ေျမျခား ေဖာင္ေတာ္ဦးဘုရား ဖူးၾကမယ္ - Kanbawza Tai News

Kanbawza Tai News

Represent For Shan State, Myanmar

Breaking

Friday, February 1, 2019

ေျမျခား ေဖာင္ေတာ္ဦးဘုရား ဖူးၾကမယ္

သန္းေ၀(ေတာင္ႀကီး)


က်န္းမာေရး ခ်ိဳ႕ယြင္း၍ အိမ္တြင္းမွာပင္ေန႔ တိုင္းေအာင္းေနရတာ ၿငီးေငြ႕စရာပင္။ တစ္ခါတစ္ရံ ရာသီဥတုပြင့္လင္းသာယာ ေသာအခ်ိန္ ပတ္၀န္းက်င္ ေက်းရြာမ်ားဆီသို႔ ငယ္ငယ္ကလို ခရီးထြက္ခ်င္လွသည္။           ေတာရြာမွာ လွပေသာ ႐ႈခင္းမ်ား၊ စိုက္ခင္းမ်ား၏ အလွႏွင့္ ရွဴ႐ႈိက္ရေသာ ေလေကာင္း ေလသန္႔ ရွိသျဖင့္ ခရီးသြားရတာ အဆင္ေျပသည္။
.
ရပ္ေ၀းဘုရားဖူးကားမ်ားျဖင့္ ျပည့္ႏွက္ေနေသာ ဒီဇင္ဘာ၊ ဇန္န၀ါရီပိတ္ရက္မ်ားတြင္ ရပ္ ေ၀းသို႔ မသြားႏုိင္သျဖင့္ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ႏွင့္နီးေသာ ဟဲဟိုးၿမိဳ႕နယ္ ေျမျခားေဖာင္ေတာ္ဦးဘုရားရွိရာ ေျမာက္ေျမျခားရြာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းသို႔ တူေတာ္ေမာင္၏ ကားျဖင့္ ဘုရားဖူးေရာက္ခဲ့ေပသည္။
.
ေျမာက္ေျမျခားရြာသည္ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕မွ (၂၂)မိုင္ ေ၀းေသာ ဟဲဟိုးၿမိဳ႕သို႔ သြားၿပီး၊ ဟဲဟိုးၿမိဳ႕မွ ေဘာ္ဆိုင္းၿမိဳ႕သို႔ သြားေသာ ကားလမ္းအတိုင္း ေမာင္းလာလွ်င္ ေတာင္ပတ္ရြာ လမ္းခြဲ မွ အေနာက္ဘက္ ေျမာက္ေျမျခားရြာသို႔ (၆)မိုင္ ခရီးႏွင္ခဲ့ရေပသည္။ ဟဲဟိုးေလယာဥ္ကြင္းမွ အေနာက္ေျမာက္ အရပ္တြင္ ေတာင္ေျမျခားရြာ ေျမာက္ေျမျခားရြာတို႔ တည္ရွိပါသည္။ ေတာင္ေျမျခားရြာတြင္ ေတာင္႐ိုးလူမ်ိဳး အမ်ားစုေနထိုင္ၾကၿပီး ေျမာက္ေျမျခားရြာတြင္ ပအို၀္းတုိင္းရင္းသား လူမ်ိဳးမ်ား အမ်ားစု ေနထိုင္ၾကသည္။ ဟဲဟိုးၿမိဳ႕ကေတာ့ ဗမာ၊ ရွမ္း၊ ဓႏု၊ ေတာင္႐ိုး၊ အင္းသား၊ ပအို၀္း၊ တိုင္းရင္းသားမ်ားအျပင္ တ႐ုတ္၊ ဟိႏၵဴ၊ မြတ္စလင္ စသည့္ လူမ်ိဳးစံုေနထိုင္ရာ ၿမိဳ႕ေလးျဖစ္သည္။
.

