ေဖာင္ေတာ္ဦးဘုရား ဖူးၾကစို႔လား - Kanbawza Tai News

Kanbawza Tai News

Represent For Shan State, Myanmar

Breaking

Recent Tube

Tuesday, October 16, 2018

ေဖာင္ေတာ္ဦးဘုရား ဖူးၾကစို႔လား

ေဒါက္တာေအာင္ေက်ာ္ (သြား/ဆရာဝန္)
.

.
ေကာက္ေၾကာင္းလိုက္
.
ကြၽန္ေတာ္တို႔ငယ္ငယ္ အိပ္ရာဝင္ပုံျပင္ ဒ႑ာရီမ်ားအနက္၊ နဂါးႏိုင္မင္းဟု နာမည္ႀကီး ေသာ ေမာင္ေပါက္က်ိဳင္းအေၾကာင္းကို ျပန္လည္ သတိရမိသည္ႏွင့္ ဤေဆာင္းပါးကိုေရး ျဖစ္ဖို႔ အေၾကာင္းဖန္လာ၏။ ၉-၆-၂ဝ၁၈ စေန ေန႔က ကြၽန္ေတာ္ယာယီခရီးတိုေလးသြားခဲ့၏။ ေညာင္ေရႊေခါင္တိုင္ဘက္သို႔ ေန႔ခ်င္းၿပီးျပန္ခရီး ေလးပါ။ အဓိကမွာ ေတာင္ပို႔ႀကီးရြာအနီး၌ တည္ထားေသာ ဂ်ပန္တီပီေအစိုက္ပ်ိဳးေမြးျမဴလူ ငယ္သင္တန္းေက်ာင္းသို႔ ေက်ာင္းသားသစ္ အ ပတ္စဥ္ ၁၉ မိတ္ဆက္တစ္ခ်ိန္စာသင္တန္းေပး ရန္ႏွင့္ ေညာင္ေရႊၿမိဳ႕နယ္ ပညာေရးမွဴး႐ုံးသို႔ ခရီးတစ္ေထာက္၊ လမ္းႀကဳံဝင္ရန္တို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ခရီးထြက္ခဲေသာ ကြၽန္ေတာ္မျဖစ္မေန စီစဥ္ၿပီးထြက္ျဖစ္ခဲ့ျခင္းပါ။ တစ္ခ်က္ခုတ္ သုံး ေလးခ်က္ျပတ္လိုလွေသာ ကြၽန္ေတာ့္စ႐ိုက္ ေၾကာင့္ လမ္းႀကဳံဝင္စရာအမ်ားအျပားရွိေန ေသာ္လည္း စာသင္ခ်ိန္ကုိငဲ့ရ၊ မိုးေတြရြာေနသ ျဖင့္ မိုးနားတုန္း သုတ္တက္႐ိုက္ရ၊ ေတာင္ႀကီး ျပန္အဝင္ေနာက္မက်ခ်င္၍ နာရီၾကည့္ရ စ ေသာအေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ''ခ်င္''ေတြအမ်ား ႀကီးျဖဳတ္ခ်ကာ အစီအစဥ္အခ်ိဳ႕တို႕ျပဳတ္က်ကုန္ ရ၏။ ခရီးကိုခ်ဳံ႕ၿပီးသားေတာ့ ျဖစ္သြားေစခဲ့၏။
.
