တိုက္ပ်ိဳမယ္နဲ႔ ညားတဲ့ ၿမိဳ႕လယ္က အို .. ေက်ာက္တိုင္ - Kanbawza Tai News

Kanbawza Tai News

Represent For Shan State, Myanmar

Breaking

Recent Tube

Sunday, February 24, 2019

တိုက္ပ်ိဳမယ္နဲ႔ ညားတဲ့ ၿမိဳ႕လယ္က အို .. ေက်ာက္တိုင္

ေအာင္ဆန္း၀င္း
.
ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ဆိုတဲ့ လူမႈကြန္ရက္ စာမ်က္ႏွာ အသံုးျပဳသူတိုင္း မက္စင္ဂ်ာကို တြဲဖက္အသံုး ျပဳၾကပါတယ္။ တစ္ဦးနဲ႔ တစ္ေယာက္စာတို ပို႕စရာရွိရင္ မက္စင္ဂ်ာကို အသံုးျပဳတယ္။ သတင္းေလးေတြ ပို႔ၾကတယ္။ ဓာတ္ပံုေလးေတြ ပို႕ၾက တယ္။ ဗီြဒီယိုဖိုင္ေလးေတြ မွ်ေ၀ၾကတယ္။ မက္စင္ဂ်ာ အသံုးျပဳၿပီး လူအေကာင္လိုက္ ျမင္ရတဲ့ တယ္လီဖုန္းေခၚလို႔ ရတယ္။ တခ်ိဳ႕လည္း ပို႕ခ်င္တာပို႕ ေျပာခ်င္တာ ေျပာၾကပါတယ္။ ျမင့္မားတဲ့ နည္းပညာ အသံုးျပဳတဲ့ေခတ္၊ အင္တာနက္ယဥ္ ေက်းမႈ ထြန္းကားတဲ့ေခတ္၊ လူမႈကြန္ရက္ စာမ်က္ႏွာ ထိပ္တန္းေရာက္ေနတဲ့ ေခတ္ဆိုေတာ့ မွန္ျပား လက္ကိုင္ တယ္လီဖုန္း တစ္လံုး ရွိရင္အား လံုးျပည့္စံုသလို ျဖစ္ေနတယ္။ ဟိုအရင္က တယ္လီဖုန္း ဆက္ခ်င္ရင္ ေရႊထက္ရွားတဲ့ ႀကိဳးဖုန္း ပိုင္ရွင္ဆီ ေျပး၊ ဓာတ္ပံုလ ိုခ်င္ရင္ တစ္ကူးတက ႐ိုက္ၿပီး စာတိုက္က တစ္ဆင့္ပို႕။ အခုမ်ား ေကာင္းစားခ်င္ေတာ့ ေန႔ခ်င္းညခ်င္း ဆိုရမွာေပါ့။
.

