စာေရးခ်င္သူမ်ားသို႔ - Kanbawza Tai News

Kanbawza Tai News

Represent For Shan State, Myanmar

Breaking

Sunday, February 3, 2019

စာေရးခ်င္သူမ်ားသို႔


ေဒါက္တာေအာင္ေက်ာ္ (သြား/ဆရာဝန္)
.
.
ေမးတတ္လြန္း
.
''ဆရာ စာဘယ္လိုေရးရမလဲ''ဤေမးခြန္း ကို ကြၽန္ေတာ့္စာဖတ္ပရိသတ္မ်ားက မၾကာခ ဏဆိုသလို ေမးျမန္းတတ္ၾကပါသည္။ ကြၽန္ ေတာ့္ကေလာင္အမည္ကိုမသိ၊ ကြၽန္ေတာ္စာ ေရးေနသည္ကို မသိၾကေသာ မိတ္စိမ္းမိတ္ သစ္မ်ားပင္လွ်င္ စာေပကိစၥမ်ားႏွင့္ ဆက္ႏြယ္ ပတ္သက္လာေသာအခါ၌ ''ဆရာ ကြၽန္ေတာ္ ၊ကြၽန္မစာေရးခ်င္ပါတယ္၊ ဘယ္လိုစၿပီး ေရးရ မွန္းမသိဘူး၊ ေျပာျပပါဦး။ လမ္းၫႊန္ပါဦး''စ သည္ျဖင့္ ေတာင္းဆိုတတ္ၾကျပန္ပါေသးသည္။ ထိုေသာအခါ မိတ္ေဟာင္းမိတ္က်က္ျဖစ္ေစ၊ မိတ္သစ္မိတ္စိမ္းျဖစ္ေစ စာေပႏွင့္ ပတ္သက္၍  ေရးနည္းေရးဟန္ကို သိလို၍ ေမးျမန္းစုံစမ္း လာသူတို႔ အားလုံးကို အတိုဆုံး အရွင္းဆုံးတစ္ ခြန္းတည္း တစ္မ်ိဳးတည္းေသာ အေျဖတစ္ရပ္ ကိုသာလွ်င္ တစ္သမတ္တည္း ကြၽန္ေတာ္ ေျဖ ဆိုေလ့ရွိခဲ့ပါ၏။ ယင္းသည္ကား ''ရင္ထဲရွိတာ ကို ေရးတတ္သလိုပဲ ေရးခ်လိုက္ပါ''ဟူ၍ ျဖစ္ ပါသည္။ ခြက်လြန္းေသာ အေျဖဟုေတာ့ မထင္ မွတ္လိုက္ပါႏွင့္ဦး။ သဘာဝ ဝတၱအမွန္ကို လက္ဆင့္ကမ္းလိုက္ျခင္းျဖစ္၏။ အေၾကာင္းမူ ကား စာေရးျဖစ္ျခင္းကိစၥတိုင္းတြင္ ရင္တြင္း ခံစားခ်က္ေဝဒနာေကာင္းဆိုးတစ္စုံတစ္ရာ မရွိ ဘဲႏွင့္ ေရးမျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပါ။
.
