အင္းသားႏွင့္ စာေပ - Kanbawza Tai News

Breaking

ကမ္ဘောဇတိုင်း သည် တောင်ကြီးမြို့တွင် အခြေစိုက်၍ ထုတ်ဝေခွင့်အမှတ် (၀၁၀၇၉)ဖြင့် ဆောင်ရွက်နေသည့် သတင်းမီဒီယာ ဖြစ်သည်။ contact; kanbawzatai.editor@gmail.com

အင္းသားႏွင့္ စာေပ



အင္းေလး သႏၱာခင္
.
.
အင္းသားလူမ်ိဳးမွာ စာေပရွိပါသည္။
.
စာေပဆုိရာ၌ ေက်ာက္စာ၊ ေပစာ၊ ပုရပိုဒ္ စာ၊ ေခါင္းေလာင္းစာ စသည္ျဖင့္ အေရးစာေပႏွင့္ သက္ႀကီးစကား သက္ငယ္ၾကားႏႈတ္ထက္မွာ ထိန္းသိမ္းထားေသာ ႏႈတ္ထက္ေဆာင္ စာေပဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးရွိပါသည္။
.
အင္းသားလူမ်ိဳးမွာ အထက္ပါ စာေပႏွစ္မ်ိဳး စလံုး ၾကြယ္ဝစြာ ရွိပါသည္။ သို႔ေသာ္ ပံုႏွိပ္ေခတ္ ေရာက္လာေသာအခါ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ားတြင္ သာ အမ်ားဆံုးရွိေသာ ေပစာ၊ ပုရပိုဒ္စာမ်ားမွာ အသံုးမတည့္ေတာ့သျဖင့္ ထိန္းသိမ္းမႈ အားနည္းကာ ေပ်ာက္ကြယ္လုနီး ျဖစ္သြားသည္။ ကြၽန္မ၏ ခင္ပြန္း ဦးသိန္းသန္းထြန္းႏွင့္ ကြၽန္မတို႕က စာေပ ကို ျမတ္ႏုိးသူမ်ား ျဖစ္သျဖင့္ အခ်ိန္မီ စုေဆာင္း ႏုိင္ခဲ့၍သာ အမိႈက္ထဲမွ စာေပရတနာမ်ားကို ရွာ ေဖြေတြ႕ရွိ ရရွိခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ၾ<ြကက္ကိုက္၊ ပိုး ထိုးသျဖင့္ စြန္႕ပစ္ေတာ့မည္ ျဖစ္ေသာ ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းႏွင့္ အခ်ိဳ႕အိမ္မ်ားမွ စြန္႕ပစ္ပစၥည္းမ်ား ေပ ေဟာင္း၊ ပုရပိုဒ္ေဟာင္းမ်ားကို ကြၽန္မတို႕က ရရွိ လိုက္ပါသည္။
.
နံေစာ္ေပက်ံေနသည့္ ေပရြက္မ်ားကို သန္႔စင္ၿပီး ေပရြက္ေကာင္းမ်ားကိုလည္း ေရနံျဖင့္သုတ္၍ က၊ ကာ၊ ကိ၊ ကီ စာမ်က္ႏွာစဥ္အလိုက္ စီရသမွ် စီ၊ ဖတ္ရသမွ် ဖတ္ကာ အမ်ားဖတ္၍ ရႏုိင္မည့္ စာျဖစ္ေအာင္ ဦးသိန္းသန္းထြန္းက ဖန္တီးေပးပါသည္။
.
