တူးပို႕သံ ညံမစဲ၊ ျမန္မာ့ သႀကၤန္ပြဲ - Kanbawza Tai News

Kanbawza Tai News

Represent For Shan State, Myanmar

Breaking

Tuesday, April 9, 2019

တူးပို႕သံ ညံမစဲ၊ ျမန္မာ့ သႀကၤန္ပြဲ


ျမျမ (ပညာေရး)
.

.
တန္ခူးလသႀကၤန္ခ်ိန္ ေရာက္ေတာ့မယ္ဆို တာနဲ႔ လူတိုင္းရဲ႕ ရင္ထဲမွာ အလြန္ေပ်ာ္ၾကပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ လူငယ္ေတြက ပိုၿပီးေပ်ာ္ ၾကမယ္ ထင္ပါတယ္။ သႀကၤန္လွည့္မယ့္အလွျပ ကားေတြကိုလည္း သူ႕ထက္ငါ ပိုလွေအာင္ ျပင္ ၾကဆင္ၾက၊ သႀကၤန္မ႑ပ္ေတြကိုလည္းေဆာက္ လုပ္ၾကနဲ႔ ရင္ထဲမွာ တစ္လိႈက္လိႈက္နဲ႔ ေပ်ာ္ေန ၾကတာ။ ေမာရမွန္း ပန္းရမွန္းမသိ၊ ထမင္းေမ့ ဟင္းေမ့ေပါ့ေလ။ ကိုယ့္ရပ္ကြက္၊ သူ႕ရပ္ကြက္ အၿပိဳင္အဆိုင္ ျပင္ၾကဆင္ၾကရတာေပါ့။ သႀကၤန္ သီခ်င္းေတြကလည္း ျမဴးျမဴးႂကြႂကြနဲ႔ ေတးသံ ေတြ တၿခိမ့္ၿခိမ့္နဲ႔ေပါ့။ သႀကၤန္မယ္ေလးေတြက လည္း သႀကၤန္၀တ္စံုေတြ ဆင္တူခ်ဳပ္ၾကလုပ္ ၾက၊ ကခုန္ၾကနဲ႔ ျမဴးႂကြေပ်ာ္ရႊင္ေနၾကပါတယ္။
.
          သႀကၤန္ႏွစ္ဦး တူးပို႕တူးပို႕ တူးသံျမဴးသာယာ
          သႀကၤန္မယ္မ်ား တူးပို႔တူးပို႔ မူးမာရဲ႕ေနာ္ဗ်ာ
          ေငြငန္းသံစံု တူးပို႕တူးပို႔ အာ႐ုံေဖ်ာ္ေျဖကာ
          မယ္တို႔ကိုလည္း တူးပို႔တူးပို႔ မာပါေစခင္ ဗ်ား  စတဲ့ သႀကၤန္ေတးသီခ်င္းမ်ိဳးစံုကလည္း ေ၀ဆာလို႔ေပါ့ေနာ္။
.
သႀကၤန္ဆိုသည္မွာ သကၤႏ္ၱဟူေသာ ပါဠိ စကားမွ ဆင္းသက္လာၿပီး ကူးေျပာင္းျခင္းလို႔ အဓိပ္ၸါယ္ရပါတယ္။ ႏွစ္ေဟာင္းမွ ႏွစ္သစ္သို႔ ကူးေျပာင္းျခင္းကို ဆိုလုိပါတယ္။ သႀကၤန္ပြဲေတာ္ ကို ပုဂံေခတ္မွ စတင္က်င္းပခဲ့ပါတယ္။ ပုဂံ ေခတ္၏ ယဥ္ေက်းမႈ လက္ရာမ်ားမွာ သမိုင္းအ ေထာက္အထားမ်ားကို ေတြ႕ရွိရပါတယ္။ ပုဂံ ေခတ္ေရွးမူ ေရွးလက္ရာမ်ားမွာ အမ်ိဳးသား၊ အ မ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ ပုဂံေခတ္၀တ္စံုမ်ားနဲ႔ဖလား ကို ဘယ္လက္က ကိုင္၍ ညာလက္က သေျပ ခက္ကိုကိုင္ၿပီး ေရပက္ကစားေနၾကတဲ့ ပံုမ်ားကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ႏွစ္ေဟာင္းက အညစ္အေၾကး မ်ားကို ႏွစ္သစ္သို႔ ပါမသြားေအာင္ သန္႔စင္ ၾကည္လင္တဲ့ ေရေအးေအးေလးမွာ အေမႊးနံ႕ သာေတြထည့္ၿပီး သေျပခက္န႔ဲယဥ္ယဥ္ေက်း ေက်း ပက္ဖ်န္းေပးျခင္းဟာ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ သႀကၤန္ပါ။
.