ယခု အစိုးရသစ္ တက္လာၿပီးေနာက္ ေက်းလက္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးမ်ား လက္လွမ္းမီသမွ် ေဆာင္ရြက္ေနရာတြင္ ပအို၀္းကိုယ္ပိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ ခြင့္ရေဒသ၊ ဓႏုကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရေဒသမ်ားတြင္ လွ်ပ္စစ္မီးလင္းေရး၊ က်န္းမာေရး၊ ပညာေရး၊ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ေကာင္းမြန္ရန္ အဓိကထား ေဆာင္ရြက္မႈေၾကာင့္ ယခင္ ေျခလ်င္သြားရန္ပင္ ခက္ခဲ့ေသာ ေတာင္ေပၚ၊ ေတာင္ကုန္းရွိ လမ္းမ်ားမွာ ေျမသားလမ္း၊ ေက်ာက္ေခ်ာလမ္းက်ယ္ႏွင့္ ကတၱရာခင္းကားလမ္းမ်ား အသြင္ေျပာင္းလဲသြားၿပီ ျဖစ္သည္။
.
ေျမာက္ေျမျခားရြာမွ ကတၱရာလမ္းအတိုင္း အေနာက္ဘက္ ေတာင္တန္းကို ဆင္းသြားလွ်င္ (၆) မိုင္ ေ၀းေသာ ဓႏုေျမေပြးလွၿမိဳ႕သို႔  ေရာက္သြားမည္။ ေပြးလွေရာက္လွ်င္ ရြာငံ၊ ပင္းတယသို႔ ခရီးဆက္ႏုိင္သည္။
.
ဟဲဟိုးမွ ေဘာ္ဆိုင္းအသြား ကားလမ္းေပၚရွိ ေက်ာက္ထပ္ရြာမွ ပင္းတယၿမိဳ႕သို႔ ခရီးဆက္ႏုိင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဟဲဟိုးေလဆိပ္သို႔ ေရာက္ရွိၾကေသာ ကမၻာလွည့္ခရီးသည္မ်ား ေအာင္ပန္း ၿမိဳ႕မွ ပင္းတယၿမိဳ႕သို႔ မိုင္ရွည္ပတ္သြားစရာ မလိုေတာ့ဘဲ ခရီးမိုင္ခ်ံဳ႕၍ အခ်ိန္တိုေတာင္းစြာ ပင္းတယၿမိဳ႕ အေရွ႕ဂိတ္မွ သြားေရာက္လည္ပတ္ႏုိင္ၿပီ ျဖစ္သည္။
.
ေျမျခားဆိုသည့္ အေခၚအေ၀ၚသည္ ထိုေဒသမွာ ေရွးကေညာင္ေရႊၿမိဳ႕နယ္၊ ကေလာၿမိဳ႕နယ္၊ ပင္းတယၿမိဳ႕နယ္တို႔ ထိစပ္မႈရွိေနရာ ပထမအမည္ ကင္မြန္းခ်ံဳေလြေမာရြာဟု ေခၚတြင္ခဲ့ရာမွ ကေလာၿမိဳ႕နယ္ႏွင့္ ပင္းတယၿမိဳ႕နယ္တို႔ အစပ္တြင္ ကားလမ္းေတာင္ဘက္ ေတာင္ေျမ ျခားရြာ၊ ေျမာက္ဘက္ ေျမာက္ေျမျခားရြာဟုနယ္ ေျမပိုင္းျခား ေခၚေ၀ၚေနထိုင္ခဲ့ၾကသည္။ အိမ္ေျခ ၂၀၀ ေက်ာ္ လူဦးေရ ၂၀၀၀ ေက်ာ္ ေနထိုင္ၾကသည္။ ဥယ်ာဥ္ၿခံေျမတို႔တြင္ ထြန္ယက္စိုက္ပ်ိဳး အသက္ ေမြးၾကသည္။ အာလူး၊ ဂ်ံဳ၊ မုန္လာအ မ်ိဳးမ်ိဳး၊ ပန္းႏွမ္း၊ မုန္ညင္း၊ ေျပာင္းႏွင့္ ဟင္းသီး ဟင္းရြက္မ်ိဳးစံု စိုက္ပ်ိဳးၾကသည္။
.

