ဥာဏ္ ပူေဇာ္ပန္း - Kanbawza Tai News

Kanbawza Tai News

Represent For Shan State, Myanmar

Breaking

Tuesday, April 9, 2019

ဥာဏ္ ပူေဇာ္ပန္း


ေဒါက္တာေအာင္ေက်ာ္ (သြား/ဆရာဝန္)
.

.
အဖိုးအခ
.
ေငြေၾကးစနစ္ မေပၚထြန္းမီကာလ ဟိုေရွး ယခင္ေခတ္တုန္းက တစ္ဦးထံ၌ ပိုလွ်ံပစ္ၥည္းကို အျခားတစ္ဦးက လိုအပ္ေနလွ်င္ အပိုအလိုတို႔ ကို အခ်င္းခ်င္းလဲလွယ္၍ ဖလွယ္၍ ႏွစ္ဦးႏွစ္ ဖက္ေက်ေက်နပ္နပ္ အေပးအယူလုပ္ၾကရ၏။ ဤသို႔ေသာ ဓေလ့ကို မူတည္၍ ““ဆန္ေပးမွ ဆီ ရ၊ သားေပးမွသမီးရ””ဆိုေသာ ျမန္မာ့ေျပာ  ႐ိုးေျပာစဥ္စကားမ်ား ေပၚေပါက္လာရျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုသည့္ ႏွစ္ဦးသား သေဘာတူလဲလွယ္ ေသာ ဖလွယ္ေသာ က်င့္ထုံးကို အဂၤလိပ္ေ၀ါ ဟာရျဖင့္ barter system ဟုေခၚပါ၏။ ေနာင္ ေသာအခါ ေၾကးနီေၾကး၀ါ၊ သံ၊ ေငြ၊ ေရႊ စ ေသာေျမေအာက္ သယံဇာတသဘာ၀သတ္ၳဳ႐ိုင္း မ်ားကို တူးေဖာ္တတ္လာ၊ သန္႔စင္တတ္လာ ၿပီးေနာက္ လူ႔အသုံးအေဆာင္အိုးခြက္ပန္းကန္ ဓားလွံလက္နက္ စသည့္ တီထြင္ျဖစ္သုံးစြဲျဖစ္ လာၾက၏။ ပစၥည္းခ်င္း ဖလွယ္ျခင္းမွသည္ ၾကားခံ ပစၥည္းတစ္ခုခုကို တန္ဖိုးညိႇသုံးစြဲတတ္ လာသည့္ ေနာက္ပိုင္း ေရႊစေငြစ အပိုင္းအျပတ္ ျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ေရႊဒဂၤါးေငြဒဂၤါး သြန္းေလာင္း ၍ လည္းေကာင္း ေငြေၾကးသုံးစြဲသည့္ စနစ္ေပၚ ထြန္းလာ၏။ ေရႊေငြဒဂၤါးအေျမာက္အျမားဆိုပါက သယ္ယူရာ၌ မလြယ္ကူ၊ ၀န္က်ယ္ၿပီး ေလး လံသည့္ ျပႆနာတို႔ေၾကာင့္ စကၠဴ တီထြင္ ဖန္တီးသုံးစြဲတတ္ၾကေသာ ေနာက္ပိုင္းမွာ ေငြ စကၠဴ႐ိုက္ႏွိပ္၍ ဒဂၤါးအစားအသုံးျပဳလာၾက သည္။ ဘဏ္စနစ္လည္း ေပၚလာၿပီ။ ေငြစကၠဴ ကို စိတ္ထင္တိုင္းအလြန္အကၽြံ႐ိုက္ႏွိပ္သုံးစြဲေန ပါက ေဖာင္းပြႏႈန္းကို စီးပြားေရးနယ္ပယ္၌ မခံ ႏိုင္ေတာ့ပါ။ ဘဏ္၌ေရႊတုံးေရႊေခ်ာင္းအေပါင္ ထားကာ ယင္းေရႊႏွင့္ တန္ဖိုးတူညီမွ်ေသာ ေငြ စကၠဴတို႔ကိုသာ ႐ိုက္ႏွိပ္ခြင့္ကန္႔သတ္ျခင္းျဖင့္ ထိန္းမတ္ၾကရပါသည္။
.