အင္းေလးတစ္ခြင္မွ စုေဆာင္းရရွိေသာ ေပ၊ ပုရပိုဒ္စာမ်ားမွာ မ်ားေသာအားျဖင့္ အင္းသား ေလသံျဖင့္ ေရးထားသျဖင့္ ဖတ္ရခက္ပါသည္။ -ိုင္ကို -ိန္အသံ၊ -ိတ္ကို -ိုက္အသံ၊ ခ်ႏွင့္ ရွ အ သံုးေနရာ လြဲျခင္း၊ ကဝဂ္မွာ ဝဆဲြ၊ ပဝဂ္မွာ ဝဆြဲသံမ်ား၊ (ကႅ၊ မႅ) မွားယြင္းေရးသည္က မ်ား သည္။ ကြၽန္မသည္ ရန္ကုန္တကၠသုိလ္ ေနာက္ ဆံုးႏွစ္မွာ မြန္ေက်ာက္စာ၊ ျမန္မာေက်ာက္စာမ်ား ကို ပါေမာကၡဆရာႀကီး ဦးေမာင္ေမာင္ႀကီးထံမွာ သင္ၾကားခဲ့ရပါသည္။ ေက်ာက္စာဆိုတာ ေၾကာက္စရာ-ပ်င္းစရာဟု ၾကားဖူးထားေသာ္လည္း ဆရာ ႀကီး ပါေမာကၡႀကီး စာသင္ ေကာင္းသျဖင့္ ဆရာ ႀကီး၏ ပို႕ခ်ခ်က္မ်ားကို စိတ္ဝင္စားစြာ ေပ်ာ္ရႊင္ စြာ သင္ယူတတ္ေျမာက္ခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ကြၽန္မသည္ လုပ္ငန္းခြင္ဝင္ေသာအခါ အလယ္တန္းအဆင့္ အထက္တန္းအဆင့္ ျမန္မာစကားေျပႏွင့္ ကဗ်ာမ်ား ကိုသာ သင္ၾကားပို႕ခ်ရသျဖင့္ ေက်ာက္စာ၊ ေပစာ၊ ပုရပိုဒ္စာမ်ားႏွင့္ အလွမ္းေဝးသြားပါသည္။ ခင္ပြန္းသည္ ဦးသိန္းသန္းထြန္းက ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ သမုိင္းဌာန၊ မႏၱေလးတကၠသိုလ္ သမိုင္းဌာနမ်ားတြင္ အမႈထမ္း၍ ဆရာေဒါက္တာ သန္းထြန္းႏွင့္ တြဲဖက္ လုပ္ကိုင္ခြင့္ရသျဖင့္ ေက်ာက္စာ၊ ေပစာ၊ ေခါင္းေလာင္းစာ၊ ပုရပုိဒ္ စာမ်ားကို အဖတ္ကြၽမ္းပါသည္။ စာေရးဟန္ အင္းသားအသံ ဘယ္လိုဝဲဝဲ ျမန္မာလုိ ျပန္ေရးႏုိင္ပါ သည္။
.
ဖတ္ရခက္ေသာ အထက္ပါ စာေဟာင္းစာ ေဆြးမ်ားကို စာဖတ္တတ္သူတိုင္း ဖတ္ႏုိင္သည့္ စကားေျပ အဆင့္ ေရာက္လာေသာအခါ ကြၽန္မ က ေဆာင္းပါးအျဖစ္ ဖန္တီးေရးသားခဲ့ပါသည္။ ဥပမာ-အဝတ္စ၊ အထည္စ၊ ပိတ္စမ်ားရေသာအခါ၊ အဝတ္ခ်ဳပ္ တတ္ေသာ ကြၽန္မက အဝတ္ အထည္ (အက်ႌ၊ ေဘာင္းဘီ)ျဖစ္ေအာင္ ခ်ဳပ္ေပး ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
.
ယခု မွတ္တမ္းတင္ထားေသာ ေဆာင္းပါး မ်ားသည္ ၁၉၈ဝ-၉ဝ ခန္႕က ႐ႈမဝမဂၢဇင္း၊ လုပ္သားျပည္သူ ေန႔စဥ္သတင္းစာ၊ ေၾကးမုံသတင္းစာ၊ ဂါရီယံသတင္းစာမ်ားတြင္ ေရးသားေဖာ္ျပၿပီးေသာ စာအခ်ိဳ႕ျဖစ္ပါသည္။
.