ကၽြန္ေတာ္တို႔ မိသားစုေရာက္သြားေတာ့ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ကို ေျမာက္ဘက္ ႏွစ္ထပ္ ေက်ာင္းေဆာင္ေပၚမွာ ဖူးေတြ႕ရသည္။ ေဖာင္ေတာ္ဦးဘုရားႏွင့္ အျခားေရွးေဟာင္း ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ား၊ ဓာတ္ေတာ္မ်ားကို သီးျခားပိတ္ထားေသာ ဘုရားခန္းအတြင္း မွန္ဘီ႐ိုအတြင္းမွာ ပူေဇာ္ထားသည္ကို ဖူးေတြ႕ရသည္။
.
ပင္မ ေက်ာင္းေဆာင္ႀကီးမွာ မင္းတုန္းမင္း လက္ထက္က (ရတနာပံုေခတ္လက္ရာ) တည္ေဆာက္ခဲ့ၿပီး ေဆြးေျမ့ၿပီ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဘုရားဖူး ျပည္သူမ်ား၊ က်ယ္၀န္းစြာ လာေရာက္၍ ဖူးႏုိင္ရန္ ႏွစ္စဥ္ က်င္းပေသာ ဘုရားပြဲေတာ္ကိုလည္း က်ယ္ျပန္႔စြာ က်င္းပႏုိင္ရန္ ေက်ာင္းေဆာင္အသစ္ ေဆာက္လုပ္ေနေၾကာင္း ဆရာေတာ္က ရွင္းျပသည္။ ထိုေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကို ေရွးဆရာေတာ္ႀကီး အဆက္ဆက္က ဦးေဆာင္၍ ေျမျခားရြာႀကီးမွ ေက်ာင္းတကာ ငေပါက္ႏွင့္ ငၾကဳတ္ ဦးေဆာင္ကာ ေက်းရြာလူႀကီးမ်ား စုေပါင္းတည္ေဆာက္ သာသနာျပဳခြင့္ကို ရတနာပံုေခတ္ မင္းတုန္းမင္းက စာခၽြန္ေတာ္အမိန္႔ ထြက္ေပးခဲ့ေသာ သမို္င္းရွိေၾကာင္း ဆရာေတာ္ အရွင္ဇ၀နက ကၽြန္ေတာ့္ကို မိန္႔ၾကားခဲ့ေပသည္။
.
ထို႔အတူ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား ကံႀကီးကံငယ္ ေဆာင္ရြက္ရန္ ေပြးလွရြာနယ္ေန မ်ိဳးေက်ာ္စြာက ခ႑သိမ္ေတာ္ႀကီးကိုလည္း ၀ိသံုဂါမေျမစားသနားေတာ္ျမတ္ခံ၍ ကုသိုလ္ျပဳကာ သိမ္သမုတ္ခြင့္ ျပဳခဲ့ေၾကာင္း မင္းတုန္းမင္းတရားႀကီးက အမိန္႔စာခၽြန္ခ်မွတ္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ ထိုသိမ္မွာ ယေန႔ထက္တိုင္ လက္ရာမပ်က္ ရွိေနဆဲျဖစ္ေသာ္လည္း အေနာက္ဘက္ေစတီကုန္းရွိ ပုဂံေခတ္ ေရွးေဟာင္းေစတီႀကီးမွာ မိုးဒဏ္ေလဒဏ္ေၾကာင့္ ၿပိဳပ်က္လ်က္ရိွရာ ေက်ာင္းႀကီး ေဆာက္ၿပီးလွ်င္ ေစတီေတာ္ႀကီးကိုပါ ေရွးေဟာင္းသုေတသီမ်ားႏွင့္ သာသနာေရးႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈ၀န္ႀကီးဌာန၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ ယူကာ အမ်ားေကာင္းမႈျဖင့္ ျပဳျပင္တည္ေဆာက္ရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း ဆရာေတာ္က မိန္႔ၾကားသည္ကို နားေထာင္ခဲ့ရသည္။
.