မဝင္မျဖစ္၊ ပထမဦးစားေပးကေတာ့ ေညာင္ေရႊၿမိဳ႕ ေရႊဂူပရိယတၱိစာသင္တိုက္ႀကီး၏ ပဓာနနာယက ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ထံ ဝင္ ေရာက္ဦးတိုက္ကန္ေတာ့ရျခင္းျဖစ္၏။ မဖူးေတြ႕ ရသည္မွာ ၾကာၿပီမို႔ ကြၽန္ေတာ့္အသက္ ယခု ၇၂ ႏွစ္ျပည့္အတြက္ ဓမၼဒါန႐ိုက္လွဴေသာ စာ အုပ္မ်ားကပ္လွဴဖို႔ ပင္မအလွဴစာအျဖစ္ ဦးစား ေပး ေရွ႕တန္းတင္လွဴပါ၏။ စကားစျမည္အ ျဖစ္ စာေပႏွင့္ဆက္စပ္ေသာ အေၾကာင္းအရာ မ်ား အျပန္အလွန္ ႏွီးေႏွာေျပာဆိုေလွ်ာက္ထား ျဖစ္ရာ၌ တစ္ေန႔က ေရးျဖစ္ေသာ အင္းေလး ေဖာင္ေတာ္ဦးဘုရား ေဒသစာရီ ၾကြခ်ီျခင္း ပြဲ ေတာ္အေၾကာင္း ေဆာင္းပါးပါဝင္လာ၏။ ၆ ဆူအနက္ ျမတ္ေပါင္းမဥၨဴတစ္ဆူကို မဟာဂါမ ရြာေက်ာင္းဘုန္းႀကီးထံ အပ္ႏွံခဲ့ေၾကာင္းသမိုင္း ၌ အက်ဥ္းပါရွိ၏။ မည္သည့္အရပ္ဟူ၍ အမွတ္ သား မပါရွိေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားျဖစ္ရာ၊ ဆ ရာေတာ္က ပခုကၠဴဘက္ ေရႊတန္႔တစ္ျဖစ္မည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ ကြၽန္ေတာ့္မွတ္Óာဏ္ထဲ၌လည္း ျမတ္ေပါင္းမဥၨဴဘြဲ႕ေတာ္ႏွင့္ဆက္စပ္လ်က္ အ ညာသီဟေတာဘုရားပြဲတို႔ သီဟိုဠ္ရွင္ဘုရား ပြဲတို႔ကို ေရးေတးေတးေတာ့ ေပၚခဲ့ၿပီးၿပီ။ ဆ ရာေတာ္မိန္႔သည့္ ေရႊတန္႔တစ္က ေခါင္းထဲမွာ ေပၚမလာပါ။
.
ဘာေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္ စကားေဖာင္ဖြဲ႕ျဖစ္ ေသာ အက်ိဳးဆက္ကား မသိဖူးခဲ့သည္မ်ား၊ မွတ္သားခဲ့ဖူးသည္မ်ား၊ ေမ့ေတ့ေတ့မႈန္ဝါးဝါး မ်ား၊ လုံးဝေမ့ထားခဲ့သည္မ်ား သိရွိရ၊ ၾကားဖူး ရ အမွတ္သတိျပန္ေပၚလာရ၍ တစ္စုံတစ္ရာ ေကာင္းက်ိဳးရရွိသည္ေတာ့ အျမတ္ပါ။ ''ေမးပါ မ်ားစကားရ''ဟူေသာ စကားႀကီးသုံးခြန္းအ နက္ တစ္ခ်က္ျဖစ္ကာ ဒုတိယအလယ္စကား တစ္ခြန္းလည္းျဖစ္ေသာ ဒိသာပါေမာကၡဆရာ ႀကီးက Óာဏ္ႏူံ႕ရွာသည့္ တပည့္ေမာင္ေပါက္ က်ိဳင္းအား မွာၾကားေသာစကား ႐ုတ္တရက္ လင္းလက္လာ၍ စာေရးျဖစ္ပါေတာ့သည္။
.
စည္သူရွင္
.
၁ဝ/၆/၂ဝ၁၈ မနက္ပိုင္း မိုးတဖြဲဖြဲႏွင့္ မိုး ေျခေလးက အီေလးဆြဲရြာသြန္းေနရာ၊ စာဖတ္ မည့္အစား စာေရးခ်င္စိတ္ေၾကာင့္ စာထိုင္ေရး ျဖစ္ရာ၌ အင္းေလးေဖာင္ေတာ္ဦးဘုရားေဒသစာ ရီလွည့္ပြဲေတာ္ ေဆာင္းပါးေနာက္ဆက္တြဲျဖည့္ စြက္ရန္ အႀကံေပၚလာသည့္အတိုင္း ေလာေလာ လတ္လတ္ မေန႔ကမွ သိလိုက္ရသည့္အခ်က္ ကို ဦးစားေပးလိုက္ရ၏။ ေညာင္ေရႊၿမိဳ႕၊ ေရႊဂူစာ သင္တိုက္ဆရာေတာ္မိန္႔ေသာ ေရႊတန္႔တစ္၏ သတ္ပုံမေသခ်ာေန၍ ဖုန္းဆက္ေမးရသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ရွမ္းျပည္သားမ်ား စလုံးႏွင့္ဆလိမ္ အသံထြက္ မကြဲတတ္သလို သကေလးႏွင့္ တ ဝမ္းပူတို႔ကိုလည္း ေရာေထြးေျပာတတ္ၾက၏။ ေရႊတန္႔တစ္လား၊ ေရႊသန္႔သစ္လား ဇေဝဇဝါ ျဖစ္ေန၏။ ဆရာေတာ္မိန္႔၍ ေရႊတန္႔တစ္ေသခ်ာ ပါၿပီ။ စာေရးေနရင္းမွ ဘုရားေဆာင္ခန္းႏွင့္ကပ္ လ်က္အိမ္ဦးရွိ သံဃာခန္း၌ ခ်ိတ္ဆြဲထားေသာ သာသနာေတာ္ႏွင့္စပ္လ်ဥ္းေသာ ပုံေတာ္မ်ား တြင္ သရကၡန္႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ား ပါဝင္သည္ကို အမွတ္ရလာ၏။ အိမ္ေပၚထပ္သို႔တက္ၿပီး ေသ ခ်ာစြာၾကည့္သည္။ ကမၸည္းစာတန္းေရးထား သည္ကို ဖတ္ရေတာ့ ဤသို႔ေတြ႕ရ၏။''စည္သူ ရွင္သရကၡန္ဆင္းတုေတာ္ ပခန္းႀကီး''ႏွင့္''သ ရကၡန္ဆင္းတုေတာ္ ေရႊတန္႔တစ္ရြာ၊ပခုကၠဴ''ဟူ၍ ၁ဝ လက္မႏွင့္ ၁၂ လက္မပုံေတာ္ႀကီး ႏွစ္ပုံယွဥ္လ်က္ျဖစ္၏။ ဦးၫြန္႔ေမာင္(အခြန္မွဴး)ႏွင့္ ဇနီးေဒၚစန္းစန္းၾကည္တို႔ လွဴဒါန္းသည္တဲ့။ 
.
ကြၽန္ေတာ္က သီဟိုဠ္ရွင္ဟု နားစြဲၿပီး မွတ္ မိေန၏။ စည္သူရွင္ႏွင့္အတူတူပဲလား၊ သို႔မဟုတ္ သီးျခားစီလား။ ကြၽန္ေတာ္မေသခ်ာပါ။ အေလာင္းစည္သူမင္းႀကီး ေဖာင္စႀကၤာျဖင့္ တိုင္းခန္းလွည့္စဥ္၊ ကြၽန္းဦးဇမၺဴဒိပ္၊ ဇမၺဴသေျပ ပင္မွ အျပန္ခရီး၊ သုဝဏၰဘူမိ မာလာယုကြၽန္း (ယခု အင္ဒိုနီးရွားႏွင့္ မေလးရွား)သို႔ ေရာက္ ေၾကာင္း သမိုင္းမွတ္တမ္းရွိ၏။ ပုဂံျပည္သုိ႔အျပန္ သီဟိုဠ္ကြၽန္းသို႔ ေရာက္ေသးဟန္ရွိ၏။ ေနာင္မွ ရွမ္းျပည္နယ္တစ္ခြင္တစ္ျပင္ ခရီးထြက္သည္ ျဖစ္မည္။ ေဖာင္စႀကၤာသည္သိဒၶိဝင္ေဖာင္ ျဖစ္၍ ေရျပင္ေပၚ၌ သာမက ေျမျပင္ႏွင့္ ေကာင္းကင္ မ်ားေပၚကလည္း သြားလာႏိုင္သည္ဆို၏။ သီ ဟိုဠ္ဆိုသည္ကား ယခုအခါ သီရိလကၤာႏိုင္ငံ ျဖစ္၏။ သရကၡန္နံ႔သာသားမွာ ရွားပါးအဖိုးတန္ ပစၥည္းျဖစ္သျဖင့္ ရတနာတန္းဝင္၏။ သိၾကား မင္းဆက္သသည္ကို ဘုရားဆင္းတုေတာ္ထု ျခင္းပါတဲ့။ ''သရကၡန္စစ္လက္ေလးသစ္'' ဆို႐ိုး စကားအတိုင္းပင္ ဓမၼမိတ္ေဆြဦးၫြန္႔ေမာင္၏ လက္ေဆာင္ဓာတ္ပုံထဲ၌ ႐ုပ္ပြားေတာ္ေလးမွာ ပီဘိေသးငယ္ပါ၏။ ကြၽန္ေတာ္ဖူးခဲ့ရဖူးေသာ ဟဲဟိုးေျမျခားေဖာင္ေတာ္ဦးဘုရားသည္လည္း လက္ေလးသစ္ခန္႔Óာဏ္ေတာ္ပါ။ ကေလာၿမိဳ႕ သို႔ တာဝန္က်စဥ္ကတည္းက သတင္းၾကားၿပီး ဖူးခ်င္ေနသည္။ ႏွစ္သုံးဆယ္ေက်ာ္မွ ဖူးခြင့္ႀကဳံ ၏။ ဂႏၶကုဋီတိုက္သည္ အင္းေလးနန္းဟူးေဖာင္ ေတာ္ဦးေက်ာင္းေတာ္ ဂႏၶကုဋီတိုက္ပုံစံအတိုင္း သံဘာဂ်ာတံခါးမ်ားႏွင့္ ေသာ့ခတ္ထားပါသည္။ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ႏွင့္ ေဂါပကလူႀကီးမ်ား စုံမွ ေသာ့ဖြင့္ႏိုင္သျဖင့္ ဖူးေျမာ္ခြင့္ရခဲေသာဘုရား ျဖစ္၏။ သရကၡန္နံ႔သာ ရနံ႔သင္းပ်ံ႕လ်က္ရွိပါ သည္။
.