အင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားေနထုိင္ရာ အင္းေလးေဒ သသည္ ဗုဒၶဘာသာ သာသနာ အလြန္ထြန္းကား ပါသည္။ အင္းေလးကန္၏ ဝဲယာတစ္ေလွ်ာက္ မွာ ေစတီပုထိုး၊ ဘုရားေက်ာင္းကန္မ်ား လက္ ညိဳးထိုးမလြဲေအာင္ ရွိသည္။ အင္းေလးတြင္ ရြာေပါင္း (၂ဝဝ)ေက်ာ္ထဲတြင္ အႀကီးဆံုးျဖစ္ေသာ ဟဲယာရြာမွ (အိမ္ေျခ ၈ဝဝ ေက်ာ္၊ လူဦးေရ ၄ဝဝဝ ခန္႕)ျမန္မာမင္းလက္ထက္က ေငြခြန္မွဴး အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ႐ုံးစိုက္ရာရြာမွာ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္း (၁ဝ)ေက်ာင္း ရွိသည္။ ေညာင္ေရႊၿမိဳ႕နယ္ တစ္ခုလံုးတြင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းေပါင္း ၂၃၅ ႏွင့္ ေစတီပုထိုးေပါင္း ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာ ရွိ သည္။ အင္းတိမ္၊ ဟဲယာရြာမ၊ နန္းပန္၊ ေမာ္ပိ၊ တာေခါင္း၊ ဘုရားေတာင္၊ ေတာင္တိုတို႕တြင္ ေစ တီစုမ်ား ယခုတိုင္ မ်ားစြာရွိေသးသည္။ သန္းေတာင္ႏွင့္ အင္းတိန္ ေစတီစုမ်ားက အမ်ားဆံုး ျဖစ္သည္။
.
ဘုရားေက်ာင္းကန္ေပါမ်ားရာ အရပ္တိုင္းသည္ တစ္နည္းဆိုေသာ္ သာသနာထြန္းကား၍ သာသနိက အေဆာက္အဦ ေပါမ်ားေသာ အရပ္တုိင္းတြင္ ေက်ာက္စာ၊ ေခါင္းေလာင္းစာ၊ ေပစာ၊ ပုရပိုဒ္စာ၊ နံရံေဆးေရး ပန္းခ်ီစာမ်ား မ်ားစြာေတြ႕ ႏုိင္သည့္ျပင္ ေပစာတြင္ ဘုရားေဟာ ဇာတ္နိပါတ္ ေတာ္မ်ား ေတြ႕ႏုိင္သည္။ ထို႔ျပင္ ေဟာစာ၊ ေမတၱာစာ၊ ကဗ်ာလကၤာ၊ လကၤာစကားေျပ၊ ပ်ိဳ႕၊ ရတု၊ ခ်ိဳးခ်င္းမ်ားကိုလည္း ေတြ႕ရသည္။ ေက်ာက္ စာ၊ ေခါင္းေလာင္းစာမ်ားကို အင္းတိန္ဘုရား၊ သန္းေထာင္ဘုရား၊ ေရႊျမင္ထင္ဘုရား၊ ဟဲယာရြာ မေအာင္မဂၤလာဘုရား၊ ေတာင္တိုဘုရားတို႕၌ ေတြ႕ႏုိင္သည္။
.
အင္းသားလူမ်ိဳးသည္ စာေပတြင္သာ အဆင့္ျမင့္သည္ မဟုတ္ေသး၊ ဘာသာေရးကိုးကြယ္ယံု ၾကည္မႈ ပညာေရး၊ လက္မႈပညာလုပ္ငန္းစသည္ တို႔တြင္လည္း ထိပ္တန္းမွာ ေနရာယူထားသည္။ တီထြင္မႈႏွင့္ လံု႕လဝီရိယ ႀကီးမားသူမ်ားျဖစ္ ေၾကာင္း ကြၽန္းေမွ်ာေပၚတြင္ ေရၿခံစိုက္ပ်ိဳးျခင္း၊ ၾကာပင္ၾကာမွ်င္မွ သကၤန္းႏွင့္ လူသံုးပစၥည္းမ်ား ယက္လုပ္ႏုိင္ျခင္း၊ ေရထဲတြင္ အေဆာက္အဦ ႀကီးႀကီးမားမားကို ႀကီးမားခိုင္ခန္႔စြာ ေဆာက္လုပ္ တတ္ျခင္း၊ ပိုးထည္၊ ခ်ည္ထည္၊ ၾကာထည္ရက္ ကန္းမ်ား ကြၽမ္းက်င္စြာ ယက္လုပ္၍ ခ်ဳပ္လုပ္ တတ္ျခင္း၊ နဂါးေမာက္ ေလွႀကီးမ်ား ဆြဲေလွၿပိဳင္ ေလွမ်ားကို လူရာေက်ာ္စီး၍ ေလွာ္ႏုိင္သည့္ ရာ ေက်ာ္ဆြဲေလွမ်ားကို စပ္တတ္ျခင္း၊ စက္တပ္ခရီး သည္တင္ ေလွမ်ားကိုလည္း အင္းေတာ္ႀကီးအထိ သြားေရာက္စပ္ေပးႏုိင္ျခင္းမ်ား၊ လယ္သမားသံုး၊ အိမ္သံုး၊ ပန္းပု ဆရာမ်ားသံုးသည့္ သံထည္ပစၥည္း ကိရိယာအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ရြာလံုးကြၽတ္ လုပ္ကိုင္တတ္ ျခင္း၊ ေျမအိုး၊ စဥ့္အိုးအမ်ိဳးမ်ိဳး လုပ္တတ္ျခင္း စေသာ လုပ္ငန္းအစံုစံုက သက္ေသခံေနပါသည္။
.