အေရာင္းအ၀ယ္ စနစ္ျဖစ္ထြန္းလာသည္ ႏွင့္ အမွ် တန္ဖိုးတန္းညိႇကာ အဖိုးအခသတ္ မွတ္ခ်က္သည္လည္း ေပၚေပါက္လာရ၏။ ပစၥည္းေရာင္းကုန္၀ယ္ကုန္တို႔ကိုသာလွ်င္ အ ဖိုးအခသတ္မွတ္ရသည္မဟုတ္ပါ။ လူ၏၀န္ ေဆာင္ခ၊ လုပ္အားခတို႔ကိုလည္း တန္းတစ္ခု ညိႇကာ သတ္မွတ္လာရေတာ့၏။ ေန႔စားလရွင္း၊ လစာ၊ အိမ္လခ၊ ေက်ာင္းလခေရခ၊ မီးခ၊ ဆံပင္ညႇပ္ခ စသည္တို႔မွသည္ အစိုးရထံေပး သြင္းရေသာ ေျမခြန္၊ အိမ္ခြန္၊ ၀င္ေငြခြန္၊ စည္ပင္ခြန္၊ လိုင္စင္ေၾကး၊ မီးကင္းေၾကး၊ ဆက္ေၾကး စသည္ျဖင့္ အမ်ိဳးအမည္ မ်ိဳးစုံ ေခၚတြင္ေနေသာ္လည္း အႏွစ္ခ်ဳပ္မွာ ေငြ ေပးရျခင္းျဖစ္၏။ ၁၉၆၀ ေက်ာ္ႏွစ္မ်ား၌ လုပ္ အားခတစ္ေန႔တာ ၃ိ/-၁၅ါး(သုံးက်ပ္ဆယ့္ငါး ျပား)ဟု ေဖာ္ျပရလွ်င္ ေခတ္လူငယ္တို႔ ““ဆရာ ႀကီး ယုံတမ္းစကားေျပာေနတာလား””ဟု က်ီ စယ္ၾကလိမ့္မည္ ေသခ်ာပါ၏။ ဤႏႈန္းထားမွာ ျမန္မာျပည္ႀကီး လြတ္လပ္ေရးရၿပီး၍ ဆယ့္ေလး ငါးႏွစ္ေက်ာ္အထိ လုပ္သားတို႔ရရွိေသာ ေန႔စား ချဖစ္သည္မွာ အမွန္ပါ။ အေခါက္ေရႊတစ္က်ပ္ သားကို ေငြက်ပ္ႏွစ္ရာ၀န္းက်င္သာရွိေသးခ်ိန္ ျဖစ္သည္။ ယခုလို က်ပ္ဆယ္သိန္းေက်ာ္သြား သည့္ မ်က္ေမွာက္ေခတ္၌ ေန႔စားခ က်ပ္ငါး ေထာင္ မျပည့္သည္ႏွင့္ ႏႈိင္းစာလွ်င္ ယင္း ၃ိ/ ၁၅ါးက ပို၍ တန္ေၾကးရွိၿပီး အသုံးလည္းခံ၊ စားေသာက္သုံးစြဲဖို႔ ပိုအဆင္ေျပၾကပါ၏။ အ ဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ကုန္ေစ်းႏႈန္းကိုၾကည့္ဦး။ ဆန္တစ္ျပည္ ျပား ၆၀၊ ဆီတစ္ပိႆာႏွစ္က်ပ္ ခြဲ၊ မုန္႔ဟင္းခါးတစ္ပြဲတစ္မတ္(၂၅ါး)။
.
၀ါသနာ
.
