ယုတၱိယုတၱာ ဘယ္သင္းဘယ္ဟာ - Kanbawza Tai News

Kanbawza Tai News

Represent For Shan State, Myanmar

Breaking

Recent Tube

Tuesday, December 25, 2018

ယုတၱိယုတၱာ ဘယ္သင္းဘယ္ဟာ


ေဒါက္တာေအာင္ေက်ာ္ (သြား/ဆရာဝန္)
.
.
စကားဖိုမ
.
သတၱေလာကႀကီးထဲ၌ သတၱဝါအမ်ားစုတို႔ သည္ ဖိုႏွင့္မ ဒြယံအစုံအတြဲလိုက္ ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္ဘာသာ ႏွစ္ဘာဝရွိစၿမဲျဖစ္၏။ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္သေဘာ ၌လည္း လွ်ပ္စစ္ဖိုႏွင့္ လွ်ပ္စစ္မ အေပါင္းလကၡဏာႏွင့္ အႏုတ္လကၡဏာႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စားရွိေန၏။ အဖိုႏွင့္ အမတို႔သည္ ကပ္ၿငိတတ္သည့္ အစြမ္းသတၱိေၾကာင့္ပင္ ပူးတြဲေပါင္းစပ္ၾကတတ္၏။ မိုးရာသီေကာင္းကင္တစ္ခြင္ တစ္ျပင္၊ တိမ္မည္းညိဳေတြသိုင္းဖြဲ႕အုံ႔မႈိင္းလ်က္ ေရႊအမၺဳန္ မိုးက သဲႀကီးမဲႀကီးရြာသြန္းေတာ့မည့္ ဟန္ျပင္ ေနၿပီဆိုက ေရွ႕ေတာ္ေျပးအျဖစ္ႏွင့္ လွ်ပ္စီးေတြ ျပက္ဝင္းဝင္းလက္လက္ ႐ုတ္ျခည္း႐ုတ္ျခည္း ေပၚလာစၿမဲျဖစ္သည္။ အင္အားနည္းေသာလွ်ပ္ စစ္ဖိုႏွင့္ လွ်ပ္စစ္မတို႔ ပူးေပါင္းဓာတ္ျပဳျခင္း ျပယုဂ္ျဖစ္၏။ အင္အားအလြန္မတန္ႀကီးလွ်င္ အႀကီးအက်ယ္လွ်ပ္ျပက္ၿပီးေနာက္ မိုးခ်ဳန္းသံႀကီး က ျမည္ဟည္းလ်က္ မိုးႀကိဳးပစ္ခ်ပါေတာ့သည္။ လူ႔ေလာက၌လည္း ဤသို႔အတူပင္ ဖိုမတို႔ အခ်င္းခ်င္း မ်က္စိသံဝါေၾကာင့္ အခ်စ္ရမၼက္သံ ဝါ ျဖစ္ေပၚလာ၏။ အင္အားနည္းေသးလွ်င္                                        ဣေျႏၵေဆာင္ႏိုင္ဟန္ေဆာင္ႏိုင္ေသးသည္။ အင္အားႀကီးမားျပင္းထန္လာပါက ဣေျႏၵလည္း မထိန္းႏိုင္ ဟန္ပန္ေလးေတာင္မျပဳႏိုင္ဘဲ ေပါက္ကြဲေတာ့သည္မဟုတ္ပါလား။
.
ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာစကားပုံမ်ား၌ ေၾကာက္လြဲရဲမင္းျဖစ္တဲ့။ တစ္ရြာမေျပာင္းသူ ေကာင္းမျဖစ္။ ေသခ်င္တဲ့က်ား ေတာေျပာင္းတဲ့။  စသည္အားျဖင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္သေဘာျပေတြ ရွိ၏။ စကားပုံ ဖိုမေတြျဖစ္ၾက၏။ အလားတူစြာ ပင္ ေန႔စဥ္သုံးစကားလုံးေတြ ေဝါဟာရေတြထဲ ၌လည္း တပည့္တပန္းစသည္အားျဖင့္ စကား ဖိုမအတြဲေတြရွိ၏။ တြဲေျပာမွလည္း ျပည့္စုံေသာ စကားအရာျဖစ္၏။ တပည့္ကေတာ့ ဟုတ္ပါၿပီ။ တပန္းကဘာမ်ားပါလိမ့္ဟု ကြၽန္ေတာ္ကပ္သီး ကပ္သတ္အၿမဲေတြးမိေနတတ္၏။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ငယ္ရြယ္စဥ္တုန္းက အဓိပၸာယ္ရွိရွိ မရွိရွိ စိတ္ ထင္တိုင္းအေလနေတာ စကားမ်ားဝိုင္းဖြဲ႕ေျပာ ျဖစ္ၾကလွ်င္ လူႀကီးမိဘဘိုးဘြားေတြ ''အယု တၱက အနတၱစကားေတြ မေျပာၾကနဲ႔၊ အရည္ မရအဖတ္မရ ဘာမွလည္း အက်ိဳးမရွိတဲ့ဟာ ေတြေျပာၿပီး အခ်ိန္ျဖဳန္းမေနၾကနဲ႔'' စသည္အား ျဖင့္ ဆိုဆုံးမတတ္ၾက၏။ စကားဖို စကားမမ်ား တြဲဖက္ပါဝင္ေနသည္ကို ဟိုစဥ္တုန္းက နားမ လည္ခဲ့ၾကပါ။ စာေတြဖတ္လာ၊ အသက္ႀကီးလာ ၿပီး အေတြ႕အႀကဳံရင့္က်က္ေတြးေခၚတတ္လာ ေတာ့မွ အဓိပၸာယ္ေတြကို ေရးေတးေတးသိသလို လိုရွိလာ၏။ သတ္ပုံက်မ္းေတြ၊ အဘိဓာန္ေတြ မွာ ဖတ္မိေတာ့မွ နီးနီးစပ္စပ္ ရိပ္မိသိရွိပါေတာ့ သည္။ ျမန္မာစာ၊ ျမန္မာစကားမ်ားသည္ ပါဠိ တို႔သကၠထ ေပါရာဏတို႔မ်ားစြာျ>ြပမ္းတီးေရာစပ္ ေနၾကရာ ေျခေျချမစ္ျမစ္ မေလ့လာဘဲႏွင့္ေတာ့ တိက်စြာေရေရလည္လည္ နားမလည္အသိမ ရွင္းႏိုင္ပါေပ။
.
ယုတၱိယုတၱာစကားဖို စကားမအေၾကာင္း အရာႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကြၽန္ေတာ္ေဆာင္းပါး တစ္ပုဒ္စာ ေရးပါဦးမည္ဟု ေတးမွတ္ထားခဲ့ သည္မွာ တစ္လမက ၾကာျမင့္သြားခဲ့ၿပီ။ ရာသီ စာေလးတြကို အလွည့္ဦးစားေပးရင္းႏွင့္ ယခုမွ ပင္ ေခါင္းစီးႀကီးတင္ကာ တကယ္ေရးျဖစ္ပါၿပီ။ အေၾကာင္းခံက ဤသို႔ရွိပါသည္။
.        
ဖုန္းမ်က္ႏွာျပင္
.