သကၠရာဇ္ ၁၂၃၅ ခုခန္႔မွာ ကင္း၀န္မင္းႀကီး ရဲ႕ရာသီဖြဲ႕ သံေပါက္မွာ ““တန္ခူးမိႆ၊ စိၾတ၊ လႏွင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္ထြန္း၊ ရင္ခတ္၊ ကံ့ေကာ္၊ ထံု သင္းေပ်ာ္၊ ပြဲေတာ္ အတာသြန္း””လို႔ ေရးဖြဲ႕ ထားပါတယ္။ မိႆရာသီျဖစ္တဲ့ တန္ခူးလမွာ စိၾတၾကယ္ႏွင့္ လတို႔ ယွဥ္ၿပိဳင္ကာ ထြန္းလင္း ခဲ့ၿပီး ရာသီပန္းမွာ ရင္ခတ္ပန္းနဲ႔ ကံ့ေကာ္ပန္း တို႔ ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုလိုတာပါ။ ပုဂံေခတ္က တန္ ခူ၊ အင္း၀ေခတ္က တန္ခူးလို႔ေခၚၿပီးထန္းသီး ဆြတ္ေသာလဟု ဆိုစမွတ္ျပဳခဲ့ၾကပါတယ္။ အတာကူေသာလဟုလည္း ဆိုၾကပါတယ္။ ယခု ႏွစ္ မဟာသႀကၤန္စာမွာေတာ့ မဟာသႀကၤန္အ ႀကိဳခ်ိန္ဟာ ၂၀၁၉ ခု ဧၿပီလ ၁၃ ရက္ စေန ေန႔ ျဖစ္ပါတယ္။ မဟာသႀကၤန္က်ခ်ိန္ကေတာ့ ဧၿပီလ ၁၄ ရက္ တနဂၤေႏြေန႔ ျမန္မာစံေတာ္ခ်ိန္ ညေန ၅ နာရီ ၂၁ မိနစ္ ၄၂ စက္ၠန္႔လို႔ ဆုိပါ တယ္။ ဧၿပီလ ၁၅ ရက္ တနလၤာေန႔ကေတာ့ သႀကၤန္အၾကတ္ေန႔ပါ။ မဟာသႀကၤန္ တက္ခ်ိန္ ကေတာ့ ဧၿပီလ ၁၆ ရက္ အဂၤါေန႔ ျမန္မာစံ ေတာ္ခ်ိန္ ည ၉ နာရီ ၂၆ မိနစ္ ၂၃ စက္ၠန္႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဧၿပီလ ၁၇ ရက္ ဗုဒ္ၶဟူးေန႔ကေတာ့ ျမန္မာႏွစ္ဆန္း တစ္ရက္ေန႔ပါ။
.
ဘာဏုရာဇာမည္ေသာ တနဂၤေႏြၿဂိဳဟ္မင္း ဟာ ၾကာ၀တ္ဆံအဆင္းႏွင့္တူေသာ အ၀တ္တန္ ဆာတို႔ကို ၀တ္ဆင္လ်က္ နဂါးကို စီး၍ လက္ တစ္ဖက္ကား ျမားကိုကိုင္၍ က်န္လက္တစ္ဖက္ က လႊားကို ကိုင္လ်က္အေရွ႕ေျမာက္ေထာင့္မွ သည္ အေနာက္သို႔ ၀င္၏ဟုဆိုထားပါသည္။ ကၽြန္မတို႔ ျမန္မာႏုိင္ငံဟာ ေထရ၀ါဒ ဗုဒ္ၶဘာ သာႏွင့္ ႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့အစဥ္အလာတို႔ အလြန္ဖြံ႕ၿဖိဳး စည္ပင္ေသာ ႏုိင္ငံျဖစ္ပါတယ္။ ဆယ့္ႏွစ္လရာသီမွာ ဆယ့္ႏွစ္လလံုး ႐ိုးရာဓေလ့ အစဥ္အလာပြဲေတာ္မ်ား ရွိၾကပါတယ္။ ျမန္မာ ႏွစ္ရဲ႕ အစဆံုးတန္ခူးလမွာ မဟာသႀကၤန္ပြဲေတာ္ ကို စည္ကားသိုက္ၿမိဳက္စြာ က်င္းပၾကပါတယ္။ သႀကၤန္အႀကိဳ၊ အက်၊ အၾကတ္၊ အတက္ဆိုၿပီး ၄ ရက္သတ္မွတ္ထားပါတယ္။ နႏ္ၵာေဒ၀ီနတ္ သမီး အလွည့္ေစ့ၿပီျဖစ္၍ ““ပရမီသြာ””နတ္မင္း ၏ သား ““အာသီ””အမည္ရွိေသာ ျဗဟ္ၼာမင္း၏ ဦးေခါင္းကို ကမ္းသည္ရွိေသာ္ ကညာေဒ၀ီနတ္ သမီးကား ခရီးဦးႀကိဳဆို၍ ရပ္ေစာင့္ေနလ်က္ လွမ္းလင့္၏ ““ဓံသီ””နတ္သမီးကား အျဖဴ၊အနီ၊ အစိမ္း၊ အျပာ၊ အ၀ါအားျဖင့္ ငါးပါးေသာ အ ဆင္းျဖင့္ ၿပီးေသာ အ၀တ္တန္ဆာကို ၀တ္ဆင္ လ်က္ သႀကၤန္မင္း ခုနစ္ပါးတို႔သည္ တစ္ႏွစ္ လွ်င္ တစ္ပါးက်စီ တာ၀န္ယူ၍ ႏွစ္ကူးသည္ႏွင့္ အလွည့္က် တာ၀န္ကူးေျပာင္းရသည္ကို အ တာကူးသည္။ တာကူးသည္ဟု ေခၚၾကေၾကာင္း ယူဆၾကပါသည္။
.