““အထုံပါရမီဆက္တိုင္မီ””ဆိုေသာ စကား တစ္ရပ္ရွိ၏။ အထုံဆိုသည္မွာ ၀ါသနာ၊ စြဲၿမဲ မႈကို ရည္ၫႊန္းျခင္းျဖစ္သည္။ ပါရမီကား အစဥ္ တစိုက္ျပဳက်င့္ျဖည့္ဆည္းျခင္းအားျဖင့္ ထု ထည္ႀကီးမားခိုင္မာျပည့္၀လာျခင္းကို ဆိုပါ၏။ ဗုဒၶဘာသာ၏ အ႐ိုးစြဲ အယူမွန္တစ္ခုမွာ လူအပါအ၀င္ သတၱ၀ါတိုင္း တစ္ဘ၀ၿပီးတစ္ဘ၀ ဆက္ကာဆက္ကာ ျဖစ္ပ်က္ၾကလ်က္ သံသရာခရီးသြားေနၾကသူမ်ားသာျဖစ္၏။ သံသ ရာခရီးသည္ မဆုံးႏိုင္ေအာင္လည္ပတ္ေန သည္ျဖစ္၍ ခ်ားရဟတ္ျဖင့္ တင္စားကာ ဥဒါဟ ႐ုဏ္ျပ၏။ ေသာက္ေရအိုး တည္ၿငိမ္ေနေစရန္ ကရြတ္ေခြခံရ၏။ ယင္းကရြတ္ေခြေပၚ၌ေလွ်ာက္ လွမ္းေနသည့္ ကင္းတို႔၊ ပုရြက္ဆိတ္တို႔မွာ တစ္ပတ္ၿပီးတစ္ပတ္အဆက္မျပတ္ ေလွ်ာက္ ေနရပါေတာ့မည္။ ကရြတ္ေခြဟူသည္ အဆုံး အစမရွိေသာ စက္၀ိုင္းပုံႀကီးမဟုတ္ပါလား။ ထို႔ေၾကာင့္ ““သုံးဆယ့္တစ္ဘုံ၀ဋ္တြင္း၊ ကရြတ္ကြင္း ကင္းေလွ်ာက္သည့္ပမာ။ အဲဒါ အဲဒါ ဘ၀သံသရာ””ဟူ၍ စာေရးဆရာ၊ ဒါ႐ိုက္ တာ အကယ္ဒမီေရႊစင္႐ုပ္ဆုမ်ားပိုင္ရွင္၊ ဘဘ ဦးသုခ က ဘ၀သံသရာဇာတ္ကား၏ အဖြင့္ ႐ုပ္ရွင္ေတး၌ သီကုံးေရးသားသီဆိုခဲ့ျခင္း ျဖစ္ ပါသည္။
.
လူရယ္လို႔ ျဖစ္လာၿပီးသည့္ေနာက္ စား၀တ္ ေနေရးဟူေသာ လူ႔ဘ၀အေရးသုံးပါးအတြက္ ျဖည့္ဆည္းေပးရန္ ၀င္ေငြရွိဖို႔ အလုပ္တစ္ခုခု လုပ္ကိုင္ၾကရပါ၏။ မိမိ၀ါသနာပါရာအလုပ္ကို လုပ္ကိုင္ရလွ်င္ ေမာပင္ ေမာျငားေသာ္လည္း ေပ်ာ္ရႊင္ေနတတ္သည္။ အေၾကာင္းမွာ အလုပ္ ႏွင့္ ၀ါသနာ တစ္ထပ္တည္းက်လ်က္ရွိေန၍ ျဖစ္၏။ ၀ါသနာပါသည့္အလုပ္ထဲ၌စိတ္ႏွစ္ကာ စ်ာန္၀င္စားလုပ္ကိုင္ေနရလွ်င္ အခ်ိန္ကုန္၍ကုန္ မွန္းမသိ၊ ေမာရပန္းရမွန္းလည္းမသိ၊ ထမင္း ဆာေရငတ္မွန္းလည္းမသိ၊ အာ႐ုံတစ္ခုတည္း ေပၚမွာ စိတ္ေဇာကပ္ေနျခင္းမို႔ ၿငိမ္သက္ခ်မ္းသာ ျခင္း အရသာအျပည့္အ၀ ခံစားေန၍ျဖစ္၏။ ပန္းခ်ီပန္းပု ဆရာႀကီးဦးေငြကိုင္သည္ စ်ာန္၀င္ စားၿပီး ေရေဆးပန္းခ်ီဆြဲေနရာ၊ စုတ္တံေဆး သည့္ခြက္ကို ေကာ္ဖီခြက္ထင္ၿပီး ယူေသာက္ရာ ေကာ္ဖီမဟုတ္မွန္းမသိ၊ အရသာကိုလည္း မသိ လိုက္ဘဲႏွင့္ တစ္ခြက္လုံးကုန္ေအာင္ေသာက္မိ လိုက္ေၾကာင္း၊ သူ၏ တပည့္တစ္ဦးျဖစ္သူ ေတာင္ႀကီးသားပန္းခ်ီပန္းပုဆရာႀကီး ဦးစံေဖက  ေဖာက္သည္ခ်ေျပာျပခဲ့ဖူးသည္ကို ယခုစာေရး