အင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားသည္ ျမတ္ဘုရားကို ၾကည္ညိဳျမတ္ႏိုး ကိုးကြယ္႐ုံသာမဟုတ္၊ ဘုရား ဆင္းတုေတာ္မ်ားကိုလည္း ထုလုပ္တတ္ၾကသည္။ ေစတီပုထုိးမ်ားကို တည္ထားကိုးကြယ္ ႐ုံသာမ ဟုတ္၊ တည္ေဆာက္ၿပီးတင္ရန္ ထီးကိုလည္း လုပ္တတ္ၾကသည္။
.
ေလာကီပညာေရးမွာ ဆိုလွ်င္လည္း ရွမ္းျပည္ နယ္ပညာေရးမွဴးေဟာင္း ဦးေမာင္ေမာင္က ''မင္းတို႕အင္းသားေတြ အင္းထဲမွာ ေက်ာင္းဆရာလုပ္တဲ့စက္ ရွိတယ္ထင္တယ္။ ဘယ္ေနရာေရာက္ေရာက္ အင္းသားဆရာ၊ ဆရာမေတြ မရွိတဲ့ ေက်ာင္းမေတြ႕ဖူးဘူး''ဟု ေျပာဖူးေၾကာင္း သိရ ပါသည္။
.
ေရႊထည္ေငြထည္ လုပ္သည့္ ပန္းထိမ္လုပ္ ငန္း၊ သံပစၥည္းကိရိယာ လုပ္သည့္ ပန္းပဲလုပ္ငန္း၊ ရကၠန္းလုပ္ငန္း၊ စက္ခ်ဳပ္လုပ္ငန္း စသည္တို႕သည္ တစ္ရြာလံုးလုပ္ငန္းတစ္မ်ိဳးတည္း လုပ္သည့္ရြာ မ်ားရွိသည္။ ဥပမာ- အင္းေပါခံုဆုိလွ်င္ ပိုးထည္ လုပ္ငန္း၊ ဆီဆံုရြာဆိုလွ်င္ ခ်ည္ထည္လုပ္ငန္း၊ ဆည္ေခါင္းရြာဆုိလွ်င္ သံထည္လုပ္ငန္း၊ အင္း ယားမန္က်ည္းဆိပ္၊ ေတာင္တိုတို႕တြင္ လြန္းတစ္ ရာခ်ိတ္ ပိုးထည္လုပ္ငန္းမ်ား၊ လြန္းတစ္ရာ ပိုး ထည္လုပ္ငန္း တိမ္ေကာသြားေသာ္လည္း ယခု အခါ ၾကာထည္လုပ္ငန္း လုပ္ေနၾကသည္။
.