ကဲ ေကာင္းပါၿပီ။ ရင္ထဲရွိတာကို ေရးတတ္ သလို ခ်ေရးျဖစ္ပါၿပီဆိုပါေတာ့။ စစြာဦး စာစ ေရးသူတို႔အတြက္ ေခ်ာသန္႔ေသာ စာမူထြက္ လာဖို႔ေတာ့ သိပ္မလြယ္ကူလွပါ။ အေတြးမည္ မွ်ရွိရွိ အေၾကာင္းအရာ မည္မွ်ပင္ ေကာင္း ေကာင္း၊ စာေရးသားေလ့အက်င့္မရွိခဲ့ေသးသ ျဖင့္ စာေခ်ာေခ်ာေတြေတာ့ ထြက္ရွိဖို႔ အေတာ္ ခက္ခဲေနပါလိမ့္ဦးမည္။ ခ်ေရးျဖစ္ေသာ အ ၾကမ္းထည္ကို အႀကိမ္ႀကိမ္ျပန္ဖတ္ၿပီး ေရွ႕ ေနာက္ေျပာင္းတန္ေျပာင္း၊ ပိုသင့္ရာစကားလုံး ျဖင့္ အစားထိုးတန္ထိုး၊ ပိုေနသည့္ အခ်က္ထပ္ ေနသည့္အခ်က္မ်ားျဖဳတ္တန္ျဖဳတ္၊ လိုေန ေသးေသာ အခ်က္အလက္မ်ား၊ ျဖည့္တန္ျဖည့္ မွားယြင္းေနၿပီကို သိလိုက္သည္ႏွင့္ ျပင္ဆင္တန္ ျပင္ဆင္၊ အပိုဒ္ခြဲေတြေကာ ဟန္မွက်ပါသလား ျပန္ဆန္းစစ္၊ အေရးအႀကီးဆုံးကား နိဂုံးခ်ဳပ္ အပိုင္းသည္ စာဖတ္သူ ခံစားမႈႏွလုံးသားကို သိမ္းက်ဳံးယူလိုက္ႏိုင္သလားကိုလည္း မိမိေရး သူကိုယ္တိုင္ စာဖတ္သူေနရာ၌ထားကာ ပိုင္း ျခားသုံးသပ္ဖို႔ လိုပါသည္။
.
စာေတြကို စတင္ၿပီးေရးသားသူအဖို႔ ႀကီး စြာေသာအခက္အခဲတစ္ရပ္ရွိေသး၏။ ယင္း ကား စာေခါင္းစဥ္ မတပ္တတ္ျခင္း ကိစၥပါ။ အ ေတာ္အတန္ဝါရင့္ ကေလာင္ရွင္မ်ားပင္၊ သူတို႔ ေပးထားေသာ စာေခါင္းစဥ္ကို သိပ္အႀကိဳက္ႀကီး မဟုတ္၍ ''ဆရာ ဒီထက္ေကာင္းတဲ့ေခါင္းစဥ္ ေလးတစ္ခု ေရြးေပးပါဦး''ဟု အကူအညီေတာင္း ခံလာသည္မ်ား ႀကဳံရဖူးပါ၏။ ဤကိစၥသည္ လည္း သဘာဝက်ေသာ အခက္အခဲႀကီးတစ္ရပ္ ပါေပ။ ဘာေၾကာင့္ဆိုေသာ္ နာမည္သည္အေရး ႀကီး၏။ နာမည္ဆီေလ်ာ္ဖို႔ လိုသြား၍ ဝတၳဳက အလြန္ေကာင္းေနပါ ေသာ္လည္း ဆုေပးရန္မ ျဖစ္ခဲ့၊ ဆုမရခဲ့ဘဲ မဟာလာဘ္ႀကီးႏွင့္လြဲေခ်ာ္ ခဲ့ရဖူးသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ပထမဆုံးေပးအပ္ ေသာ စာေပဆုအေၾကာင္း အတြင္းေရးကို သိၾကားခဲ့ရဖူးျခင္းေၾကာင့္ပါ။
.
ႀကဳံအေတြ႕
.