ေနခ်ိန္၌ ကၽြန္ေတာ္ျပန္လည္အမွတ္ရလာ၏။ ယင္းသို႔ ၀ါသနာႏွင့္ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း အလုပ္(တစ္နည္းေငြရွာေသာအလုပ္)ထပ္တူရွိ ေသာ သူမွာ ကံေကာင္းေပစြ၊ လက္ရာမြန္မ်ား လည္း အဖတ္တင္၊ ေငြေၾကးလည္း ေျပလည္ သည္ေလ။ အႏုပညာရွင္ အေတာ္မ်ားမ်ားသည္ ေငြေၾကးထက္ ၀ါသနာကို ပိုအေလးထားၾက ၏။ အႏုပညာရွင္တိုင္း မာနလည္းႀကီးၾက၏။ လည္ေခ်ာင္းျမက္ေပါက္ပါေစ၊ သူတို႔အႏုပညာ အတြက္ကိုေတာ့ မာန္ခ်ၿပီး ေငြေၾကးႏွင့္မလဲ လွယ္ႏိုင္ၾကပါ။ ပညာမာန္၊ အႏုပညာမာန္ဟု ဆိုရပါမည္။
.
အႏုပညာအရပ္ရပ္တို႔အနက္ ဖန္တီးရအ ခက္ခဲဆုံးမွာ စာေပျဖစ္မည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ယူ၏။ စာလုံးေလးေတြကို သူ႕ေနရာႏွင့္သူ စီကုံးဖြဲ႕ႏႊဲ႕ လိုက္ကာမွ်ျဖင့္ စာဖတ္သူကို ငိုေစရယ္ေစ၊ ေဆြးလြမ္းေစရယ္ေမာေစ ျပဳစားရသည္ကား လြယ္ကူေသာ ကိစၥမဟုတ္ပါေပ။ စာေပသမၻာ ျဖင့္ ကေ၀ပမာျပဳစားႏိုင္ပါမွ။
.
ာဏ္ပူေဇာ္
.
ေလာကႀကီးထဲ၌ အတတ္ပညာေပါင္းမ်ား စြာရွိသည့္အနက္ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္သည္ ပညာအေတာ္မ်ားမ်ားကိုေတာ့ တတ္ေျမာက္ႏိုင္ ပါလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ ပညာရပ္အားလုံးကိုမူ မတတ္စြမ္းႏိုင္ပါ။ မိမိမတတ္စြမ္းေသာ ပညာ အတြက္ တတ္ကၽြမ္းသူ ပညာရွင္ထံမွ အကူအ ညီကို ရယူၾကရပါသည္။ ၪာဏ္ရည္ၪာဏ္ေသြး မွ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ယင္းပညာအတြက္ ကူညီ ေပးသူအား အကူအညီရယူသူက ပူေဇာ္သမႈ ျဖည့္စြက္ကန္ေတာ့ၾကရ႐ိုး ထုံးစံရွိပါသည္။ ဆို ၾကပါစို႔ အၿငိမ့္မင္းသမီးတစ္ဦးသည္ ႐ုပ္ဆင္း႐ူ ပကာေကာင္း၏။ ကကြက္စံုၿပီး ညက္ေညာလွပ စြာ ကတတ္၏။ အသံလည္းေကာင္း၍ သီခ်င္း ဆိုက ပရိသတ္အလြန္အားေပး၏။ ဆိုင္းတီး ၀ိုင္းႀကီးကလည္း သူမ၏ အဆိုအကကို ပို၍ ဆြဲေဆာင္မႈရွိေအာင္ ပံ့ပိုးပို႔ေဆာင္ေပးႏိုင္၏။ သူမလိုအပ္သည္မွာ သီခ်င္းေရးသီေပးမည့္သူ ျဖစ္၏။ အၿငိမ့္တစ္ဖြဲ႕သားလုံးက သီခ်င္းမေရး တတ္သျဖင့္ နာမည္ႀကီး စာေရးဆရာ(ေရွးတုန္း က သီခ်င္းေရးေပးႏိုင္၊ ဇာတ္ကရန္ ဇာတ္လမ္း ေရးေပးႏိုင္သူကို စာေရးဆရာဟု ေခၚခဲ့ၾက၏၊ ခုေခတ္စာေရးေနၾကေသာ စာေရးဆရာဆိုသူ တို႔ကား စာကိုသာလွ်င္ ေရးသားႏိုင္မည္၊ အ လြန္အကၽြံကဗ်ာေရးႏိုင္ေကာင္း ေရးႏိုင္ပါလိမ့္ မည္။ သီခ်င္းေတာ့ ေရးႏိုင္ဖို႔ ခက္လိမ့္မည္။)သီခ်င္းေရးဆရာထံ ခ်ဥ္းကပ္ရေတာ့၏။ သီ ခ်င္းေရးဆရာက မင္းသမီး၏ အသံစြမ္းေပၚမူ တည္၍ သူဆိုႏိုင္မည့္ သံစဥ္ျဖင့္ သီခ်င္းေရး ကာ သီဆိုနည္းပါ သင္ၾကားျပသေပးမည္။ ကံခ်င္းတိုက္ဆိုင္က သီခ်င္းနာမည္ႀကီးေရပန္း စားသကဲ့သို႔ ဇာတ္အၿငိမ့္မင္းသား၊ မင္းသမီး တို႔လည္း ေပၚျပဴလာျဖစ္၊ စန္းထၿပီး ဟိုးေလး တေၾကာ္ျဖစ္ၿပီ။
.
ထိုေသာအခါ ေက်းဇူးရွင္ သီခ်င္းေရးဆ ရာကို ၪာဏ္ပူေဇာ္ေသာအားျဖင့္ ကန္ေတာ့ရ မည္ျဖစ္၏။ မည္သို႔မည္ပုံကန္ေတာ့မည္နည္း။  ဣစ္ၦာသယလိုတရေငြေၾကးျဖင့္ကန္ေတာ့ျခင္း သည္ လွဴလွဴစားစား အက်ိဳးမ်ားမည္။ ေခါင္း ေပါင္းဖ်င္စပိုးပုဆိုး စသည္တို႔လည္း ကန္ေတာ့ ႏိုင္၏။ ေရွးက ေငြေၾကးကိုျမင္သာထင္သာ ကန္ေတာ့ျခင္းသည္ ႐ိုင္းပ်သည္ဟု ယူဆသ ျဖင့္ ဆရာသမားကို ၪာဏ္ပူေဇာ္ဖို႔ ေငြေၾကးပါ လွ်င္ေသာ္မွ မျမင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ၾက၏။ အႏုပညာသမားတို႔သည္ စိတ္ကူးစိတ္သန္းအ လြန္ေကာင္းတတ္ၾက၏။ လိုလွ်င္ႀကံဆနည္း လမ္းရ၏။ ကလပ္ျဖင့္တင္ကန္ေတာ့မည္။ ေငြ ကိုစာအိတ္တြင္း၌ထည့္၊ ကလပ္ေပၚတင္ၿပီး လွ်င္ လွေသာေမႊးေသာ ျမတ္ေလးပန္း၊ စံပယ္ ပန္း စသျဖင့္ ဖုံးလႊမ္းထားမည္။ ပန္းကလပ္ဟု ျမင္ေစသိေစ၏။ ယင္း ပန္းကလပ္ျဖင့္ ႐ိုေသ စြာ လက္ႏွစ္ဖက္ကိုင္ၿပီး တ႐ိုတေသ ေပးအပ္ မည္။ ၀ပ္ပ်ပ္႐ိုက်ိဳးထိျခင္းႀကီးငါးပါးျဖင့္ ဦးခ် ကန္ေတာ့ပါသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ ““ကန္ေတာ့ပန္း”” စကားအသုံးအႏႈန္းေပၚလာျခင္းျဖစ္၏။ အသံ မင္းသမီးဟု နာမည္ႀကီးလွေသာ တစ္ေခတ္မွာ တစ္ေယာက္ ထြန္းေပါက္သည့္ ေလပါတီမျမ ရင္သည္ သီခ်င္းေရးဆရာမ်ားကို ႐ိုေသစြာ ကန္ေတာ့ၿမဲျဖစ္သည္ဟု ဖတ္မွတ္ရဖူးပါ၏။ မည္သည့္ ကိစ္ၥမဆို အဖိုးအခေပးရၿမဲမို႔ ၪာဏ္ ပညာအသုံးျပဳကာ ဖန္တီးရေသာ အႏုပညာ ရပ္တိုင္းကို ၪာဏ္ပူေဇာ္ခဟူ၍ သုံးခဲ့ၾက၏။ အဖိုးအခသဖြယ္ ေက်းဇူးဆပ္ျခင္းပါ။ ကၽြန္ ေတာ္ကေတာ့ ““ပူေဇာ္ခ””သည္ စဥ္းငယ္႐ိုင္း ၍ ““ပူေဇာ္ပန္း””သုံးပါသည္။
.