ကမၻာအရပ္ရပ္နဲ႔ ယွဥ္လိုက္ရင္ ေရႊျမန္မာတို႔ ျပည္မွာ လက္ကိုင္တယ္လီဖုန္းနဲ႔ အင္တာနက္ ယဥ္ေက်းမႈ ထြန္းကားတာ သိပ္ေတာ့ မၾကာလွေသးပါဘူး။ ဆယ္စုႏွစ္ တစ္ခုေတာင္ မျပည့္ေလာက္ဘူး ထင္ပါတယ္။ ႏုိင္ငံတကာမွာ အဆာေျပ ငါးမုန္႔ေႀကာ္ အထုပ္ႀကီး ႏွစ္ထုပ္ေလာက္ ၀ယ္တာနဲ႔ တယ္လီဖုန္း ဆင္းကတ္ တစ္ခုလက္ ေဆာင္ေပးတဲ့အခ်ိန္ ျမန္မာျပည္မွာ တစ္ကတ္ကို သိန္းသံုးေလးဆယ္။ (ကမၻာ႕သမိုင္း၀င္ ေစ်းႏႈန္း ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဂင္းနစ္မွတ္တမ္း စာအုပ္ထဲ၀င္ ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းသင့္ပါတယ္)။ ကမၻာတစ္ခြင္ အင္တာနက္ ၿပဲၿပဲစင္ေအာင္ သံုးတဲ့အခ်ိန္ ျမန္မာျပည္က လူေတြ ၾကားဖူးနား၀ေတာင္ မရွိ။ အခုလို ေအာ္ရီဂ်င္နယ္ ေစ်းႏႈန္းေတာင္ ႀကံရည္ ႀကိတ္သလို တစ္ရစ္ခ်င္း ႀကိတ္ၿပီး စားပိုးနင္ေတာ့မွ ေရာက္လာခဲ့တာပါ။ (ဆက္၀ါးလို႔ရင္ ႀကိတ္ဖတ္ေတြေတာင္ အေသခံ ၀ါးမလား မေျပာတတ္ပါဘူး)။
.
ဗံုးေပါလေအာ မျဖစ္ခင္ တစ္ရစ္ခ်င္း ႀကိတ္တဲ့ အႀကိတ္ကို ၾကည့္လိုက္ဦး။ ပထမဆံုးအရစ္ အေနနဲ႔ ကမ္း႐ိုးတန္း ဖုန္းလို႔ ေခၚတဲ့ စီဒီအမ္ေအ ၄၅၀ ကို ငါးသိန္းနဲ႔ ေရာင္းတယ္။ စကားေျပာတာက လြဲၿပီး ဘာတစ္ခုမွ သံုးမရတဲ့ သိန္းသံုးေလးဆယ္တန္ကေန ငါးသိန္းဆိုေတာ့ ေငြယားေလးရွိတဲ့ လူေတြ ၀ယ္ကိုင္ၾကပါတယ္။ ငါးသိန္းတန္ စီဒီအမ္ေအလည္း စကားေျပာ႐ုံက လြဲၿပီး ဘာတစ္ခုမွ သံုးမရပါဘူး။ နံပါတ္ အေျပာင္းအလဲ မလုပ္ရင္ အခုခ်ိန္ထိေတာင္ အင္တာနက္ သုံးမရတဲ့ ဖုန္း။ အဲဒီအခ်ိန္က ႏုိင္ငံတကာမွာ မသံုးေတာ့တဲ့ ဖုန္းအမ်ိဳးအစား၊ ျမန္မာျပည္သူေတြကို ဂ်င္းထည့္ၿပီး ေပါင္းစား ႐ိုက္စား လုပ္တာကလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မွာေပါ့။ ေရႊျပည္ရဲ႕ အေနအထားက အားလံုးသိတဲ့အတိုင္း။ ဆင္းရဲမႈ အေပါင္း သရဖူေဆာင္းတယ္သာ ေျပာၾကတယ။ ၀ယ္သံုးရသမွ် ပစၥည္းတိုင္း ေစ်းႏႈန္းက ေခါင္ခိုက္ေနတာ ေတြခ်ည္း။
.
စကားေျပာတာက လြဲၿပီး ဘာတစ္ခုမွ သံုးမရတဲ့ သိန္းသံုးေလးဆယ္တန္ကေန ငါးသိန္းဆိုေတာ့ ေငြယားေလးရွိတဲ့ လူေတြ ၀ယ္ကိုင္ၾကပါတယ္။ ငါးသိန္းတန္ စီဒီအမ္ေအလည္း စကားေျပာ႐ုံက လြဲၿပီး ဘာတစ္ခုမွ သံုးမရပါဘူး။ နံပါတ္ အေျပာင္းအလဲ မလုပ္ရင္ အခုခ်ိန္ထိေတာင္ အင္တာနက္ သုံးမရတဲ့ ဖုန္း။ အဲဒီအခ်ိန္က ႏုိင္ငံတကာမွာ မသံုးေတာ့တဲ့ ဖုန္းအမ်ိဳးအစား၊ ျမန္မာျပည္သူေတြကို ဂ်င္းထည့္ၿပီး ေပါင္းစား ႐ိုက္စား လုပ္တာကလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မွာေပါ့။
 