ေစတီကုန္းမွာ သိမ္ေတာ္ႏွင့္ ေက်ာင္းႀကီး၏ အေနာက္ဘက္ ကုန္းေပၚမွာ တည္ရွိၿပီးေပြးလွ သြား ကားလမ္းမွ ၀င္လွ်င္ေစတီေတာ္ ေျခရင္း အထိ ကားေရာက္သည္။
.
ဤေနရာ ဤေဒသသည္ ေရွးေဘးေလာင္း ေတာ္၊ ဘိုးေလာင္းေတာ္တို႔ ကုသိုလ္ျပဳခဲ့သမွ်ကို အေလာင္းစည္သူမင္းႀကီးက ပုဂံေခတ္တြင္ေပါင္ စႀကၤာျဖင့္လွည့္လည္ကာ ထပ္မံ သာသနာျပဳခဲ့ေၾကာင္း သမိုင္းဆရာမ်ားက ဆုိသည္။
.
ရွမ္းျပည္နယ္ေတာင္ပိုင္းရွိ ျပည္ေထာင္စု တိုင္းရင္းသားမ်ား ဗုဒၶသာသနာ ျပန္႔ပြားကိုးကြယ္ ေစရန္ ေဖာင္ေတာ္ဦးတြင္ သစ္ကနက္သားျဖင့္ သြန္းလုပ္ပူေဇာ္ထားေသာ လူမင္းဘုန္းႀကီးေတာ့ သိၾကားမင္း၊ နတ္မင္းမ်ားကပါ ကူညီ ကုသိုလ္ျပဳခဲ့ေသာ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ားကို၊ အင္းေလးႏွင့္ ယခုေျမျခား၊ ေပြးလွ၊ ပင္းတယ၊ ေညာင္ေရႊ၊ ဟိုပုံးစသည့္ၿမိဳ႕နယ္မ်ားအျပင္ မိုးၿဗဲနယ္ အထိပါ ပ်ံ႕ႏွံ႕ကိုးကြယ္ခြင့္ ရခဲ့ေပသည္။ ဆင္း တုေတာ္ အရြယ္စံုရွိသည့္အျပင္ အလြန္ထူးျခား ေသာ အစီအရင္မ်ားျဖင့္ ထုလုပ္ ကိုးကြယ္ခဲ့ေၾကာင္း လက္ေတြ႕သမုိင္းျဖစ္ရပ္ မ်ားစြာ ႀကံဳ ေတြ႕ရေၾကာင္း ေရွးလူႀကီးတို႔တဆင့္ ေျပာျပ၍ သိခြင့္ရခဲ့သည္။ ေျမျခားေဖာင္ေတာ္ဦးဘုရား ႐ုပ္ပြားေတာ္တစ္ဆူမွာ ေက်ာင္းအတြင္းမွ အျပင္သို႔ ပင့္ေဆာင္၍ မရ၊ အျပင္ပင့္လွ်င္ မိုးႀကီးေလႀကီး က်တတ္ေၾကာင္း သကၠရာဇ္ (၁၂၂၂)ခုႏွစ္ ေလာက္တြင္ ထိုရြာ ထိုေဒသတြင္ ဆရာေတာ္ ဦးပုည အရွင္သူျမတ္ သီတင္းသံုးခဲ့ၿပီး မင္းတုန္းမင္း တရားႀကီး၏ အတြင္း၀န္က ပစၥယာႏုဂၢဟ ခ်ီးေျမႇာက္ျခင္း ခံရေၾကာင္း သမိုင္းမွတ္တမ္းက ဆိုသည္။ ယခုဆုိလွ်င္ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ (၅) ဆက္ ထိန္းသိမ္းခဲ့ရေသာ ေရွးေဟာင္း႐ုပ္ ပြားေတာ္မ်ား ျဖစ္သည္။ သံဃာေတာ္မ်ား၊ ရပ္ရြာလူႀကီးမ်ားျဖင့္ စနစ္တက် ေဂါပကဖြဲ႕ထား သည္။ အခ်ိဳ႕က တန္ခိုးႀကီးေသာ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြား ေတာ္မ်ားကို ခိုးယူဖို႔ ႀကံစည္ၾကသည္။ မည္သို႔ မွ် အထမေျမာက္ၾကဘဲ ႀကံစည္သူမ်ားသာ ပ်က္စီးထြက္ေျပးရေလာက္ေအာင္ ပုဂ္ၢိဳလ္ သူေတာ္စင္မ်ား ေစာင့္ေရွာက္ေၾကာင္း၊ အသက္ရွည္ အဖိုးအဖြားတို႔က ေျပာၾကားသည္ကို နားေထာင္ခဲ့ရသည္။
.
ေျမျခားေဖာင္ေတာ္ဦး ပြဲေတာ္ကို ႏွစ္စဥ္ တန္ခူးလ၊ သီတင္းကၽြတ္လမ်ားမွာ ဂႏၶကုဋီတိုက္မွ ထုတ္၍ ကရ၀ိတ္ေဖာင္ လွည္းယာဥ္ေပၚတင္ၿပီး အပူေဇာ္ခံပြဲ က်င္းပသည္။ ႏွစ္စဥ္ တန္ခူးလဆန္း (၇)ရက္တြင္ အေမႊးန႔ံသာတို႔ျဖင့္ ေရသပၸါယ္ျခင္း၊ သစ္သီးဆြမ္း၊ ေန႔ဆြမ္း ဆက္ကပ္ ၾကျခင္းႏွင့္ ညဘက္တြင္ ဆီမီး၊ အေမႊးတိုင္မ်ား ပူေဇာ္ျခင္း၊ သီတင္းကၽြတ္လဆန္း (၇၊ ၈၊ ၉) တြင္ ေရႊသကၤန္းကပ္ျခင္း၊ ဆြမ္းကပ္ျခင္းမ်ား စုေပါင္း က်င္းပၿပီး၊ သီတင္းကၽြတ္လဆုတ္ (၁) ရက္တြင္ ေက်ာင္းေတာ္၀င္ပြဲကို အထူးစည္ကားစြာ ႐ိုးရာမပ်က္ တိုင္းရင္းသားေပါင္းစံုပါ၀င္ဆင္ ႏႊဲလွဴဒါန္းၿမဲ ျဖစ္သည္။ ေျမျခားပတ္၀န္းက်င္၊ ေဖါင္းေတာ၊ ေက်းတြင္းကုန္း၊ ေရပုတ္၊ ထင္းရွဴးကုန္း၊ ေတာင္ပတ္၊ စကားအင္း၊ လယ္ေခါင္း၊ အင္းနီ၊ ဦးသာကန္၊ ေတာင္ေျမျခား၊ ပဲရင္း ေတာင္၊ ၀ါးတရာ၊ စေသာေက်းရြာေပါင္းစံု၊ ဓႏု၊ ေတာင္႐ိုး၊ ပအို၀္း၊ ျမန္မာအင္အား ဗုဒၶဘာသာႏြယ္၀င္တို႔ လာေရာက္လွဴဒါန္းပူေဇာ္ၾက သည္။ မီးၾကာခြက္မ်ား၊ မီးပေဒသာထြန္းညိႇ၍ (မီးစံၾက)လွည့္ပတ္ ပူေဇာ္ၾကသည္။ ႐ိုးရာအတီး အမႈတ္၊ အကအခုန္အဖြဲ႕မ်ားျဖင့္ ညလံုးေပါက္ ေပ်ာ္ၾကသည္။ နံနက္အ႐ုဏ္ဆြမ္းခ်က္၍ ဆက္ ကပ္ၾကသည္။ ႂကြေရာက္ေသာ သံဃာေတာ္မ်ား ကိုလည္း အ႐ုဏ္ဆြမ္းကပ္ျခင္း၊ ေန႔ဆြမ္းကပ္ ျခင္း၊ ကုသိုလ္ျပဳၾကသည္။ လွဴဖြယ္ပစၥည္းမ်ား ေလာင္းလွဴၾကသည္။
.