ေရွးအခါက ၆ လေရႀကီး၊ ၆လ ကုန္းေပၚ သည့္ရြာမ်ားတြင္သာ ဟင္းသီးဟင္းရြက္မ်ား အနည္းငယ္ စိုက္ၾက ေသာ္လည္း ယခုအခါမွာ တစ္ ႏုိင္ငံလံုးသို႔ တင္ပို႕ေရာင္းခ်ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ခ ရမ္းခ်ဥ္သီးႏွင့္ အျခားသီးႏွံမ်ားကို စိုက္ပ်ိဳးသည့္ ေရၿခံ (ကြၽန္ေမွ်ာစိုက္ခင္း) လုပ္ငန္းက တြင္က်ယ္ ေနသည္။
.
ပါေမာကၡဆရာေတာ္ ေဒါက္တာနႏၵမာလာ က ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္၊ ဇြန္လတြင္ ေဖါင္ေတာ္ဦးဘုရား ၌ လာေရာက္ ေဟာေျပာေသာ တရားမ်ားတြင္ ေဖါင္ေတာ္ဦးဘုရားႏွင့္ အင္းေလးဆရာေတာ္ႀကီး မ်ား၏ အရိပ္အာဝါသေအာက္မွာ ေနထိုင္ခြင့္ရ ေသာ အင္းလူမ်ိဳးမ်ား၏ ကုသိုလ္ကံထားေၾကာင့္ အင္းေလးမွာေန၍ သမၼာအာဇီဝလုပ္ငန္းျဖင့္ အ သက္ေမြးကာ တင့္ေတာင္းတင့္တယ္ အဆင့္ ျမင့္ျမင့္ ေနထိုင္ၾကတာေတြ႕ရ၍ ဝမ္းေျမာက္ဂုဏ္ ယူေၾကာင္း အင္းေလးလူမ်ိဳးမ်ားကလည္း မိမိ၏ ဂုဏ္ယူစရာကို သိရွိ၍ အေျခအေန အခြင့္အလမ္း ေကာင္းကို ထိ္န္းသိမ္းရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဟာ  ၾကားခဲ့ပါသည္။ ေဖါင္ေတာ္ဦးဘုရား၏ တန္ခိုး ႀကီးမားမႈ၊ အင္းေရျပင္ ႀကီးျဖစ္တည္ေနမႈတို႕သည္ အင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားအတြက္ အလြန္ေက်းဇူးႀကီး မားေၾကာင္း ျပည္တြင္း၌ သာမက ျပည္ပမွာပါ ထင္ရွား၍ လာေရာက္ဖူးေၿမာ္ေလ့လာသူ မ်ား ေၾကာင္း၊ ထို႕ေၾကာင့္ ဂုဏ္ယူစြာ ထိန္းသိမ္းၾကရ မွာျဖစ္ေၾကာင္း ေဟာၾကားခဲ့ပါသည္။
.
အင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားမွာ အဆင့္ျမင့္စာေပ ရွိ ႏုိင္ရန္ အထက္ပါ အေျခအေနေကာင္းမ်ားက ပံ့ပိုးေပးထားၿပီး ျဖစ္သည္။ အင္းေရျပင္ႀကီး တည္ရွိေနျခင္း၊ ကြၽန္းေမွ်ာမ်ားရွိျခင္းတို႕ကို အမွီျပဳ၍ ေရ ေပၚေစ်းရွိျခင္း၊ကြၽန္းေမွ်ာျဖင့္ ေရၿခံစိုက္ခင္းရွိျခင္း၊ ဘုရားေက်ာင္းကန္ ေစတီပုထိုးမ်ား မ်ားျပား၍ သာသနာအေပၚ ယံုၾကည္သဒၶါထက္သန္ျခင္း၊ သန္႕စင္မြန္ျမတ္ေသာ သမၼာအာဇီဝလုပ္ငန္းမ်ား ျဖင့္ အလွဴေရစက္ လက္ႏွင့္မကြာ ေနထိုင္ျခင္း တို႔သည္ အင္းေရျပင္အျမင့္တြင္ စာေပအပါအဝင္ ယဥ္ေက်းမႈအေထြေထြ ပန္းၾကာပြင့္မ်ား တင့္တယ္ လာရျခင္း ျဖစ္သည္။
.