ဒီေန႔ ေဖေဖနဲ႔ စကားေျပာရင္း ေဖေဖ့ဆီ က စကားဆန္းတစ္ခြန္းၾကားလိုက္ရတယ္။ မင္းဟာက ယုတၱိေတာ့ရွိပါတယ္။ ယုတၱာေတာ့ မရွိႏိုင္ပါဘူးတဲ့။ ယုတၱာ ဘာလဲ၊ ယုတၱာေပါ့။ ယုတၱိရွိတယ္ဆိုတာ က်ိဳးေၾကာင္းညီၫြတ္မႈရွိ တယ္။ ဆီေလ်ာ္တယ္။ စဥ္းစားၾကည့္ရင္ Logic က်တယ္ေပါ့။ ဒါေပမဲ့ လက္ေတြ႕မွာ မ ျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ Reality မွာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးဆိုတာ ကို ယုတၱာမရွိဘူးလို႔ေျပာတာတဲ့။ ယုတၱာေတာ့ျဖစ္ ႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ ကိစၥေကာ ၾကားဖူးလားတဲ့။ ရွင္းျပပါဦးဆိုေတာ့ ဥပမာအေနနဲ႔ ဆင္တစ္ ေကာင္ရဲ႕ ေျခရာျမစ္ထဲကို ေမ်ာပါသြားတယ္။ ျဖစ္ႏိုင္လားတဲ့။ စဥ္းစားၾကည့္ရင္ ဆင္ေျခရာ ေရထဲမွာ ေမ်ာပါသြားဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးေပါ့။ စဥ္း စားလို႔ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ ယုတိၱမရွိဘူးေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ယုတၱာေတာ့ျဖစ္ႏိုင္တယ္တဲ့။ ဟင္၊ ဘယ္လိုျဖစ္ ႏိုင္လဲ။ ဆင္အုပ္ထဲက ဆင္တစ္ေကာင္က ေရွ႕ကေနသြားရင္း ေခ်းပါခ်ခဲ့တယ္။ အဲ့ေခ်းပုံ ေပၚ ေနာက္ကလိုက္လာတဲ့ ဆင္က နင္းလိုက္ ေတာ့ ေျခရာေပၚသြားေရာ။ အဲဒီဆင္ေျခရာေပၚ ေနတဲ့ ေခ်းပုံက ေနျပင္းျပင္းပူလို႔ ေျခာက္သြား တယ္။ ဆင္ေျခရာထင္ေနတဲ့ ဆင္ေခ်းေျခာက္။ တစ္ရက္မိုးႀကီးရြာ၊ ေရတိုက္စားလို႔ အဲဒီဆင္ေျခ ရာပါတဲ့ ေခ်းေျခာက္က ျမစ္ထဲေမ်ာပါသြားေတာ့ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ လက္ေတြ႕မွာ ျဖစ္ႏိုင္တာကို ယုတၱာေတာ့ျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာတာပါတဲ့။ ရွား ပါးထူးဆန္းတဲ့အသုံးအႏႈန္းျဖစ္တဲ့ယုတၱာအ ေၾကာင္း ျပန္လည္ေဝမွ်ပါတယ္။
.