ကြၽန္ေတာ္သည္လည္း စာေတြစၿပီးေရးစဥ္  ကေလာင္လက္သင္ဘဝတုန္းက စာေခါင္းစဥ္ ေပးရန္အေတာ္ေလး ဦးေႏွာက္ေျခာက္ခဲ့ရဖူး၏။ စာေရးသက္ ယခုအခါ ႏွစ္ ၆ဝ ခန္႔ရွိလာခ်ိန္ တြင္မူ ျဖတ္သန္းခဲ့ရေသာ စာေပခရီးၾကမ္းအ ေတြ႕အႀကဳံအရ၊ စာေပဝါသနာရွင္မ်ားအား ဤ သို႔ရွင္းျပေလ့ရွိပါသည္။ ''စာကိုစၿပီးေရးတဲ့သူ တိုင္း၊ ကိုယ့္စာကို ေခါင္းစဥ္ေပးဖို႔ ခက္ခဲတတ္ ၾကတာခ်ည္းပါပဲ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ကိုယ္ေရးတဲ့စာမူကို မေရးခင္ကတည္းက ႀကိဳ တင္အကြက္ခ်ဖို႔ သိပ္ၿပီး မကြၽမ္းက်င္ေသးလို႔ ပါ။ ေရးသားတင္ျပခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြ က ၿပဳံၿပီးေထြးေန ၾကေတာ့ အဓိကက်တဲ့ အခ်က္ကို မရိပ္စားမိေသးတာလည္း ပါတာေပါ့ ေလ။ ခ်မေရးခင္မွာ နာမည္မေပးတတ္ေသး တာ ေခါင္းခဲစရာမလိုပါဘူး။ ေရးခ်င္တာကိုသာ ခ်ေရးလိုက္။ အေခ်ာျပန္ကိုင္ၿပီး အဖန္ဖန္ျပန္ ဖတ္၊ စစ္ေဆးျပင္ဆင္ ပါလို႔ ေရွ႕ဦးအႀကံျပဳပါ ရေစ။ ေခ်ာၿပီးသားစာမူထဲမွာ ဘာအေၾကာင္းအ ရာက အေရးအႀကီးဆုံးလဲ ေရြးထုတ္ပါ။ အဲဒီ အခ်က္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ေခါင္းစဥ္ကို တပ္လိုက္ ပါ။ အဆင္ေျပသြားပါလိမ့္မယ္''ဟူ၍ အားေပး စကား ေျပာၾကားရ၏။
.
စာေရးသက္ရၿပီ။ လက္သားလည္းက်လာ ၿပီဆိုေသာအခါတြင္ စာမူေရးေနစဥ္မွာပင္ ေခါင္းစဥ္ကရၿပီး ျဖစ္ေနပါ လိမ့္မည္။ တစ္ၿပိဳင္ နက္တည္းလိုလို တစ္ထပ္တည္းက်ေနတတ္၏။ သို႔ဆိုလွ်င္ အေတာ္ႀကီးဟန္က်လာပါၿပီ။ ယင္း စာမူကိုလည္း အယ္ဒီတာအဖြဲ႕က ပယ္ဖို႔သိပ္မရွိေတာ့။ ထို႔ထက္ပို၍ ဝါရင့္လာပါက စာမူကျဖင့္ မေရးရေသး။ ေခါင္းစဥ္ေတြက တန္းစီၿပီး ထြက္ႏွင့္၊ ရႏွင့္ၿပီးသား ျဖစ္ေနပါေတာ့သည္။ ဤသည္ကိုပင္ သမၻာဟုေခၚမည္ထင္ပါ၏။ မိမိ ရင္၌ ျဖစ္ေသာ သားသမီးရင္းေျမးျမစ္မဆိုထား ႏွင့္ အိမ္ေမြးေခြးကေလး၊ ေၾကာင္ကေလးမ်ားကို ပင္လွ်င္ နာမည္လွလွေလးမွည့္ေပးခ်င္ၾကသည္ မွာ လူ႔သဘာဝျဖစ္၏။ အဟိတ္တိရစၧာန္ပင္ျဖစ္ လင့္ကစား၊ ယင္းအိမ္ေမြး တိရစၧာန္ေလးေတြပင္ လွ်င္ သူတို႔အားေပးထားေသာ နာမည္ကို သူ တို႔သိရွိမွတ္ယူထားတတ္ၾက၏။ ''က်ားဗိုလ္ ေရ''ေခၚလိုက္က ''ဝုတ္''၊ ''မိျဖဴေရ . . . မိနက္ေရ''ေခၚလိုက္ပါလွ်င္ ''ေညာင္ ေညာင္'' ျပန္ထူးေဖာ္ရသည္မဟုတ္ပါလား။
.