ငါးသိန္းတန္ စီဒီအမ္ေအနဲ႔ စႀကိတ္ၿပီးေတာ့ သိပ္မၾကာပါဘူး။ သူ႕ထက္တစ္ဆင့္ ျမင့္တဲ့ ဂ်ီအက္စ္အမ္ဖုန္း ထုတ္ေရာင္းပါတယ္။ ေစ်းႏႈန္းကေတာ့ အေျပာင္းအလဲ မရွိ ငါးသိန္းက်ပ္တိတိ။ ထုံးစံအတိုင္း စကားေျပာလို႔ ရ႐ုံပါပဲ။ အေတာ္ၾကာမွ ျမန္မာေငြ တစ္ေသာင္းက်ပ္တိတိနဲ႔ အင္တာနက္ ဆိုတာႀကီးကို ဖြင့္ေပးၾကပါတယ္။ (ဆင့္ပြားေလး ထပ္ႀကိတ္တယ္ ေျပာရမွာေပါ့)။ လိုင္း ျမန္ႏႈန္းကေတာ့ လိပ္နဲ႔ခ႐ုစပ္က်တဲ့ အေကာင္လို တစ္လက္မ ခရီး တစ္နာရီေလာက္ ၾကာတဲ့အထိပါ။ မရွိတာနဲ႔စာရင္ ေတာ္ပါေသးရဲ႕ဆိုၿပီး ေသာက္ျမင္ကပ္ကပ္နဲ႔ ႀကံဖန္ ေက်းဇူးတင္ရတာေပါ့။ ေနာက္ေတာ့ ႏွစ္သိန္းခြဲကို လေပးအရစ္ က်နဲ႔ ေရာင္း၊ ရပ္ကြက္႐ုံးေပၚ ခြက္ပုန္းခုတ္တဲ့ ေစ်းႏႈန္းနဲ႔ ေနပူက်ဲတဲမွာ ကံစမ္းမဲေဖာက္လို ေဖာက္။ အခုေတာ့ မထသလို လိုင္းေပါင္းစံုနဲ႔ ဆက္သြယ္ေရး ေအာ္ပေရတာေတြ အလုပ္ကို ျဖစ္လို႔။
.
မက္စင္ဂ်ာအေၾကာင္းေရးရင္း ပုတ္သင္ဥေတြဘက္ ေရာက္သလိုျဖစ္သြားမလား မေျပာတတ္ပါဘူး။ အဲဒီေတာ့ ႀကိတ္ခဲ့တာ ကန္႔လန္႔ကာ ခ်ၿပီး မက္စင္ဂ်ာဘက္ ျပန္ဆက္ပါမယ္။ တစ္ေန႔က အင္တာနက္ လိုင္းေလးဖြင့္ၿပီး လူမႈကြန္ရက္ စာမ်က္ႏွာေပၚ ေထြရာေလးပါး ေလွ်ာက္ၾကည့္တုန္း မက္စင္ဂ်ာကေန ဓာတ္ပံုေလးတစ္ပံု ေရာက္လာပါတယ္။ ပို႕လာတဲ့လူက ေလာေလာလတ္လတ္ ရက္ပိုင္းအတြင္းကမွ လူမႈကြန္ရက္ေပၚ မိတ္ေဆြျဖစ္ထားတဲ့ လူတစ္ေယာက္။ သူ ပို႕လာတဲ့ပံုက ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕၊ ျပည္နယ္ အားကစားကြင္း အေရွ႕ဘက္ ေက်ာက္တိုင္ကြင္းထဲမွာ ရွိတဲ့ လြတ္လပ္ေရး အထိမ္းအမွတ္ စိုက္ထူထားတဲ့ ေက်ာက္တိုင္ပံု။ ပံုနဲ႔အတူ စာတိုေလး တစ္ေၾကာင္းပါ ေရးပို႕ထားပါတယ္။ ျပည္ေထာင္စုေန႔ ေရာက္ေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဥ္းစံ ေနရတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ၿမိဳ႕ရဲ႕ ေက်ာက္တိုင္ကြင္းႀကီးကို ကူညီပါဦးဗ်ာတဲ့။
.
သူ႕ဟာသူ ငုတ္တုတ္ေထာင္ေနတဲ ့ေက်ာက္တိုင္နဲ႔ ေက်ာက္တိုင္ကြင္းႀကီးကို ကူညီပါဦးဆိုေတာ့ ေတာ္ေတာ္ ေခါင္းႀကိမ္းသြားပါတယ္။ အဲဒီလိုေနရာက ကိစၥရပ္ႀကီးေတြ ကူညီႏုိင္ေလာက္တဲ့ အဆင့္အတန္းမ်ိဳး ကိုယ့္မွာရွိတာလည္း မဟုတ္။ ပို႕လာတဲ့ ဓာတ္ပံုကို အေသအခ်ာၾကည့္မွ ဆိုလိုရင္းကို သေဘာေပါက္သြားပါတယ္။ ဓာတ္ပံုက လြတ္လပ္ေရး အထိမ္းအမွတ္ စိုက္ထူထားတဲ့ ေက်ာက္တိုင္ႀကီးကို အျမင့္ တစ္ေနရာက ႐ိုက္ထားတဲ့ပံု။ ေက်ာက္တိုင္ႀကီး တစ္တိုင္တည္း ပ်င္းေနမွာ စိုးလို႔ ထင္ပါတယ္။ တာ၀န္ရွိသူမ်ားက ေက်ာက္တိုင္ေဘးပတ္လည္မွာ အေပါင္းအသင္း ေရာင္းရင္း အသစ္ေတြ ေမြးဖြားေပးထားတာ လူျမင္လို႔ေတာင္ မေကာင္းပါဘူး။ အေဆာက္အဦ ေဆာက္တဲ့ ေနရာမွာ သံုးတဲ့ တံခါးက်ည္းေခြေတြက အခန္႕သား။ သစ္တိုသစ္စေတြက ေက်ာက္တိုင္ေဘး ပတ္ပတ္လည္ ဖြာစလန္ကို က်ဲလို႔။
.