သိၾကားမင္းႀကီးဟာ ျမတ္စြာဘုရားမွာၾကား လမ္းၫႊန္ထားခဲ့တဲ့အတိုင္း တစ္ႏွစ္တစ္ခါ လူ႕ ျပည္သို႔ ဆင္းသက္ပါတယ္။ လူေတြဟာ ျမတ္ စြာဘုရားရဲ႕ ဆံုးမပဲ့ျပင္ လမ္းၫႊန္မႈေတြကို က်င့္ သံုးလိုက္နာမႈ ရွိ၊ မရွိ ၾကည့္႐ႈရန္ ဆင္းသက္ခဲ့ ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ သႀကၤန္အတက္ေန႔မွာေတာ့ တာ၀တႎသာနတ္ျပည္သို႔ ျပန္တက္သြားပါတယ္။ လူႀကီးမိဘမ်ားက မိမိတို႕ရဲ႕ သားသမီးေျမးျမစ္ မ်ားကို ဤေန႔ႀကီးရက္ျမတ္မ်ားမွာ မေကာင္းမႈ ေရွာင္၊ ေကာင္းမႈေဆာင္ၾကဖို႔ အထူးမွာၾကားဆံုး မၾကပါတယ္။ သိၾကားမင္းႀကီးဟာ လူ႕ျပည္ကို ဆင္းလာတဲ့အခါ ေရႊပရပုိဒ္နဲ႔ ေခြးသားေရဟူ၍ ေပလႊာႏွစ္ခု ပါလာခဲ့ပါတယ္။ ေကာင္းမႈမ်ား ျပဳ လုပ္ပါက မိမိရဲ႕အမည္ကို ေရႊပရပိုဒ္မွာ ေရး မွတ္ၿပီး မေကာင္းမႈမ်ား ျပဳလုပ္ပါက ေခြးသား ေရမွာ ေရးမွတ္သြားမွာ ျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာၾကပါ တယ္။ ကၽြန္မငယ္စဥ္က ကၽြန္မရဲ႕ အမည္ကို ေခြးသားေရမွာ ေရးမွတ္ခံရမွာကို အလြန္႔အ လြန္ ေၾကာက္ခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္မက သႀကၤန္ရက္ ေတြမွာ ဆိုရင္ အဖိုးအဖြား အေဖအေမတို႔နဲ႔ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကို အၿမဲလိုက္သြားခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္မရဲ႕ အဖြား ေဒၚစိန္အုပ္က ပုဂံကို ဘုရား ဖူးသြားတုန္းက ၀ယ္ခဲ့တဲ့ ယြန္းဗ်ပ္အသစ္ေလး ကို ဥပုသ္ေစာင့္သြားတိုင္း လွဴဖြယ္ပစ္ၥည္းေတြ ထည့္ၿပီး တစ္ဘက္ေလးကို ေခါင္းခုလုပ္ကာ ေခါင္းေပၚရြက္ၿပီး သြားတတ္ပါတယ္။ ၿပီးရင္ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ႀကီးအား ကပ္လွဴရန္ ေၾကးကြမ္းအစ္ႀကီး ထဲမွာ ကြမ္း၊ ကြမ္းသီး၊ ေဆးရြက္ႀကီး၊ ႏြယ္ခ်ိဳ၊ စမံုစပါး၊ ေလးညႇင္းပြင့္ မ်ား အစံုထည့္ထားပါတယ္။ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာ ေတာ္ႀကီးက ကြမ္းစားျခင္းကို ႏွစ္သက္ပါတယ္။ ကၽြန္မက ေၾကးကြမ္းအစ္ႀကီးကို ပိုက္ၿပီးအၿမဲ လိုက္ပါတယ္။ ကၽြန္မရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ အမည္ေလး ကို ေရႊပရပိုဒ္မွာ ေရးမွတ္ေနေလာက္ၿပီလို႔ လမ္း တစ္ေလွ်ာက္လံုး ၾကည္ႏူးစိတ္ေတြအျပည့္နဲ႔ ေပါ့။
.