ေစာေစာေရွ႕ပိုင္း၌ ေရးသားေဖာ္ျပခဲ့ေသာ စာေပဆုဝတၳဳနာမည္အေၾကာင္းေလးကို ျပန္ေကာက္ခ်င္ပါသည္။ ဆရာမင္းေအာင္၏ မိုးေအာက္ေျမျပင္ဝတၳဳရွည္ဆုႀကီး ခ်ိတ္ရျခင္းတြင္ အမည္ေကာင္းလွ၍ ျဖစ္ေၾကာင္း ဆရာႀကီးေငြ ဥေဒါင္းက ေျပာျပ၍ မွတ္သိဖူးပါ၏။ ယင္းဆုရ ဝတၳဳႀကီးထက္၊ ဇာတ္လမ္းေရာ၊ အေရးအသား တင္ျပပုံေရာ အပုံႀကီးသာလြန္သည့္ ၿပိဳင္ပြဲဝင္ ဝတၳဳေကာင္းတစ္အုပ္ရွိပါေသးသတဲ့။ ဝတၳဳအမည္မွာ ''ခ်စ္''စကားလုံးသုံးလုံးေလာက္ေတာင္ ပါေန၍ မသင့္ေတာ္လွ၍ ႏွေျမာလြန္းစြာ ပယ္ခ် ပစ္ခဲ့ရေၾကာင္း စားၿမဳံ႕ျပန္ရင္း 'စာတစ္ပုဒ္ေရး ရင္ စာေခါင္းစဥ္ေကာင္းဖို႔ အေရးႀကီးလွတယ္' ဟူ၍ ဆုံးမၾသဝါဒေပးခဲ့ဖူးသည္ကို ျပန္လည္ မွ်ေဝတင္ျပလိုက္ရပါသည္။
.
လမ္းၫႊန္မႈ
.
ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္ပတ္ေလာက္က ေတာင္ပို႔ႀကီး စိုက္ပ်ိဳးေမြးျမဴလူငယ္သင္တန္းေက်ာင္းကို စ တင္ ပုံေဖာ္ေပးခဲ့သူ ဦးေစတနာ(Mr.Hirane Nobujuki San) အကူအညီ ေတာင္းခံလာ၍ စာစီစာကုံးအပုဒ္ ၁၃ဝ ေက်ာ္ကို စစ္ေဆးအမွတ္ ေပးကာ ဆုေရြးခ်ယ္ေပးခဲ့ရပါသည္။ ဧရာဝတီတိုင္းတြင္းရွိ ၿမိဳ႕နယ္မ်ားက စာသင္ေက်ာင္းမ်ား ၏ Grade 8th အဌမတန္းႏွင့္ Grade 9th နဝမ တန္းေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ စာမူမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ အပုဒ္တိုင္းပင္ (၁)စာမ်က္ႏွာနံ ပါတ္တပ္မထားျခင္း၊ (၂)တခ်ိဳ႕မာဂ်င္လိုင္း (margin line)မခ်န္ျခင္း၊ (၃) A4 ေအဖိုးေျပာင္ စာေရးစကၠဴ၏ ရင္ေရာေက်ာပါႏွစ္ဖက္လုံးေရး သားျခင္း စသည္ျဖင့္ မသင့္ေတာ္သည့္အခ်က္ မ်ားကို ျမင္ေတြ႕ခဲ့ရ၏။ သို႔ႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္စာေတြ စတင္ေရးသားစ ဆယ္ေက်ာ္သက္ဘဝမွာ ဖတ္မွတ္ဖူးေသာ စာေရးနည္းလမ္းၫႊန္မ်ားကို ျပန္လည္အမွတ္ရလာ၏။ ဆရာတင့္တယ္ကလည္း စႏၵာမဂၢဇင္းတြင္ စာမူပို႔ရာ၌ လိုက္နာ သင့္ေသာ အခ်က္ႀကီး ၁ဝ ခ်က္ခ်မွတ္ေဖာ္ျပ ခဲ့ဖူးေသး၏။ ထိုအေတြးမ်ားေၾကာင့္ ၂ဝ၁၉ ခု ႏွစ္၊ ဇန္နဝါရီလမ်ားအတြက္ ႏွစ္ဆန္းလက္ ေဆာင္မြန္အျဖစ္ '' စာေရးခ်င္သူမ်ားသို႔ ''ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ေရးပါဦးမည္ စိတ္ကူးေပၚလာေၾကာင္း ဝန္ခံရပါ၏။ ခုလက္ ေဆာင္အမွတ္ ၄ အျဖစ္ ေရးမိပါၿပီ။
.