အထက္ေဖာ္ျပပါ စာပိုဒ္ေလးမွာ သား၏ လက္ကိုင္ဖုန္းျပားႀကီး(အိုင္ပက္ဆိုလားတက္ပ လက္ဆိုလား၊ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ေခတ္မမီ၊ ေနာက္ဆုံးေပၚတိုင္းသူတို႔က ေခတ္မီစြာလဲကိုင္ ၾက)ရဲ႕ မ်က္ႏွာျပင္ေပၚမွာ တင္လိုက္တာကို လာျပ၍ ဖတ္ရၿပီး ကူးထားလိုက္ျခင္းမို႔ ေဆာင္း ပါးတြင္ေဖာ္ျပလိုက္ႏိုင္ျခင္းပါ။ သားတို႔သမီးတို႔ က အိုးခြဲအိမ္ခြဲေတြမို႔ သူတို႔လာလည္မွပဲ ေတြ႕ ဆုံစကားေျပာျဖစ္ၾကသည္။ လမ္းတစ္ဘက္၊ ေရွ႕ျခမ္းကပ္လ်က္ေနၾက ေသာ္လည္း သူ႕အ လုပ္ႏွင့္ သူ အၿမဲ႐ႈပ္ေနသျဖင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ မိဘႏွစ္ဦးကလည္း အိမ္လည္ဝါသနာမပါၾက ေတာ့ သိပ္မေတြ႕ျဖစ္၊ ေတြ႕ျဖစ္လည္း ခဏ တစ္ျဖဳတ္ သာေၾကာင္းမာေၾကာင္းေလာက္သာ ေျပာျဖစ္ၾက၏။ တစ္ေန႔ သူစိတ္လိုစိတ္ရအခ်ိန္ ေပးၿပီး စကားေဖာင္ဖြဲ႕ျဖစ္ၾက၍ သားမၾကားဖူး ေသာ ယုတၱာကိစၥအထူးအဆန္းလုပ္ၿပီး သူ႔ အေကာင့္ဖြင့္ထားတဲ့ ေဖ့ဘုတ္ေပၚတင္ပါသတဲ့။ ျမန္လိုက္တဲ့ေခတ္၊ တစ္ခဏခ်င္းမွာ ကြန္မင့္ ဆိုသည့္ သေဘာထားမွတ္ခ်က္ေတြတက္လာ၊ ျပန္ျဖန္႔ေဝ၊ လိုက္ဆိုေသာ ႀကိဳက္ေတြရာခ်ီၿပီး တက္လာေတာ့ သူဝမ္းသာအားရ ေခတ္ေနာက္ က်ေနေသာ ကြၽန္ေတာ့္ကို လာျပျခင္းျဖစ္ပါ သည္။ ျဖဴေအးအမည္ရွိ မိန္းကေလး(ထင္ပါရဲ႕) ''၂ ခါဖတ္တာ ေရးေရးေလးေတာ့ သိတယ္။ ထပ္ဖတ္လိုက္ဦးမယ္''၊ တစ္ခုကေတာ့ ''ဟန္ မေဆာင္တမ္း အရွိအတိုင္း အရင္းအတိုင္းေဖာ္ ျပလာလို႔ သူ႔အေရးအသားကပဲ မရွင္းလင္းလို႔ လား''ဟု သားက ကြၽန္ေတာ့္ကိုမွတ္ခ်က္ျပန္ ေတာင္းခံလာပါတယ္။ အေရးရွင္းသားပဲ။ အ ေတြးမရွင္း၊ အလ်င္လိုေန၍ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
.        
ယုတ္
.
ျမန္မာစာအေရးအသားတြင္ ယုတ္အသံ ထြက္ကို ပသတ္ႏွင့္ေပါင္းေသာ ယုပ္လုံးဝမရွိ ပါ။ ယုဂ္ေတာ့ ဂငယ္သတ္ျဖင့္ရွိပါ၏။ ယုဂမွ လာေလသလားဟု ကြၽန္ေတာ္အစက ေတြး ေတာမိ၏။ ပါဠိျမန္မာအဘိဓာန္၌ ရွာေဖြၾကည့္ ေသာအခါ ထမ္းပိုးႏွင့္အစုံဟူ၍ အနက္ႏွစ္မ်ိဳး ျပသည္။ ယုဂ္ကို ကလိယုဂ္ဆိုေသာအသုံးႏွင့္ ရင္းႏွီးၾကၿပီးျဖစ္၏။ ေခတ္ပ်က္ေခတ္ၾကမ္းမ ေကာင္းေသာ ကပ္၊ တစ္နည္းကပ္ဆိုးဆိုေသာ အဓိပၸာယ္ရွိ၏။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႀကဳံေတြ႕ေနရေသာ ေခတ္ကိုကလိယုဂ္၊ ဆုတ္ကပ္ႀကီးဟု လူႀကီး ေတြညည္းညဴတတ္ၾကလွ၏။ ယုဂ္ေလးပါးရွိ သည္ဟုလည္း ၾကားဖူးမွတ္သားဖူးပါ၏။ ႐ုပ္ႏွင့္႐ုတ္၊ အသံထြက္ခ်င္းတူသည့္ ရေကာက္ ႏွင့္ ေပါင္းေသာ႐ုပ္ေတြ႐ုတ္ေတြကေတာ့ ဤေဆာင္းပါးႏွင့္ မသက္ဆိုင္၍ အက်ယ္မခ်ဲ႕ ေတာ့ၿပီ။ ယုတ္ကမူ ယုတ္ေလ်ာ့ျခင္း အနက္ လည္းထြက္၏။ စိတ္တစ္ခုယုတ္ကိုးဆယ္ဆိုရာ ၌ ၈၉ ကိုဆို၏။ ႐ုပ္ေပါင္းကိုးဆယ္မဆိုလိုပါ။ ဆုတ္ယုတ္သုံးရာ၌ ေလ်ာ့ပါး အဓိပၸာယ္ပင္။ မေကာင္းေသာ အဓိပၸာယ္ထြက္သည့္ ယုတ္ ကန္း ယုတ္နိမ့္ ယုတ္ညံ့၊ ယုတ္ပတ္၊ ယုတ္မာ၊ ယုတ္တန္တို႔အျပင္ ယုတ္စြအဆုံး အသုံးကား အနည္းဆုံးအနိမ့္ဆုံးအားျဖင့္ သေဘာျဖစ္၏။ 
.
ယုတၱိကို ျမန္မာအဘိဓာန္၌ လက္ခံယုံ ၾကည့္ေလာက္သည့္ အေထာက္အထားအ ေၾကာင္းအခ်က္ဟု လည္းေကာင္း၊ ဆင္ျခင္ႏႈိင္း စာရန္ အခ်က္အလက္ဟုလည္းေကာင္းျပသည္။ ယုတိၱစမ္းဆိုေသာ စကားအဆန္းရွိေသး၏။ ခု ေခတ္မသုံးေလေတာ့ပါ။ ေရွးစာ၌''လူ႔ေဘာင္ ျဖစ္တန္၊ ယုတၱိစမ္း၍ ခ်ီးမြမ္းဖြယ္ေမာ''ဟု ေတြ႕ရ၏။ မိမိရရယုံၾကည္ျခင္းငွာ သင့္မသင့္ အေၾကာင္းရင္းေလ်ာ္မေလ်ာ္ကို ဆင္ျခင္ေဝဖန္ စစ္ေဆးသည့္ သေဘာအနက္ေဆာင္၏တဲ့။ ယုတိၱတန္ကမူ ယုတိၱမရွိမဟုတ္မူဘဲ ယုံၾကည္ လက္ခံဖြယ္ အေၾကာင္းအခ်က္အေထာက္အ ထားရွိျခင္းပါတဲ့။ ''အယုတၱက''ကိုမူ ယခုအခါ သုံးေလ့မရွိေတာ့၍ မၾကားရသေလာက္ျဖစ္ၿပီ။ ''အယုတၱကအနတၳ''ဟူ၍ လူႀကီးေတြတြဲသုံး ေလ့ရွိခဲ့၏။ အနတၱကို အစိုးရမရွိျခင္း၊ အစိုးမရ ျခင္း အနက္ျဖင့္ အားလုံးရင္းႏွီးၿပီးသားပါ။ လကၡဏာေရးသုံးပါး၌ ပါ၍နားယဥ္ေနၿပီ။ အ နတၳဟူ၍ ေအာက္ဆင့္ဗ်ည္းက တဝမ္းပူမဟုတ္ ဘဲ ထဆင့္ထူးျဖစ္ေနရာ ပါဠိျမန္မာအဘိဓာန္ တြင္ အက်ိဳးမရွိ အနက္မရွိဟုျပသည္။
.