၃၈ ဌာန
.
''ၾကည္ညိဳကုသိုလ္ပြား အင္းေလးေဖာင္ ေတာ္ဦးဘုရား''ေဆာင္းပါးတြင္ အေလာင္းစည္ သူမင္း၊ ရွမ္းျပည္တစ္ခြင္တည္ခဲ့ေသာ ေဖာင္ ေတာ္ဦးဘုရား ၃၈ ဌာနရွိေၾကာင္း သမိုင္းစာ၌ ေတြ႕ရပုံကို ကြၽန္ေတာ္ေဖာ္ျပခဲ့၏။ ေအာက္တို ဘာ၊ သီတင္းကြၽတ္လဆန္းမွာမွ က်င္းပမည့္ ဘု ရားေဒသစာရီၾ<ြကခ်ီပြဲအေၾကာင္းကို ယခု ဇြန္ လ၌ ေရးျဖစ္ေနျခင္းမွာ ရာသီစာကို သူ႔ရာသီ သူ႔ပြဲေတာ္ႏွင့္အကိုက္ ကေမၻာဇတိုင္းသတင္း ဂ်ာနယ္တိုက္ကို ေပးအပ္ႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳတင္ေရးသား ထားတာပါ။ေရွ႕တစ္ပုဒ္၌ ၾ<ြကင္းက်န္ရစ္သည့္ အေၾကာင္း အခ်က္အလက္မ်ားကို ထပ္မံျဖည့္ စြက္ကာေနာက္ဆက္တြဲ တစ္ပုဒ္အျဖစ္ ဖန္တီး ျခင္းတြင္ ၁၇/၁ဝ/၂ဝ၁၈ ေန႔ထြက္အတြဲ ၄ အမွတ္ ၄ဝ ထြက္ခ်ိန္သည္ ေညာင္ေရႊၿမိဳ႕သို႔ အင္းေလး ေဖာင္ေတာ္ဦးဘုရား ၾကြခ်ီသည့္ေန႔ ႏွင့္ တိုက္ဆိုင္ေန၏။ ေညာင္ေရႊၿမိဳ႕၌ သုံးည က်ိန္းသုံးရက္ အပူေဇာ္ခံမည္မို႔ အမ်ားျပည္ သူသြားေရာက္ ဖူးေျမာ္ႏိုင္ရန္ ရည္ရြယ္ပါ၏။ လဆန္း ၁ဝ ရက္ မွသည္ လျပည့္ေက်ာ္ ၃ ရက္ေန႔အထိ က်န္ရွိေသာေဒသ စာရီလွည့္ လည္ၾ<ြကခ်ီခရီးစဥ္အတိုင္း ၉ ရက္၊ ၈ ည က်ိန္း၊ ၁၃ ဌာနျဖစ္ ၏။ သူ႔ရက္စြဲ၊ သူ႔အခ်ိန္ နာရီႏွင့္ သူ႔ရြာသို႔အေရာက္၊ ေမာ္ေတာ္ျဖင့္သြား ေရာက္ဖူးေျမာ္ႏိုင္ရန္ေဖာ္ျပေပးပါမည္။ ဤ ေဆာင္းပါးပါရွိသည့္ရက္မွ က်န္ ၉ ရက္၊ ေက်ာင္းေတာ္ဝင္ပြဲေန႔အထိသာ လိုအပ္ပါေတာ့ မည္။
.