အထက္ ေဖာ္ျပပါ သုံးခ်က္အျပင္(၄)တစ္ ေၾကာင္းႏွင့္ တစ္ေၾကာင္းၾကား၊ လိုင္းခ်ဲ၍ ခ်န္ ထားရပါမည္။ (စာက်န္ကို အမွတ္လကၡဏာထိုး ျပကာ ၾကားညႇပ္ေရးႏိုင္ရန္)၊ (၅)ေသသပ္ရွင္း လင္းေသာ လက္ေရး၊ (၆) သတ္ပုံမွန္ကန္၊ (၇)အပိုဒ္ခြဲမွန္ကန္၊ (၈)ေခါင္းစဥ္ကို မ်ဥ္းတား (Underline)၊ (၉)ကေလာင္အမည္ကို ထင္ ရွား၊ (၁ဝ)လိပ္စာအျပည့္အစုံႏွင့္ အေၾကာင္း ျပန္ၾကားရန္ တံဆိပ္ေခါင္း ပူးတြဲ စသည္ျဖင့္ ျဖစ္ေၾကာင္းကို ေကာင္းေကာင္းႀကီးမွတ္မိေနပါ ၏။ ကြၽန္ေတာ္ဖ်က္ေပးရေသာ စာစီစာကုံးစာမူ အခ်ိဳ႕တို႔မွာ ဆရာမက ''ေရး''ဟု ဆို၍သာပါဝင္ ယွဥ္ၿပိဳင္လိုက္ရဟန္တူ၏။ ဖ်က္ရာျခစ္ရာ မသပ္မရပ္ပစ္စလက္ခတ္ေတြမို႔ ''ေၾသာ္ ခုေခတ္ ေက်ာင္းသားေတြရယ္ ၈ တန္း၊ ၉ တန္းပဲ ေရာက္ေနၿပီ၊ ပုံမေသေသးၾကပါလား၊ ေအာက္တန္းက ဆရာ၊ ဆရာေတြ ဘယ္လိုသင္လႊတ္ လိုက္ပါလိမ့္။ စာလည္း သိပ္ဖတ္ၾကပုံမေပၚ၊ ဒုကၡ ဒုကၡ''ဟူ၍ပင္ ညည္းတြားမိရပါေတာ့၏။ နိဒါန္းစာကိုယ္နိဂုံး သုံးခ်က္ျပည့္စုံရမည္ကို နိဒါန္းမပါ၊ နိဂုံးမရွိ စာကိုယ္က်ေတာ့လည္း A4 ႏွစ္မ်က္ႏွာလုံးကို အပိုဒ္ရွည္ႀကီးတစ္ပိုဒ္တည္း တဲ့ေလ။ ''ျဖစ္မွျဖစ္ရေလတယ္၊ တက္ေခတ္လူ ငယ္ေတြရယ္၊ ေက်ာင္းျပင္ပစာအုပ္ စာေပ ေကာင္းမဖတ္ဘဲ ဖုန္းပဲပြတ္ေနၾကေရာ့သလား'' မွတ္ခ်က္ျပဳမိပါ၏။ စာမူေရးသားျခင္းသည္ လည္း စာစီစာကုံးအႀကီးစား ေရးသားျခင္းျဖစ္ ပါေၾကာင္း စာေရးခ်င္သူမ်ားအား ၫႊန္ျပေပး လို၍ ကြၽန္ေတာ္စစ္ေပးရသည့္ စာစီစာကုံးစာမူတို႔အေၾကာင္း တင္ျပေပးရျခင္းျဖစ္ပါသည္။
.