အယုတၱကကို မသင့္ေလ်ာ္ေသာ မ ေလ်ာက္ပတ္ေသာ အနက္ဖြင့္၏။ ယုတၱကို ယွဥ္အပ္သည္။ သင့္သည္၊ သင့္ေလ်ာ္သည္အ နက္ဖြင့္သျဖင့္ ပါဠိ၌ ''အ''သည္ ''မ'' အနက္ မို႔ ကႀကီးမပါဘဲ အယုတၱသည္ မသင့္ေလ်ာ္ အနက္ပင္ျဖစ္ရာ အယုတၱကႏွင့္ တူညီမည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူႀကီးေတြေျပာလွ်င္ ''က''မပါ တတ္သည္ကို သတိျပဳမိ၏။ အဓိပၸာယ္မွာ အ ေျခအျမစ္မရွိ မသင့္ေတာ္မေလ်ာက္ပတ္ေသာ ဟူသည့္ အနက္ထြက္သည္။ ယုတၱိႏွင့္ ယုတၱ သည္ ပါဠိဘာသာခ်ည္းျဖစ္ေသာ္လည္း ယုတၱ ခ်ည္းသီးသန္႔သုံးေလ့မရွိပါတဲ့။ ျမန္မာမႈတြင္ သာ ယုတၱိယုတၱာဟု စကားဖိုမအျဖစ္သုံးျခင္း သာျဖစ္၏တဲ့။
.        
ယုံမွာလား
.
မ်က္ေမွာက္ေခတ္တြင္ ယုတၱိစကားကိုသုံး စြဲေနက်ျဖစ္ေသာ္လည္း စကားဖိုႏွင့္ စကားမ ျဖစ္ေသာ ယုတၱာကို ယုတိၱျဖင့္တြဲလ်က္ ယုတိၱ ယုတၱာဟု အျပည့္သုံးေလ့မရွိေတာ့ေသာေၾကာင့္ စာအေတာ္ဖတ္သည့္ ကြၽန္ေတာ့္သား အသက္ ၄ဝ ေက်ာ္သည္ပင္ ယုတၱာကိုအကြၽမ္းတဝင္ ရွိမေနျခင္းျဖစ္၏။ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ ၆ဝ ေက်ာ္ ကာလတုန္းက ကြၽန္ေတာ္ဆယ္ႏွစ္သားအရြယ္ မွာမူ ယုတၱိယုတၱာရွိရွိေျပာစမ္းပါကြာ။ မင္းဟာ က ယုတိၱိရွိ ယုတၱာမရွိနဲ့ ဘယ္သူကယုံမွာတဲ့ လဲ။ ယုန္႐ုပ္ယုန္ေကာင္ဆြဲၿပီး ေျပာတာေတာင္ ယုံမွာမဟုတ္။ စသည္အားျဖင့္ သမား႐ိုးက်ေျပာ ဆိုခဲ့ၾက၏။ စကားကပ္ၿပီး ေျပာတတ္သူေတြက ေတာ့ ယုတိၱေတာ့ရွိပါရဲ႕၊ ယုတၱာမျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ယုတိၱေတာ့မရွိဘူး၊ ယုတၱာမွာျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိပါရဲ႕ ဟူ၍ တစ္ခါတေလ ရွားပါးေျပာၾကားလို႔ ႀကဳံ ရဖူး၏။ သို႔ေသာ္ အနက္အဓိပၸာယ္ကြဲျပားေအာင္ မေဖာ္ႏိုင္ခဲ့သည္ကို ဝန္ခံရပါမည္။ ဆရာတစ္ဦး ရွင္းျပသည္ကို မွတ္သားဖူး၍ သားကိုျပန္ေျပာ ျပႏိုင္ျခင္းပါ။ ယုတၱိက အေတြးအေခၚ၊ ယုတၱာ ကမူ မ်က္ျမင္လက္ေတြ႕။
.