ပံုပါ အေနအထားအတိုင္းဆို ေက်ာက္တိုင္ႀကီး သိကၡာက်မွာ စိုးတာနဲ႔ ညေနေစာင္းတစ္ခုမွာ ကိုယ္တိုင္ သြားၾကည့္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆိုက္ဆိုက္ ၿမိဳက္ၿမိဳက္ ေရာက္လာတဲ့ပံုက အခ်ိန္ကာလ တစ္ခုက ႐ိုက္ထားတဲ့ ဓာတ္ပံု ျဖစ္လိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္။ သြားၾကည့္တဲ့အခ်ိန္မွာ ဓာတ္ပံုထဲကလို ေက်ာက္တိုင္ ေဘးပတ္လည္မွာ အစုတ္အျပတ္ေတြ ရွိမေနေတာ့ပါဘူး။ ေက်ာက္တိုင္ႀကီး အ၀င္ကို ပိတ္ဆို႕ ကာရံထားတဲ့ အတားအဆီးေတြလည္း ျပန္ဖြင့္ထားပါတယ္။ လူေျပာမ်ားလို႔ လက္သိပ္ထိုး ရွင္းလိုက္တာ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မွာေပ့ါ။ ေက်ာက္တိုင္ႀကီးကို တစ္စိမ့္စိမ့္ၾကည့္ရင္း လွည့္ျပန္ကာနီး လိုအပ္ခ်က္ေတြကို သြားျမင္မိတယ္။ ေက်ာက္တိုင္ႀကီးရဲ႕ ခမ္းနားထည္၀ါမႈ၊ ျမန္မာျပည္ လြတ္လပ္ေရး ရရွိျခင္း အထိမ္းအမွတ္နဲ႔ စိုက္ထူထားတဲ့ ေက်ာက္တိုင္ႀကီးရဲ႕ ခမ္းနား ထည္၀ါမႈ၊ တိုက္ႀကိဳ တိုက္ၾကားမွာ ဘယ္ေနရာ လိုက္ရွာရမွန္း မသိပါဘူး။
.
လြတ္လပ္ေရး ရျခင္း အထိမ္းအမွတ္ ေက်ာက္တိုင္ကို အခု စီးတီးစကြဲယား ေနရာမွာ ပထမဆံုး စိုက္ထူခဲ့တယ္။ ေနာက္ပိုင္း ၿမိဳ႕ကြက္ ခ်ဲ႕ထြင္လာတာရယ္၊ ေအာက္ခံေျမသား ခိုင္မာမႈ မရွိတာရယ္ေၾကာင့္ ၁၉၅၂ ၀န္းက်င္ေလာက္မွာ လက္ရွိေနရာကို ေျပာင္းလဲစိုက္ထူခဲ့တယ္လို႔ လူႀကီး သူမမ်ားက ေျပာပါတယ္။ ေက်ာက္တိုင္ေနရာ ေျပာင္းစဥ္က ႏုိင္ငံေတာ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ျဖစ္တဲ့ ဦးႏု ကိုယ္တိုင္ အုတ္ျမစ္ခ်ပႏၷက ္ ႐ိုက္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ေတာ္၊ ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္ ဦးခန္း လက္ထက္ပါ။ ဒီလို သမိုင္း၀င္ေက်ာက္တိုင္ႀကီးရဲ႕ လက္ရွိအေျခအေနက လူမသိ သူမသိ၊ လူငယ္ လူရြယ္ေတြ ဘာမွန္းမသိတဲ့ ေခ်ာင္ႀကိဳေခ်ာင္ၾကားက ငုတ္တိုင္ႀကီး တစ္ေခ်ာင္းလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ တိုးပြားလာတဲ့ အေဆာက္အဦေတြကလည္း ေက်ာက္တိုင္ႀကီး ေခါင္းေပၚမွာ မိုးတိုးမတ္တပ္ တစ္မ်ိဳး၊ လက္ခ်င္းခ်ိတ္ တစ္သြယ္နဲ႔။
.
၁၉၅၂ ၀န္းက်င္ေလာက္မွာ လက္ရွိေနရာကို ေျပာင္းလဲစိုက္ထူခဲ့တယ္လို႔ လူႀကီး သူမမ်ားက ေျပာပါတယ္။ ေက်ာက္တိုင္ေနရာ ေျပာင္းစဥ္က ႏုိင္ငံေတာ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ျဖစ္တဲ့ ဦးႏု ကိုယ္တိုင္ အုတ္ျမစ္ခ်ပႏၷက ္ ႐ိုက္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ေတာ္၊ ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္ ဦးခန္း လက္ထက္ပါ။ ဒီလို သမိုင္း၀င္ေက်ာက္တိုင္ႀကီးရဲ႕ လက္ရွိအေျခအေနက လူမသိ သူမသိ၊ လူငယ္ လူရြယ္ေတြ ဘာမွန္းမသိတဲ့ ေခ်ာင္ႀကိဳေခ်ာင္ၾကားက ငုတ္တိုင္ႀကီး တစ္ေခ်ာင္းလို ျဖစ္ေနပါတယ္။
 