သႀကၤန္အႀကိဳေန႔ မေရာက္ခင္ကပင္ ကၽြန္ မတို႔ဟာ သႀကၤန္အိုးႏွစ္လံုးကုိ ေရႊေရာင္နဲ႔ ေငြ ေရာင္ခြဲၿပီး အသင့္၀ယ္ထားပါတယ္။ သႀကၤန္အ ႀကိဳ၊ အက်၊ အၾကတ္၊ အတက္ဟူ၍ ၄ ရက္ ထားရမွာ ျဖစ္လိ႔ု ၾကာရွည္ခံမယ့္ အရြက္အခက္ ေတြကို သႀကၤန္အိုးမွာ ထည့္ၿပီး အိမ္ေရွ႕အရိပ္ ရတဲ့ေနရာမွာ ခံုအျမင့္ေလးနဲ႔ တင္ကာ သိၾကား မင္းႀကီးအား ႀကိဳဆိုပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ကလည္း ခု ႏွစ္ေန႔၊ ခုႏွစ္နံ၊ ခုႏွစ္ရက္သားသမီးမ်ားအတြက္ ရည္ရြယ္ၿပီး အုန္းရြက္၊ ကံ့ေကာ္ရြက္၊ ဇီးရြက္၊ ရြက္လွ၊ ေျမဇာပင္၊ သေျပ၊ ေနၾကာစတဲ့ အ ရြက္အခက္မ်ား အေရာင္စံု အေသြးစုံ ပန္းစက္ၠဴ မ်ားနဲ႔ လုပ္ထားတဲ့ တံခြန္၊ ထီး၊ မုေလးပြား၊ ကုက္ၠား၊ ယပ္ေတာင္တို႔ကိုလည္း ေငြေရာင္ သႀကၤန္အိုးမွာ လွလွပပေလး ထည့္ကာ တန္ ဆာဆင္ၾကပါတယ္။ ဘုရားစင္ေအာက္ခံုေပၚမွာ ေတာ့ ေရႊေရာင္အိုးေလးကို တင္ၿပီး ခုႏွစ္ရက္ သားသမီးမ်ားအတြက္ ေန႔နံအလိုက္ ႏွစ္သက္ ရာ၊ ရာသီႏွင့္ အဆင္ေျပရာ၊ ပန္းေတြနဲ႔ လွလွ ေလး ျပင္ဆင္ၾကပါတယ္။ ေန႔သားအလိုက္ ပန္းမ်ားမွာ-
တနဂၤေႏြ- အုန္းပန္း၊ အင္ၾကင္းပန္း။
.
တနလၤာ- ၾကာပန္း၊ ကညြတ္ပန္း၊ ကံ့ေကာ္ပန္း၊ ေက်ာက္ပန္း၊ ခတ္ၱာပန္း၊ ခြါညိဳပန္း၊ ခ၀ဲပန္း၊ ခ်ယ္ရီပန္း၊ ေခါင္းေလာင္းပန္း၊ ခရစ္စမတ္ပန္း၊ ဂႏ္ၶမာပန္း၊ ငုပန္း။
.
အဂၤါ- စံပယ္ပန္း၊ စက္ၠဴပန္း၊ စကား၀ါ၊ စကား ျဖဴ၊ စိန္ပန္း၊ ဇြန္ပန္း၊ ဇီဇ၀ါပန္း၊ ဇလပ္ပန္း၊ ညေမႊးပန္း။
.
ဗုဒၶဟူး- ရြက္လွပန္း၊ ေရေမႊးပန္း၊ ယင္းမာပန္း၊ ယုဇနပန္း၊ ေလးကၽြန္းၾကာခိုင္။
.
ၾကာသပေတး- ေမၿမိဳ႕ပန္း၊ မဥၥဴပန္း၊ ျမတ္ေလး ပန္း၊ မိေက်ာင္းပန္း၊ ပုလဲပန္း၊ ပိေတာက္ပန္း၊ ပိန္းပန္း၊ ပုဏ္ၰရိတ္ပန္း၊ ဖေယာင္းပန္း။
.
ေသာၾကာ- ေဒါနပန္း၊ တ႐ုတ္စံကားပန္း၊ ႏွင္း ဆီပန္း၊ ေနၾကာပန္း၊ ႏွင္းပန္း၊ တမာပန္း။
.
ျမန္မာျပည္တစ္ခြင္လံုးမွာ သႀကၤန္အႀကိဳေန႔ ကတည္းက သႀကၤန္မ႑ပ္မ်ား ဖြင့္လွစ္ျခင္း၊ မ႑ပ္မ်ား၊ လမ္းမ်ားေပၚမွာ ေရပက္ကစားေန ၾကပါၿပီ။ ေရပက္ခံမ႑ပ္တိုင္းမွာ မုန္႔လံုးေရေပၚ သာကူက်ိဳ၊ စတုဒီသာ၊ ေဖ်ာ္ရည္မ်ိဳးစုံ၊ မုန္႔ လက္ေဆာင္း၊ ေရႊရင္ေအး၊ ဖြာလူဒါ၊ စသျဖင့္ အလွဴျပဳ ေကၽြးေမြးၾကပါတယ္။ တစ္အိမ္နဲ႔တစ္ အိမ္လည္း မုန္႔ေတြလုပ္ၿပီး အျပန္အလွန္ ေပး လွဴၾကပါတယ္။ မုန္႔လံုးေရေပၚ အလံုးထဲမွာ င ႐ုတ္သီးစိမ္းကို အေပ်ာ္သေဘာထည့္တတ္ၾက ပါတယ္။ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး စိတ္မဆိုးၾကဘဲ စၾက၊ ေလွာင္ၾက၊ ေရပက္ၾကနဲ႔ အလြန္ေပ်ာ္စရာ ေကာင္းတဲ့ မုဒိတာ ပြဲေတာ္တစ္ခုပါ။ ““ဒါနတေ၀ ေ၀၊ ေရေတြက တရႊဲရႊဲ၊ ေပ်ာ္ပြဲက တ၀င့္၀င့္၊ ကဲလို႔သာ ဆင့္ေရာ့၊ အရြယ္သင့္၊ အရြယ္ငယ္၊ ျမန္မာေတြ ထည္လိုက္ၾက””ဟု ဆရာေဇာ္ဂ်ီက ေရးဖြဲ႕ခဲ့ပါတယ္။ ျမန္မာေတြ ယဥ္ေက်းတယ္ဆို တာ ကမ္ၻာက သိပါတယ္။ ဘာကိုပဲလုပ္လုပ္၊ လိုတာထက္ ပိုတာေတာ့မေကာင္းပါဘူး။ တန္ ေဆး လြန္ေဘးဆိုသလိုေပါ့။ ေပ်ာ္သင့္သ ေလာက္ ေပ်ာ္ပါ။ အရက္ေသစာ ေသာက္စားမူး ယစ္ၿပီး ဆဲၾကဆိုၾက၊ ရန္ျဖစ္ၾကတယ္ဆိုတာ မ်ိဳး မျဖစ္ေအာင္ ဆင္ျခင္သတိျဖင့္ ေပ်ာ္ၾကဖို႔ သာ လုိပါတယ္။
.