ယခုအခါတြင္ သြားလမ္းသာ၍ ႐ႈခင္းမ်ားလွေသာ အေသြးအေရာင္စံု စိုက္ခင္းမ်ားရွိေသာ ေျမျခားရြာ ေဖာင္ေတာ္ဦး ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ား ကိန္း၀ပ္ရန္ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးတည္ေဆာက္မႈ၊ ေရွးေဟာင္း ေစတီေတာ္ႀကီး ျပန္လည္တည္ထား ကိုးကြယ္ႏုိင္ရန္ ျပည္ေထာင္စုအ၀ွမ္းမွ တိုင္းရင္းသား ညီေနာင္ေသြးခ်င္းမ်ား ကုသိုလ္ပါ၀င္လွဴ ဒါန္းႏုိင္ရန္၊ ဘုရားဖူးလာေရာက္ႏုိင္ရန္ ဖိတ္ေခၚ ႏႈိးေဆာ္လိုက္ရပါေၾကာင္း။ န၀ရတ္ကိုးသြယ္ ရတနာစိန္ခ်ယ္ ေရႊေရာင္၀င္းပ သပၸါယ္လွေသာ ေရွးေဟာင္း ဗုဒ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ား တန္ခိုးေတာ္ေၾကာင့္ ဖူးေတြ႕ရသူတိုင္း ေဘးရန္အေပါင္းမွ ကင္းေ၀းကာ သာသနာ အက်ိဳးသယ္ပိုးႏိုင္ၾက ေစရန္ ေမတၱာေရွ႕ထား သတင္းစကား ပါးမိပါေၾကာင္း။


No comments:

Post a Comment