ယခုေခါင္းစီးငယ္အတိုင္း ေဖာင္ေတာ္ဦး ဘုရားတည္ထားကိုးကြယ္သည့္ ၃၈ ဌာနစာရင္း ကို ဦးစြာေဖာ္ျပပါရေစ။ ဤစာရင္းတြင္ ဟဲဟိုး ေျမျခားေဖာင္ေတာ္ဦး မပါဝင္သည္ကလည္း ထူးဆန္းေန၏။ ေျမျခားဘုရားသည္ အင္းေလး ဘုရား၏ ေနာင္ေတာ္ဟုလည္း မွတ္သားခဲ့ရ သည္။ သီတင္းကြၽတ္လဆန္း၌ ဟဲဟိုးၿမိဳ႕ဝန္း က်င္ရပ္ရြာမ်ားသို႔ ေဒသစာရီၾ<ြကခ်ီအဖူးေျမာ္ ႏွစ္စဥ္အၿမဲခံၿမဲျဖစ္ေၾကာင္းကိုလည္း သိရွိခဲ့ရ ပါေသးသည္။ ၃၈ ဌာနတို႔မွာ ေအာက္ပါအ တိုင္းျဖစ္ပါသည္။
.
(၁)အင္းေလးအေနာက္ကမ္း ေရႊသန္း ေတာင္ ရတနာေဖာင္ေတာ္ဦးေစတီ(ယခုနန္း ဟူး)၊ (၂)အင္းတိမ္အရပ္ ေရႊအင္းတိန္ေစတီ၊ (၃)နမ့္ပန္ေရႊေပါက္ေပါက္ေစတီ(ယခု အလို ေတာ္ေပါက္)၊ (၄)ေတာင္တိုေရႊဟသၤာက်ေမြ ေတာ္ေစတီ၊ (၅)ေမာ္ပီေမြေတာ္ေစတီ၊ (၆)စံ ကားတာေခါင္ေမြေတာ္ေစတီ၊ (၇)စံကားအေရွ႕ ေတာင္ ထမင္းခ်ိဳးေစတီ၊ (၈)နမ့္တုတ္ေရႊဂူေစ တီ၊ (၉)မႈိင္းခုံေရႊစည္းခုံေစတီ၊ (၁ဝ)မိုးၿဗဲေစတီ၊ (၁၁)မိုးၿဗဲအလြန္ ေရႊဝက္ကူေစတီ(ယခု ကကၠဴ)၊ (၁၂)ရွင္ပင္ေရႊခ်မ္းသာေစတီ(ယခု နမ့္ခုတ္ပန္း မားေစတီ)၊ (၁၃)ဟိုပုံး ေဖာင္ေတာ္ဆုတ္ေစတီ၊ (၁၄)ဟဲလုံေရႊလက္လွေစတီ၊ (၁၅)ေနာင္မြန္ေစ တီ၊ (၁၆)မိုင္းပြန္ဗုေဒၶါေစတီ၊ (၁၇)လဲခ်ားမဂၤ လာဗုေဒၶါေစတီ၊ (၁၈)မိုင္းကိုင္ေရႊျမင္တင္ေစတီ၊ (၁၉)မိုင္းလင္းဗုေဒၶါေစတီ၊ (၂ဝ)ရပ္ေစာက္ေရႊ အင္ေတာ္ေစတီ၊ (၂၁)မဲေတာေရႊပန္းခြက္ေစတီ၊ (၂၂)ယင္းေတာင္ဘက္၌ ေရႊပုထိုးေစတီ၊ (၂၃) ပင္းတယေရႊဥမင္ေက်ာက္ဂူဗုေဒၶါေစတီ၊ (၂၄) ေပြးလွျမဇာတီေစတီ၊ (၂၅)အင္းေလးဆင္မ ေတာင္ဗုေဒၶါေစတီ၊ (၂၆)ဆင္ေပါက္ေတာင္ေရႊ မုေဌာေစတီ၊ (၂၇)ေညာင္ေရႊၿမိဳ႕အနီး ေရႊလင္ ပန္းေစတီ၊ (၂၈)ေအာင္သေျပကူႀကိဳးေစတီ၊ (၂၉)ေညာင္ေရႊေပါရိသတ္ေစတီ၊ (၃ဝ)ေရႊ ေညာင္လြိဳင္မင္းစင္ေစတီ၊ (၃၁)အင္းေလးအ ေနာက္ကမ္းေပါင္းပိန္းျပည္လုံးခ်မ္းသာ စိေႏၲ ယ်ာဘုရားေစတီ၊ (၃၂)ေရပူဥေဏွာဒကေစတီ၊ (၃၃)ေခါင္တိုင္ဆုေတာင္းျပည့္ေစတီ၊ (၃၄)ယင္း ၏ ေတာင္ဘက္ေရႊျမင္ထင္ေစတီ၊ (၃၅)မိုင္း ေသာက္ေရႊမုေဌာေစတီ၊ (၃၆)ေဘာ္နင္းေရႊလင္း စင္ဗုေဒၶါေစတီ၊ (၃၇)သာမိုင္းခမ္းေရႊခ်မ္းသာ ေစတီ၊ (၃၈)က်ဳံးအရပ္တြင္ ေရႊတန္႔ေညာင္းေစ တီ။
.