မွတ္မိသေရြ႕
.
““ဆရာရဲေဘာ္ျမသိန္း””““စာမူခ(သို႔မ ဟုတ္)ၪာဏ္ပူေဇာ္ခႏွင့္ ကိုယ္ေတြ႕””ဟူေသာ ေဆာင္းပါးကို ဖတ္ရၿပီးေနာက္ ကၽြန္ေတာ္ျဖတ္ သန္းခဲ့ရသည့္ စာေပခရီးမွာ ရရွိခဲ့ဖူးေသာ ၪာဏ္ ပူေဇာ္ပန္းမ်ား အစီအရီ ေပၚလာၾကပါသည္။ ဆရာ့ကိုယ္ေတြ႕သည္ ဆရာ့သမိုင္းျဖစ္သလို၊ ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ေတြ႕သည္လည္း ကၽြန္ေတာ့္သ မိုင္းေၾကာင္းဟု ေျပာႏိုင္ပါ၏။ အသက္ ၁၃ ႏွစ္ သားမွစ၍ စာေရးလာခဲ့ေသာ ကၽြန္ေတာ္သည္ ယခုလာမည့္ ေမလ ၁၀ ရက္ေန႔၌ အသက္ ၇၃ ႏွစ္ျပည့္မည္မို႔ စာေရးသက္ ႏွစ္ ၆၀ ျပည့္ေတာ့ မည္။ ဘာလိုလိုႏွင့္ ဆယ္စုႏွစ္ေျခာက္ရစ္ဆို သည္ကား မနည္းလွေသာ ႏွစ္ေတြျဖစ္ခဲ့ၿပီ။ ဘာမ်ားအရာထင္ထင္ရွိခဲ့ၿပီးၿပီနည္း။ ေဆာင္းပါး ကဗ်ာ အပုဒ္ေပါင္း ေထာင္ေက်ာ္၊ ေရာင္းတန္း စာအုပ္ ၁၄ အုပ္ႏွင့္ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္ေနာက္ ပိုင္း ႐ိုက္ႏွိပ္လွဴဒါန္းခဲ့ေသာ စာအုပ္ေပါင္း ၂၁ အုပ္တို႔ကို ေပါင္းစုလိုက္လွ်င္ စာအုပ္ ၃၅ အုပ္ အရာထင္ခဲ့ၿပီေျပာႏိုင္ပါမည္။ ၀ါသနာပါသည့္ စာေပအလုပ္ျဖင့္ ေမြ႕ေလ်ာ္ရေသာဘ၀ကို ဆ ရာ၀န္ဘ၀ထက္ပိုၿပီး ေမြ႕ေပ်ာ္ပါေၾကာင္း၀န္ခံ ခ်င္ပါ၏။ မိဘဘိုးဘြားအခံရွိထားၿပီး ဆရာ၀န္ ဘ၀ျဖင့္ စင္ၾကယ္စြာရေသာ ေငြတို႔ကို စား ေသာက္လွဴဒါန္းေပးကမ္းႏိုင္ခဲ့၏။ စာေပမွရ ေသာ ေငြကို ထိပါးစရာမလိုဘဲ စာေပအတြက္ ျပန္လည္လွဴဒါန္းအသုံးျပဳႏိုင္သည့္ အက်ိဳးေပး ေကာင္း၏ ဟူ၍ ကၽြန္ေတာ္အလြန္မတန္ေက် နပ္ၾကည္ႏူးပီတိျဖစ္ရပါသည္။
.