ေရွးႏွစ္ေပါင္း ၂ဝဝ ေက်ာ္ကပင္လွ်င္ လူစာ ဆို၊ ရဟန္းစာဆိုမ်ား၏ သကၠရာဇ္ႏွင့္ အမည္ပါ ေဖာ္ျပပါရွိေသာ ေပစာမ်ားေတြ႕ရွိရသည္။ သကၠရာဇ္ႏွင့္ အမည္မပါေသာ ေဟာစာမ်ား၊ ေမတၱာ စာမ်ား တိုက္ေတးမ်ားကိုလည္း ေတြ႕ရပါေသး သည္။
.
လြန္ခဲ့သည့္ ၁၉၅၉ ခုႏွစ္၊ ဇန္နဝါရီလတြင္ ''ပြင့္ဦးလႊာ'' မဂၢဇင္းကို ထုတ္ေဝၿပီး ျဖစ္သည္။ ၿမိဳ႕နယ္မဂၢဇင္း ''ျမနႏၵာ''ကိုလည္း ထုတ္ေဝခဲ့ သည္။ ၁၉၅၆ ခုႏွစ္တြင္ အင္းသားကဗ်ာ ဆရာ မ်ားျဖစ္ေသာ ေမာင္ေရႊႏြယ္ (အင္းေလး)၊ ယု ေမာင္ (အင္းေလး)၊ ေမာင္လူခဲ (အင္းေလး)၊ အင္းေလးသႏၱာခင္၊ ေမာင္တင္ၿမိဳင္ (အင္းေလး) တို႕၏ ''အင္းေလးကန္ ကဗ်ာမ်ား''အမည္ရွိ စာအုပ္ တစ္အုပ္ကို အင္းေလး ေက်ာ္သန္း (မင္းေမာင္)က စီစဥ္ထုတ္ေဝ ေပးခဲ့သည္။ ၁၉၈ဝ ခုႏွစ္၊ စာေပဗိမာန္ လူငယ္စာေပဆုရ စာအုပ္ အင္းေလး သႏၱာခင္၏ ''ခ်စ္သူႏွစ္ဦး''စာအုပ္ကို အင္းသားစာေပ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအသင္းမွ ၂ဝ၁၆ ခုႏွစ္ တြင္ ျပန္ လည္ပုံႏွိပ္ထုတ္ေဝခဲ့သည္။
.
ယခုအခါ ႏွစ္စဥ္ တန္ေဆာင္မုန္းလဆန္း (၁) ရက္ေန႔တြင္ အင္းသားအမ်ိဳးသားေန႔ အထိမ္းအ မွတ္အျဖစ္ ''ကရဝိတ္က်ဴးသံ''စာေစာင္ကို ႏွစ္ ႀကိမ္ထုတ္ၿပီးပါၿပီ။
.
နန္းပန္းတြဲ အထက၊ ႏွစ္တစ္ရာျပည့္ အထိမ္း အမွတ္စာေစာင္ကိုလည္း ၂ဝ၁၇ ေမလ က အင္းသားစာေပ ဝါသနာရွင္တို႕က ေဝေဝ ဆာဆာ ေရးသား၍ ထုတ္ေဝခဲ့ၿပီးပါၿပီ။
.
သံကြဲျမန္မာ စကားေျပာအုပ္စုတြင္ အပါအ ဝင္ျဖစ္ေသာ အင္းသားလူမ်ဳိးတြင္ ရခိုင္၊ ထား ဝယ္၊ ေတာင္႐ိုင္း၊ ဓႏု၊ ဓေနာ့လူမ်ိဳးစုမ်ား ကဲ့သုိ႕ ပင္ ျမန္မာအကၡရာ ျမန္မာစာကို အသံုးျပဳ၍ စာ ေပကို ဖန္တီးၾကၿပီး ျဖစ္သည္။ ပါဠိမွ မြန္၊ မြန္မွ ျမန္မာ၊ အဆင့္ဆင့္ သယ္ေဆာင္လာေသာ စာ၊ အကၡရာတို႕ျဖင့္ အင္းသားစာေပ၊ အႏုစာေပ၊ က်မ္းဂန္စာေပမ်ားကို တိုးတက္ပြားမ်ားေအာင္ ႀကိဳးစားၾကပါစို႕။
.
.
.
#KBZTai #Shan

Journal Download

Photo of three cats