ေက်ာက္တိုင္ႀကီး လွည့္ပတ္ၾကည့္ရင္း ထူးဆန္း အံ့ၾသဖြယ္တစ္ခု ျမင္ခဲ့ရပါေသးတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံဟာ ႏုိင္ငံေတာ္ အခမ္းအနားပံုစံ လုပ္တဲ့ အလုပ္မွန္သမွ် ကမၺည္းေမာ္ကြန္းထုိးတဲ့ အေလ့အထ ရွိပါတယ္။ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕မွာ ရွိတဲ့ ေက်ာက္တိုင္ႀကီးကေတာ့ စာတစ္ေၾကာင္း မွတ္တမ္း တစ္ခုေတာင္ ေရးထိုးထားျခင္း မရွိပါဘူး။ မွတ္တမ္းမွတ္ရာ ေလ့လာခ်င္တဲ့ လူငယ္လူရြယ္ေတြ ၀င္ေရာက္ ေလ့လာရင္ေတာင္ မ်က္ႏွာေျပာင္ တိုက္ေနတဲ့ ေက်ာက္တိုင္ႀကီးကို ေတြ႕ရမွာ ျဖစ္ပါ တယ္။ ေက်ာက္တိုင္ စေထာင္တည္းက မွတ္တမ္း မရွိတာလား၊ သမိုင္းတရားခံေတြ ေဖ်ာက္ဖ်က္ ပစ္တာလားဆိုေတာ့ တာ၀န္ရွိသူမ်ား ဆန္းစစ္ရမယ့္ အပိုင္းပါ။ စေထာင္တည္းက မရွိခဲ့ဘူးဆိုရင္ လက္ရွိ လူငယ္လူရြယ္ေတြ ေလ့လာလို႔ရေအာင္ ေက်ာက္တိုင္နဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ မွတ္တမ္းေလး တစ္ခု ေရးထိုးဖို႔ လိုအပ္တာ အမွန္ ျဖစ္ပါတယ္။
.
ေတာက္ေတာက္ေျပာင္ေျပာင္ ေမြးဖြားလာတဲ့ တိုက္ပ်ိဳမယ္ေတြၾကားမွာ သမိုင္း၀င္ ေက်ာက္တိုင္ႀကီးက ငုတ္တုတ္ အေမ့ခံေနရတယ္။ ဒီပံုစံအတိုင္း ဆက္ေနရင္ ထပ္တိုးလာမယ့္ တိုက္ပ်ိဳမယ္ေတြက အိုမင္းမစြမ္းတဲ့ သမိုင္း၀င္ ေက်ာက္တိုင္ႀကီးကို အျမင္အာ႐ုံ ေနာက္ေအာင္ ဒုကၡေပးၾကဦးမယ္ ထင္ပါတယ္။ (အခုလည္း ဟိုကကြယ္ ဒီကပိတ္နဲ႔ ရွိလို႔ ရွိမွန္းေတာင္ မသိရပါဘူး)။
 