ဟိုတစ္ခ်ိန္တုန္းက ကြၽန္ေတာ္သည္''ေဟ့ စာမူေရးရတာ ရည္းစားစာေရးရတာထက္ ပို ၿပီး ဂ႐ုတစိုက္နဲ႔ လက္ေရးလက္သား လွပညီ ညီေအာင္၊ ဖ်က္ျခစ္ရာမရွိေအာင္ ဖတ္ၿပီးေရြး မယ့္ စာတည္းအဖြဲ႕ႏွစ္လိုၿပီး ေရြးခ်ယ္ခ်င္ေအာင္ ေရးရတာမလြယ္ဘူး၊ ရည္းစားစာကမွ ျပန္ခ်စ္ ေအာင္ ႀကိဳးစားရလြယ္ေသး''ဟု ေျပာခဲ့၏။
.
ဝမ္းစာျပည့္
.
ဇာတ္သဘင္ေလာက၌ ''ေသတၱာေမွာက္ ကျပႏိုင္တယ္''ဟု ဂုဏ္ယူဝင့္ၾ<ြကားႏိုင္သူတို႔မွာ ရွိေတာ့ရွိ၏။ ရွား၏တဲ့။ ေခါင္းေဆာင္းအ႐ုပ္မ်ိဳး စုံ ထည့္သိမ္းထားေသာ ေသတၱာႀကီးကို ေမွာက္ခ်လိုက္၍ ထြက္လာေသာ အ႐ုပ္အတိုင္း ဇာတ္႐ုပ္သ႐ုပ္ေဆာင္ကာ ဆိုႏိုင္ေျပာႏိုင္ကျပ ႏိုင္ဖို႔ဆိုသည္ကား ေတာ္တန္႐ုံဝမ္းစာျဖည့္ထား သည္ႏွင့္ လုပ္ႏိုင္ေသာ အရာမဟုတ္ပါေပ။ ထို နည္းတူစြာပင္ စာေရးခ်င္သူလည္း စာဖတ္ အလြန္နာရပါလိမ့္မည္။ ဗဟုသုတစုေဆာင္းေရး၌ ၾကားနာမွတ္သားမႈ ျပည့္စုံေနရပါလိမ့္မည္။ ဖတ္ေသာ စာမ်ိဳးစုံတို႔မွ မွတ္သင့္ရာရာကို မွတ္၊ က်က္သင့္ရာရာကိုက်က္၊ မွတ္စုထုတ္သင့္ရာ ရာကို ထုတ္ႏႈတ္၊ အာဂုံရြတ္သင့္ရာရာကို ေဒါင္းေဒါင္းေျပး မထစ္မေငါ့ မေမ့မေလ်ာ့ရြတ္ ဆိုႏိုင္ရပါဦးမည္။ သို႔မွသာ အကြက္ဆိုက္လာ သည့္အခါ အလြယ္တကူ ျဖည့္ေရးႏိုင္သျဖင့္ ျပည့္စုံကုံလုံေသာ စာမူေကာင္းတစ္ပုဒ္ထြက္ရွိ လာႏိုင္မည္။
.
''ေရးစရာရွိေရး၊ ပို႔စရာရွိပို႔ထား၊ ဒါက စာ ေရးသူအလုပ္၊ ေရြးတာမေရြးတာ အယ္ဒီတာ အလုပ္၊ စာေစာင္မဂၢဇင္းထဲ ပါလာတာ မပါလာ တာ ကံတရား''ဟူ၍ ကြၽန္ေတာ္ေျပာျပတတ္လွ ၏။ စာေပခေယာင္းေတာကို လမ္းထြင္ၿပီး ေလွ်ာက္ခဲ့ရေသာ ကြၽန္ေတာ့္အေတြ႕အႀကဳံအ ရ ရင္တြင္းျဖစ္ စကားပါ။ ဇြဲခတ္ဖို႔လည္း အ လြန္အေရးႀကီး၏။ ႏွစ္ပုဒ္သုံးပုဒ္ေလာက္ေရးၿပီး တစ္ပုဒ္မွ အေရြးမခံရလို႔ ဆက္မေရးသူေတြ ဘယ္မွာ စာေရးဆရာျဖစ္လာမည္နည္း။ ထို႔ ေၾကာင့္ ''စာေရးခ်င္တာလား၊ စာေရးဆရာ ျဖစ္ခ်င္တာလား''ကြဲျပားေအာင္ ဆန္းစစ္ဖို႔လို၏ ဟု ဆရာမႀကီး ေဒၚခင္မ်ိဳးခ်စ္ ေထာက္ျပခဲ့ဖူး ၏။ စာေရးခ်င္တာဆိုလွ်င္ ခ်ေရးလိုက္ပါ။ ရင္ ထဲေပါ့သြားပါမည္။ စာေရးဆရာျဖစ္ခ်င္လွ်င္ ေတာ့ တစ္သက္လုံး ကေလာင္ကိုင္ၿပီးေရးသြား ေပေတာ့။ မုခ်ျဖစ္လာမည္ေတာ့ အာမ မခံႏိုင္ပါ။ ကံတရားအက်ိဳးေပးက ရွိေသး၏။ မိမိေရးသည့္ စာ ''ဘယ္သူက ေရြးၿပီးသုံးေပးမလဲ''မေမးႏွင့္။ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ငါးရာေက်ာ္က ရွင္မဟာရ႒သာ ရတို႔ ေပပုရပိုက္ထဲ ေရးသားခဲ့ၾက၏။ မ်က္ ေမွာက္ေခတ္က်မွ စာအုပ္ျဖစ္ေပၚလာ၏။ မဂၢ ဇင္းေတြထဲ ေဖာ္ျပခံရ၏ဟု စာေရးဆရာႀကီး ဦးရန္ေအာင္က မိန္႔ဆိုခဲ့ဖူးပါသည္။
.
စာမူအပယ္ခံရလို႔မ်ား ဝမ္းနည္းစိတ္ဓာတ္ မက်ေလႏွင့္။ ၇ တန္းမွစ၍ တကၠသိုလ္ဘြဲ႕ရသည္ အထိ ၁ဝ ႏွစ္တာ စာေပခရီးအတြင္း ၇ ပုဒ္ သာ ေရြးခ်ယ္ခံရ၊ ေဖာ္ျပခံရေၾကာင္းကို စာေပ ဆုမ်ားရွင္ ဆရာလယ္တြင္းသား ေစာခ်စ္က ရင္ဖြင့္ေျပာျပခဲ့ဖူးပါ၏။ မိမိလုပ္စရာရွိ ဆက္ လုပ္၊ ဆက္ဖတ္၊ ဆက္ေရး၊ ဆက္ပို႔ပါေလဟု လမ္းၫႊန္ခ်င္ပါ၏။ အေရးအႀကီးဆုံးကား နာ မည္ေက်ာ္ေရး ေငြ ရရွိေရးထက္၊ ေစတနာ ေကာင္းျဖင့္သာ စာတစ္ပုဒ္ေရးပါတဲ့။ ဦးတင္ ဧ(ရွမ္းျပည္)၏ ၾသဝါဒျဖစ္သည္။ အဆုိးဆုံး ကား ေဝဖန္ေရးစာေပ။ ခ်ိဳ႕တဲ့ခြၽတ္ယြင္းမႈကို ေစတနာအရင္းခံျဖင့္ ေထာက္ျပသတိပံ့သင့္၏။ ပုဂၢိဳလ္ကို ငယ္က်ိဳးငယ္နာေဖာ္ဖို႔ ကေလာ္တုတ္ ဖို႔ မသင့္။ သူ႕ဂုဏ္ကိုေဖာ္၊ ကိုယ့္ဂုဏ္ေပၚ၏။ သူ႕ကိုဂုဏ္ႏွိမ့္ကိုယ့္ဂုဏ္နိမ့္၏။ သတိျပဳစရာပါ။ ကဗ်ာ၊ ကေလးစာေပႏွင့္ စတားယား(Staire) ေခၚသည့္ ေလွာင္စာေျပာင္စာ သေရာ္စာ စ သည့္ ေရးရခက္ေသာ စာေပသုံးမ်ိဳး တစ္မ်ိဳး မ်ိဳး ေရးႏိုင္ၿပီဆိုလွ်င္။ ။
.

No comments:

Post a Comment