိၾကေသာ္ျငားလည္း အထက္ တြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္ လူကို အႏ္ၱရာယ္ေပးႏုိင္ မႈမ်ား မ်ားျပားေနျခင္းေၾကာင့္ ““တန္ေဆးလြန္ ေဘး””ဟူေသာ ျမန္မာ့ေဆာင္ပုဒ္ကိုေတာ့ ႏွလံုး မူ၍ ကြမ္းစားျခင္းအား ဆင္ျခင္အပ္ပါသည္။
.
ဘယ္ေလာက္ျပင္းထန္တဲ့ အဏုျမဴဗံုး၊ ဟိုက္ဒ႐ိုက္ဂ်င္ ဗံုးျဖစ္ပါေစ၊ ဒံုးျပန္လက္နက္ျဖစ္ ပါေစ၊ လူသားရဲ႕ အသိဉာဏ္ပညာက ထိန္းခ်ဳပ္ ပဲ့ကိုင္ထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူသာ ပဓာန၊ အသိဉာဏ္ရွိတဲ့ လူသာ ပဓာနလို႔ ေျပာေနၾက တာဟာ အသိဉာဏ္ပညာဆိုတဲ့ နာမ္ထက္စြမ္း အင္သာ ပဓာနလို႔ ဆိုပါတယ္။ လူသာမန္ေတြ ဟာ လူ႕ပတ္၀န္းက်င္ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ ျပဳျပင္ မႈ ျပဌာန္းမႈကို လိုက္နာၾကရေပမယ့္ ပုဂ္ၢိဳလ္ထူး ေတြကေတာ့ ဒီလူ႕အဖဲြ႕အစည္း လူ႕ပတ္၀န္း က်င္ႀကီး တစ္ခုလံုးကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ၾကပါတယ္။ ဒါဟာ ဘာလဲဆို ေတာ့ အေတြးအေခၚ (အယူ၀ါဒ-ဒိ႒ိ)နဲ႔ ျပည့္စံု စြာ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ပါေပေတာ့သည္။
.
က်မ္းကိုး။ ဒဂုန္နတ္ရွင္ (ျမန္မာ့႐ိုးရာ ကြမ္းဓ ေလ့)။
စာေပဗိမာန္၊ ျပည္သူ႕လက္စြဲစာစဥ္-၁၉၇၂
.

No comments:

Post a Comment