ျဖဴစင္သန္႔ရွင္းတဲ့ ျမန္မာ့႐ိုးရာ အစဥ္အလာ ေကာင္းေတြကို မိမိေၾကာင့္ မညစ္ႏြမ္းေစသင့္ ပါ။ ေကာင္းျမတ္တဲ့ ဤရက္ျမတ္မ်ားမွာ အဖိုး အဖြားမ်ားကို ေရခ်ိဳးသန္႔စင္ေပးျခင္း၊ ေခါင္း ေလွ်ာ္ေပးျခင္း၊ ေျခသည္းလက္သည္းမ်ား ညႇပ္ ေပးျခင္း၊ အ၀တ္မ်ား ေလွ်ာ္ဖြပ္ျခင္း စသည့္ ေကာင္းမႈ ကုသိုလ္မ်ား ျပဳၾကပါတယ္။ ဘုရား ေက်ာင္းကန္မ်ားမွာ အမိႈက္မ်ား၊ ခ်ံဳႏြယ္မ်ား ရွင္းလင္းခုတ္ထြင္ေပးျခင္း၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း မ်ားကို ေရေဆးသန္႔စင္ေပးျခင္း၊ ပန္းကန္ခြက္ ေရာက္မ်ားကို ေဆးေၾကာေပးျခင္း၊ ဘုရားေစတီ မ်ားကို ေရသပ္ၸါယ္ေပးျခင္း စတဲ့ေကာင္းျမတ္ တဲ့ ကုသိုလ္ေတြ ျပဳၾကပါတယ္။ ဥပုသ္သီတင္း သီလေဆာက္တည္ျခင္း၊ အစားအေသာက္မ်ား ေကၽြးေမြးျခင္း၊ သက္ႀကီးရြယ္အိုႏွင့္ အဖုိးအဖြား အေဖအေမမ်ား၊ ဆရာသမားမ်ားကို ပူေဇာ္ကန္ ေတာ့ျခင္း၊ ရြာဦးရြာထိပ္၊ ၿမိဳ႕ဦးၿမိဳ႕ထိပ္၊ လမ္း ထိပ္မ်ားမွာ အႏ္ၱရာယ္ကင္း ပရိတ္မ်ားရြတ္ဖတ္ ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ၾကပါတယ္။ ““၀ဋ္မကင္းသူကို ျဖင့္ လႊတ္ျခင္းငွာ ၀ါသနာပါတဲ့ ေရႊျမန္မာသည္ လူမ်ိဳးမွာ လ၊ အက်ိဳးသည္လို တူလိုက္ပါ့။ ေရႊ မဥ္ၥဴႏႈတ္ခ်ိဳခြန္းရယ္နဲ႔ သြန္းလိုက္မိပါ့”” ဟု ဆ ရာေဇာ္ဂ်ီက ေရးဖြဲ႕ခဲ့ပါတယ္။
.