ျပည္နယ္သားတစ္ဦးအဖို႔ ျမန္မာစာကၽြမ္း က်င္စြာ ေရးသားႏိုင္ရန္ အေတာ္ႀကီး႐ုန္းကန္ ရ၏။ စာေပခေယာင္းေတာသည္ ပန္းေမြ႕ရာ မဟုတ္ခဲ့ပါ။ စာတစ္ပုဒ္ ေရးသားႏိုင္ရန္ စာ ဆယ္အုပ္ ဖတ္ပါဟူေသာ ျမန္မာစာဆရာ ဦး သိန္းေမာင္၏ ၾသ၀ါဒကို ခံယူက်င့္သုံးခဲ့သည္ မွာ ယေန႔ထိျဖစ္၏။ စာအုပ္ေပါင္းေသာင္းခ်ီ၍ ဖတ္႐ႈခဲ့ၿပီးေလၿပီ။ စဦးပိုင္းေရးသမွ် အပယ္ခံ မ်ားသာျဖစ္၏။ စာေရးသက္ေလးငါးႏွစ္ရမွ ပုံ ႏွိပ္စာလုံးျဖင့္ မိမိလက္ရာကို ျမင္ေတြ႕ခြင့္ရ၏။   ပီတိသည္ ဗိုက္မဆာ၊ မအိပ္ခ်င္၊ ကိုယ့္လက္ ရာကို အထပ္ထပ္အခါခါျပန္ဖတ္၍ မဆုံးႏိုင္ မၿပီးႏိုင္ေတာ့။ စာမူခဆိုတာ ေ၀လာေ၀း၊ စာ ေစာင္စာအုပ္ေတာင္မွ လက္ေဆာင္မရခဲ့။ ေနာက္ထပ္ သုံးႏွစ္ေစာင့္မွ ေစ်းဦးေပါက္ ၁၅ိ/ စာတိုက္မွ ေငြပို႔ချပားငါးဆယ္ကို စာေစာင္တိုက္ က မစိုက္ေပးႏိုင္။ မိမိက က်ခံခဲ့ရ၍ ဆယ့္ေလး က်ပ္ခြဲသာရ၏။ ၿမိဳ႕လယ္ဓမ္ၼာ႐ုံမွာ အားလုံးအ လွဴခံပုံးထဲထည့္လွဴၿပီး ေအာင္ျမင္ေသာ စာေရး ဆရာျဖစ္ရပါလို၏ဆုကို ေတာင္းခဲ့၏။ အမွတ္ တရစာေစာင္ ႏွစ္လည္မဂ္ၢဇင္းစသည္တို႔ကား စာေပစိတ္ဓာတ္ျဖင့္ ကူညီရျခင္းပါ။ စာအုပ္ လက္ေဆာင္ေတာ့ ရပါ၏။
.
စႏၵာမဂၢဇင္းက ၂၅ိ/ ေနာက္ပိုင္း ၄၀ိ/ လုံမ ေလးက ၇၅ိ/ ေနာက္ပိုင္း ၁၅၀ိ/ စံပယ္ျဖဴကို ေတာ့ စာေပစိတ္ျဖင့္ ကူညီခဲ့၏။ အေတြးအျမင္ ကလည္း ၁၅၀ိ/ေနာက္ပိုင္း ဆရာေမာင္၀ံသ ေတာရေဆာက္တည္ေတာ့ မိသားစုကိုစာေပ စိတ္ျဖင့္ကူညီခဲ့၏။ ဘာသာေရးစာေစာင္မ်ားက ေတာ့ ၇၅ိ/မွ ၁၂၀ိ/ ထိသာမီ၏။ ေနာက္ပိုင္း မေရးျဖစ္ေတာ့ပါ။ ပင္တိုင္ေဆာင္းပါးရွင္အျဖစ္ ၁၉၈၄ ခုႏွစ္ကတည္းက လုံမေလး၊ စံပယ္ျဖဴ၊ သရဖူ၊ သူရဇ္ၨ၊ သိဒ္ၶိမိုး၊ မဟိဒ္ၶိ၊ မေဟာ္သဓာ၊ wellness တို႔ သုံးေပးခဲ့၍ ေက်းဇူးအထူးတင္ရ ပါသည္။ အျမင့္ဆုံး စာမူခ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ တစ္ေသာင္းခြဲ၊ ကဗ်ာ တစ္ေသာင္း ျဖစ္ပါ ေၾကာင္း။ ။
.

No comments:

Post a Comment