ဆိုၾကပါစို႔ မိုးထိေအာင္ေလွကားေထာင္၊ လူမေရာက္ ျမင့္မိုရ္ေတာင္ ေခြးမေရာက္ အိမ္ မိုးေခါင္၊ ခုေခတ္ရာသီဥတုေျပာင္းလဲလာ၍ မိုး ႀကီးေရလွ်ံေရျမဳပ္ဒုကၡသည္မ်ား လူေရာေခြးပါ အိမ္အထက္ထပ္မက ေခါင္မိုးေပၚေတာင္ေရာက္ ေနၾကရတာ မ်က္ျမင္ကိုယ္ေတြ႕။ မီးသတ္ကား ႏွင့္ အထပ္ျမင့္အိမ္မ်ားတြင္ စက္အကူအညီျဖင့္  ေလွကားကို ေခါင္းမိုးေက်ာ္လြန္ကာ မိုးျမင့္ထိ ေထာင္ႏိုင္တက္ႏိုင္ေနၿပီ။ ေရွးကယုတိၱမရွိ ယု တၱာမရွိေတြ အခုေခတ္မွာ ယုတၱာရွိလာကုန္ၿပီ။ အဲ ျမင့္မိုရ္ေတာင္ကိစၥကေတာ့ သီးျခားေျပာရ မည့္ ကိစၥထားၾကစို႔။ ေလးကြၽန္းတစ္ျမင့္မိုရ္ အဆိုကို ၾကားဖူးနားဝရွိၾကပါလိမ့္မည္။ ကြၽန္ ေတာ္တို႔၏ ဗုဒၶပြင့္ရာ ဇမၺဴဒိတ္လက္ယာေတာင္ ကြၽန္းကေတာ့ ဟုတ္ပါၿပီ။ ေျမာက္ကြၽန္း၊ အ ေရွ႕ကြၽန္း၊ အေနာက္ကြၽန္းတို႔က ဘယ္တိုက္ ဘယ္ႏိုင္ငံေတြျဖစ္မည္နည္။ ေခတ္လူငယ္တို႔ သိလိုစူးစမ္းၾက၏။ အ႒ကထာက်မ္းစာမ်ားတြင္ နတ္ဝွက္ထားသတဲ့။ လူတို႔မျမင္မေရာက္ႏိိုင္ပါ တဲ့။
.
၇ ဝါေျမာက္ဝါဆိုဖို႔ ေဂါတမျမတ္စြာ၊ ဝါ ဆိုလျပည့္ေန႔ ျမင့္မိုရ္ေတာင္ထိပ္မွ တာဝတႎ သာနတ္ျပည္သို႔ ေျခႏွစ္လွမ္းသုံးဖဝါးျဖင့္ ၾကြ ေတာ္မူ၏။ သီတင္းကြၽတ္လျပည့္ညခ်မ္းခ်ိန္ခါ လူ႔ျပည္ျပန္အဆင္း၌ ေရႊေငြပတၱျမားေစာင္းတန္း သုံးသြယ္ျဖင့္ နတ္ျဗဟၼာတို႔လိုက္ပို႔ေဆာင္၏။ သကၤႆနဂိုရ္ျပည္ဆင္းသက္ရာဌာနကို အုတ္ခုံပလႅင္အမွတ္အသားျပရွိထားဆဲပါ။ ယု တၱိယုတၱာျဖင့္ မည္သို႔ခ်ိန္ထိုးေဝဖန္ၾကမည္ နည္း။ ကြၽန္ေတာ္ ဥာဏ္မမီ၍ စာဖတ္သူတို႔ ေလ့က်င့္ခန္းျပဳၾကည့္ရန္ ''တရားမွ်တ လြတ္ လပ္ေရးႏွင့္မေသြ၊ မ်ားလူခမ္းသိမ္း ၿငိမ္းခ်မ္း ေစဖို႔ ခြင့္တူမည္မွ် ဝါဒျဖဴစင္တဲ့ ျပည္၊ တို႔ ျပည္တို႔ေျမ''၊ ယုတိၱယုတၱာ ရွိ မရွိ အေျဖညိႇေစ လိုေၾကာင္း။ ။
.

No comments:

Post a Comment

Recent Tube