ကၽြန္မတို႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြဟာ သားသတ္ ႐ုံမွ ႏြားေတြကို စုေပါင္းဒါနျဖင့္ ၀ယ္ၿပီးေဘးမဲ့ လႊတ္ေပးျခင္း၊ ငါးသက္လႊတ္ပြဲမ်ား၊ ငွက္လႊတ္ ပြဲမ်ားျဖင့္လည္း ကုသိုလ္ထူး ကုသိုလ္ျမတ္မ်ား ကို ျပဳလုပ္ၾကပါတယ္။ ကုသိုလ္ေရးမွာ လက္ မေႏွးတဲ့ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ား ျဖစ္ၾကပါတယ္။ အ လွျပယာဥ္ေတြကလည္း အလြန္က်က္သေရရွိ ၿပီး ပ်ိဳေမေလးေတြကလည္း အလြန္လွၾကပါ တယ္။ အိုးစည္သံ၊ တထံုထုံ၊ စည္ေျဗာသံ ညံ မစဲတဲ့ ကၽြန္မတို႔ ျမန္မာ့သႀကၤန္ကို ဂုဏ္ယူလို႔ မဆံုးပါဘူး။ လူသားတိုင္းမွာ ခ်စ္တတ္တဲ့ အ သည္းႏွလံုး ကိုယ္စီရွိၾကပါတယ္။ အခ်စ္ႀကီး ရင္ အမ်က္ႀကီးတယ္။ က်ီးစားသန္ေတာ့ ရန္ မ်ားတယ္ဆုတဲ့ စကားေလးကို ၾကားဖူးၾကမွာ ပါ။ ပုဂံေခတ္က နရသီဟပေတ့မင္းႀကီးမွာ မိ ဖုရားေတြ အမ်ားႀကီးရွိတဲ့အထဲက ေစာလံုဆိုတဲ့ မိဖုရားကို တအားခ်စ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ခ်စ္လြန္းလို႔ က်ီစားမိခဲ့ပါတယ္။ သႀကၤန္ခါမွာ ျမစ္ဆိပ္မွာရွိတဲ့ ေရကစားမ႑ပ္မွာ ေမာင္းမ ငယ္တစ္ဦးကို ေစလႊတ္ၿပီး ေစာလံုကို ဦးေခါင္း ထက္မွ ေရေလာင္းေစခဲ့ပါတယ္။ က်န္တဲ့ေမာင္း မေတာ္ေတြကလည္း ေရ၀ိုင္းၿပီး ပက္ၾကပါ တယ္။ လွလွပပ ထံုးထားတဲ့ ဆံထံုးနဲ႔ လွလွပပ ၀တ္စားထားတဲ့ အ၀တ္အစားေတြနဲ႔အတူ တစ္ ကိုယ္လံုး ေရေတြစိုၿပီး အိေျႏ္ၵပ်က္ခဲ့ရပါတယ္။ အျခားမင္းပရိသတ္အားလံုးတို႔က ရယ္ေမာၾက ေတာ့ ေစာလံုဟာ အလြန္ရွက္သြားခဲ့ပါတယ္။
.
ေစာလံုရဲ႕ ရင္ထဲမွာ မင္းႀကီးဟာ လူပံုအ လယ္မွာ သူ႕ကို အရွက္ရေအာင္ လုပ္တယ္လို႔ အက်ိတ္အခဲ ျဖစ္သြားခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘု ရင့္ပြဲေတာ္အုပ္မွာ အဆိပ္ခပ္ခဲ့ပါတယ္။ ဘုရင္ ကို ရက္ရက္စက္စက္ ကလဲ့စားေခ်မယ္ဆိုတဲ့ သေဘာေပါ့။ ဘုရင္ႀကီးကလည္း ပြဲေတာ္မတည္ မီ စစ္ေဆးခိုင္းခဲ့ပါတယ္။ အဆိပ္ခပ္ထားၿပီး ဆိုတာ သိသြားတဲ့အခါ မိဖုရားေစာလံုကို ေသ ဒဏ္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ဒါဟာ သႀကၤန္နဲ႔ ပတ္သက္ ၿပီး ရင္နင့္ဖြယ္ရာ ျဖစ္ရပ္ေလး တစ္ခုအျဖစ္ ယေန႔ထိ က်န္ရွိခဲ့ပါတယ္။ အက်ီစားသန္ခဲ့ရာ မွ အသက္ခႏ္ၶာေႂကြခဲ့ရတဲ့ အျဖစ္ဆိုးကို ေခတ္ အဆက္ဆက္ ေျပာ၍ မဆံုးေအာင္ ဇာတ္လမ္း ေလးအျဖစ္ ရွိေနခဲ့ပါတယ္။ ဒါကို ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းက ““ေခ်ာဂုဏ္နဲ႔ ႏႊဲရွာတဲ့ ေစာလံုရဲ႕ ပုဂံရာဇ၀င္တရား”” ဟု ေလးခ်ိဳးႀကီး မွာ ေရးဖြဲ႕ခဲ့ပါတယ္။ ““တန္ခူးမည္မွတ္ဖက္ဆြတ္ ေရတိုးသႀကၤန္မိုး””ဟူေသာ ေရွးအစဥ္အလာ စ ကားနဲ႔အညီ သႀကၤန္လက္ေဆး မိုးမ်ားရြာတတ္ ပါတယ္။ အဖူးအငုံေလးမ်ားနဲ႔ ပြင့္ဖို႔ရန္အား ယူေနတဲ့ ပိေတာက္ပန္း၊ ငုပန္းေလးေတြဟာ ၀င္းထိန္ေနေအာင္ ပြင့္လာၾကပါတယ္။ ေရႊရည္ ကို ေသာက္ထားသလားလို႔ေတာင္ ထင္ရပါ တယ္။ ““ပြင့္ဖူးမွာ အ၀ါျခယ္၍ မာလာအလယ္ မွာ ႏႊဲခ်င္တဲ့ ႏွလံုးရယ္ေၾကာင့္ ႏွစ္ဆံုးကုန္အ တာ၀င္းသို႔ မာန္အင္ကို ဉာဏ္ဆင္ေမြးကာပါ့၊ အေရးအခါသာမွ ခမ်ာမွာ တဂုဏ္ဆန္းရတယ္။ ပန္းပိေတာက္မ်ား””ဟု တစ္ႏွစ္မွာ တစ္လ၊ တစ္ လမွာ တစ္ရက္ထဲ ခက္ခက္ခဲခဲ ပြင့္ရရွာ တဲ့ ပိေတာက္ပန္းေလးကို ဆရာေဇာ္ဂ်ီက စာ ပန္းခ်ီျခယ္သခဲ့ပါတယ္။ သႀကၤန္နဲ႔ ပိေတာက္ ပန္းဟာ ခြဲျခားလို႔ မရပါဘူး။
.