ေတာက္ေတာက္ေျပာင္ေျပာင္ ေမြးဖြားလာတဲ့ တိုက္ပ်ိဳမယ္ေတြၾကားမွာ သမိုင္း၀င္ ေက်ာက္တိုင္ႀကီးက ငုတ္တုတ္ အေမ့ခံေနရတယ္။ ဒီပံုစံအတိုင္း ဆက္ေနရင္ ထပ္တိုးလာမယ့္ တိုက္ပ်ိဳမယ္ေတြက အိုမင္းမစြမ္းတဲ့ သမိုင္း၀င္ ေက်ာက္တိုင္ႀကီးကို အျမင္အာ႐ုံ ေနာက္ေအာင္ ဒုကၡေပးၾကဦးမယ္ ထင္ပါတယ္။ (အခုလည္း ဟိုကကြယ္ ဒီကပိတ္နဲ႔ ရွိလို႔ ရွိမွန္းေတာင္ မသိရပါဘူး)။ တင့္ေတာင္းတင့္တယ္ တူတူတန္တန္ မရွိေတာ့တဲ့ ေနရာမွာ သမိုင္း၀င္ အထိမ္းအမွတ္ ေက်ာက္တိုင္ ႀကီးကို မ်က္ႏွာလြဲ ခဲပစ္ ေခ်ာင္ထိုးထားမယ့္ အစား သင့္ေတာ္တဲ့ ေနရာေျပာင္းေရႊ႕ရင္ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္မယ္လို႔ ၿမိဳ႕ခံတခ်ိဳ႕ကလည္း ေျပာၾကပါတယ္။ ေက်ာက္တိုင္ဆိုတာ တိုင္းရင္းသား ေတြရဲ႕ ခိုင္မာ ေျဖာင့္မတ္တဲ့ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ စည္းလံုးညီၫြတ္မႈကို ျပတဲ့အရာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ တန္ဖိုးတစ္ခု ထားသင့္တယ္လို႔ ထင္ျမင္မိေၾကာင္းပါ။
.

No comments:

Post a Comment