တဖန္ ““လတန္ခူးေပမို႔ အလွထူးပါဘိ၊ ျမ ျမဖူးရယ္တဲ့ ခိုင္ေရႊ၀ါ၊ တကယ္တမ္းသာျဖင့္ ဘယ္ပန္းေသာ္စံ မတူဘု၊ နႏ္ၵမူဖန္ ဂူထိပ္မွာလ၊ ပေစ္ၥကာေခၽြးေတာ္သိပ္ရတယ္။ ေအးရိပ္ဆာ ယာ””ဟု ပိေတာက္ပင္ရိပ္မွာ ပေစ္ၥကာ အရွင္ ျမတ္တို႔ ေခၽြးသိပ္ခဲ့ပံုႏွင့္ ေအးျမပံု၊ အေမာေျမ ပံုတို႔ကို ေရးဖြဲ႕ထားပါတယ္။ ပြင့္လင္းရာသီျဖစ္ တဲ့အတြက္ ငွက္ကေလးေတြလည္း သူတို႔ရဲ႕ ေတးသီခ်င္းေတြကို သီက်ဴးႏုိင္ၾကပါၿပီ။ ““ၿမိဳင္ ေက်းငွက္တို႕ ရြတက္ခုန္ပ်ံ သိုက္ၿမံဳယံမွ ေတး သံက်ဴးရင့္ ဂါထာဆင့္၍ ဖြင့္ဟသီခ်င္းညည္း ေလၿပီ””ဟု ဆရာႀကီးဟာ ျမအေသြးမွာ ေရႊေရး လုေနတယ္လို႔ တင္စားလုိက္ခ်င္ပါရဲ႕။ ရဟန္း စာဆုိေက်ာ္ ရွင္ဥတ္ၱမေက်ာ္က ““သစ္ရြက္ေရာ္ ရီ၊ က္ၠဳႏ္ၵနီ၀ယ္၊ သိဂႌတစ္၀က္၊ ဖက္၍ ေဆးစံု ျခယ္ေသာ ပံုသို႔ ”” ဟု တင္စားၿပီး စာပန္းခ်ီ ျခယ္သခဲ့ပါတယ္။ က္ၠဳႏ္ၵနီလာ ျမေက်ာက္ဖ်ာေပၚ မွာ သိဂၤနိက္ေရႊစင္ရည္ကို တစ္၀က္မွ် သုတ္ လိမ္းထားသလိုဟု ဆိုလိုျခင္းပါ။
.
ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕၊ ၿမိဳ႕မေစ်းႀကီးအနီးက ဗဟို မ႑ပ္ႀကီးကလည္း ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားၿပီး ၿမိဳ႕ က်က္သေရေဆာင္ သႀကၤန္မ႑ပ္ႀကီး ျဖစ္ပါ တယ္။ အလွပဆံုး၊ ေခတ္အမွီဆံုးေဆာက္လုပ္ ထားပါတယ္။ သႀကၤန္မယ္ေလးေတြကလည္း ယဥ္ေက်းလွပတဲ့ ၀တ္စံုေလးေတြနဲ႔ ျမဴးႂကြေန ေအာင္ ကျပၾကပါတယ္။ တီးမႈတ္တဲ့ ဂီတသံ ေတြကလည္း ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္ တက္တက္ႂကြ ႂကြ ရွိလွပါတယ္။ လာေရာက္ၾကည့္႐ႈအားေပး ၾကတဲ့ ပရိသတ္ႀကီးကလည္း တတပ္တအားပါ ပဲ။ သီခ်င္းေတြကို လိုက္ဆိုၾကၿပီး လက္ခုတ္ ေတြ တီးကာခုန္လို႔ ဆြလို႔ ေပ်ာ္ေနၾကပါတယ္။ ျမင္ရတဲ့ ျမင္ကြင္းက အလြန္အားတက္ဖြယ္ ေကာင္းလွပါတယ္။ ဗဟုိမ႑ပ္ႀကီးကေတာ့ ည အခါမွာ ပရိသတ္အျပည့္ဆံုးပါပဲ။ အခ်ိဳ႕မ႑ပ္ ေတြမွာ အဆိုေတာ္ေတြ လာေရာက္သီဆုိၾက လို႔ က်ိတ္က်ိတ္တိုး စည္ကားလွပါတယ္။ သႀကၤန္မ႑ပ္ေတြက ရပ္ကြက္တုိင္းမွာ ရွိပါ တယ္။ နံနက္ ၇ နာရီေလာက္ကတည္းက ေရ ေတြ စၿပီး ပက္ေနပါတယ္။ ညေန ၆ နာရီ ေလာက္အထိ ပက္ၾကတာပါ။
.
ေရပက္ခံ အဖြဲ႕ေတြကလည္း မ႑ပ္တစ္ခု ၿပီး တစ္ခုလွည့္လည္ၿပီး မုန္႔ေတြ စားရင္းေရ ပက္ခံၾကပါတယ္။ ေပ်ာ္စရာအေကာင္းဆံုး ပြဲ ေတာ္ႀကီးတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံတစ္ ခုလံုး ၿခိမ့္ၿခိမ့္သဲ စည္ကားတဲ့ ႐ိုးရာပြဲႀကီးပါ။ တူးပို႔သံ ညံမစဲတဲ့ ျမန္မာ့သႀကၤန္ပြဲေတာ္ႀကီးက ျမနႏ္ၵာသီခ်င္းနဲ႔အတူ ၿမိဳင္ဆုိင္လို႔ ေနပါတယ္။ သႀကၤန္ရက္က ၄ ရက္ထဲမို႔ တိုေတာင္းလိုက္ တာလို႔ေတာင္ ေတြးေနၾကပါတယ္။ သႀကၤန္အ တက္ေန႔ကေတာ့ အစည္ကားဆံုး၊ အေပ်ာ္ဆံုး ေန႔ပါ။ မဟာသႀကၤန္ရဲ႕ ေနာက္ဆံုးရက္လည္း ျဖစ္တဲ့အတြက္ အစြမ္းကုန္ေပ်ာ္ၾကပါတယ္။ ေဖ်ာ္ေျဖေေရး မ႑ပ္မ်ားမွ
.
““သႀကၤန္ခါေတာ္၊ ေရကစားၾကတာ ေပ်ာ္ ရႊင္စရာ၊ ေလာင္းကာပက္ကာ ေမာင္ရင္းႏွမပ မာ ၾကည္လင္စြာ ေရကစားမွာ ေရကစားမွာ ညိဳျမေတာ့ ေခၚမခံႏုိင္ဘူးဆရာ ေလာင္းေလာင္း ေလာင္းလိုက္ပါ ရႊဲေအာင္ေလာင္းလိုက္ပါ၊ ပက္ ပက္ ပက္လိုက္ပါ ေမာင္ႀကီးတို႔လည္းပါ””ဆိုၿပီး အဆိုအကေတြ ၿမိဳင္တဲ့အျပင္ မ႑ပ္ေရွ႕က ပ ရိသတ္ႀကီးကလည္း လိုက္ဆိုၾကၿပီး အျပတ္ ေပ်ာ္ေနၾကပါတယ္။ ေက်ာင္းအလိုက္၊ ႐ုံးအ လိုက္၊ ရပ္ကြက္အလိုက္ ကလိုက္၊ လွလိုက္ၾက တာ။ လမ္းေလွ်ာက္သႀကၤန္ကလည္း ေခတ္မီ လိုက္တာေနာ္။
.
““ေနာင္ႏွစ္ကိုလည္း ဆီးလို႕ႀကိဳမယ္၊ ေမာင္ႀကီးလာပါမယ္ လာပါမယ္။ ေနာင္ႏွစ္ကို လည္း ဆီးလို႔ႀကိဳကြယ္ ေမာင္တို႔လာပါမယ္ လာပါမယ္ မာပါေစကြယ္ သဒ္ၶါေတြပိုတယ္။ ဆီးႀကိဳလို႔ေနမယ္။ ျပန္ပါဦးမယ္ ျပန္ဦးမယ္ ႏႈတ္ခြန္းဆက္ပါတယ္။”” ဆုိတဲ့ သီခ်င္းေလးနဲ႔ အတူ သႀကၤန္မယ္ေလးေတြက လက္ကေလး ေတြ ေ၀ွ႕ရမ္းႏႈတ္ဆက္သြားၾကပါတယ္။ ဤက ပြဲအစီအစဥ္ ၿပီးတဲ့အခါ အလွဆုံး၊ အယဥ္ေက်း ဆံုး အလွျပယာဥ္မ်ားနဲ႔ ယိမ္းအဖြဲ႕မ်ားကို ဆု မ်ားေပးၾကပါတယ္။ ၾကည္ႏူးမႈ၊ သာယာမႈ၊ စိတ္ေအးခ်မ္းမႈ၊ လြမ္းေမာ တသမႈေတြ ထံုမႊန္း ေနတဲ့ ျမန္မာ့႐ိုးရာသႀကၤန္ပြဲႀကီးဟာ ရသမ်ိဳးစံု ကို ေပးစြမ္းႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ ေနာင္ႏွစ္မ်ားမွာလည္း အစဥ္အလာ ႐ိုးရာမပ်က္ ဆက္လက္က်င္းပ ပါဦးမယ္။ သႀကၤန္ေရေအးနဲ႔အတူ ျမန္မာျပည္ ႀကီး ၿငိမ္းခ်မ္းပါေစ၊ ကမ္ၻာသူ၊ ကမာသားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၿပီး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ၾကပါ ေစ။ ။
.

No comments:

Post a Comment