ေက်ာင္းေတာ္ဝင္ပြဲ
.
ကြၽန္ေတာ္သိမီ မွတ္မိခဲ့သည္မွာ အင္းေလး နန္းဟူး(နမ့္ဟူး)ေက်ာင္းေတာ္ဝင္ပြဲေန႔မွာ သီ တင္းကြၽတ္လျပည့္ေက်ာ္ ၁ ရက္ေန႔ျဖစ္၏။ ယင္းမွာ ၂ဝဝဝ ျပည့္ႏွစ္မတိုင္မီကျဖစ္မည္။ ၂ဝဝ၁ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္း၌ သီတင္းကြၽတ္လျပည့္ ေက်ာ္ ၃ ရက္ေန႔က်မွ ေက်ာင္းေတာ္ဝင္ပြဲေန႔ ျဖစ္၏။ ေဒသစာရီၾကြခ်ီေသာ ခရီးစဥ္တစ္ ေလွ်ာက္၊ ညက်ိန္း ဌာနမ်ားတိုးလာ၍ ေညာင္ ေရႊၿမိဳ႕သို႔ အပူေဇာ္ခံရန္ သီတင္းကြၽတ္လဆန္း   ၇ ရက္ေန႔အေရာက္ ၾကြခ်ီေလ့ရွိၿမဲ ေရွးအစဥ္အ လာအတိုင္း ပုံေသထားကာ ေရွ႕တိုးေနာက္ ဆုတ္စီစဥ္ရျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။ ေန႔ဆြမ္းကပ္ ရန္သာ အခြင့္အေရးရရွိေသာ ၇ ဌာနအနက္ ေညာင္ေရႊၿမိဳ႕သို႔ ၾကြခ်ီမေရာက္ရွိမီ ၂ ဌာနမွာ အင္းတိမ္စံေက်ာင္းနဲ႔ ပြဲစားကုန္းေက်ာင္းတို႔ ျဖစ္လ်က္ က်န္ ၅ ဌာနတို႔ကို က်န္ပြဲရက္ ၉ ရက္အစီအစဥ္၌ ပူးတြဲေဖာ္ျပရပါသည္။ေအာက္ ပါအတိုင္းျဖစ္၏။ အားလုံး ၁၃ ဌာနပါ။
.
သီတင္းကြၽတ္လဆန္း ၁ဝ ရက္ (၁)ေန႔ ဆြမ္းနမ့္သဲေက်ာင္း၊ (၂)မိုင္းေသာက္ညက်ိန္း။ သီတင္းကြၽတ္လဆန္း ၁၁ ရက္၊(၃)သလဲဦးေန႔ ဆြမ္း၊ (၄)ေကလာညက်ိန္း၊ သီတင္းကြၽတ္လ ဆန္း ၁၂ ရက္၊ (၅)ဇရပ္ႀကီးညက်ိန္း၊ သီတင္း ကြၽတ္လဆန္း ၁၃ ရက္၊ (၆)ဘုရားေပါက္ေန႔ ဆြမ္း၊ (၇)နမ့္ပန္ညက်ိန္း၊ သီတင္းကြၽတ္လ ဆန္း ၁၄ ရက္၊ (၈)မန္က်ည္းဆိပ္ေန႔ဆြမ္း၊ (၉)က်ိဳင္းခမ္းညက်ိန္း၊ သီတင္းကြၽတ္လျပည့္ ေန႔၊ (၁ဝ) မိုင္းပ်ိဳးညက်ိန္း၊ လျပည့္ေက်ာ္ ၁ ရက္၊ (၁၁)ေနာင္ေတာညက်ိန္း၊ သီတင္းကြၽတ္လျပည့္ ေက်ာ္ ၂ ရက္၊ (၁၂)အင္းေပါခုံေန႔ဆြမ္းကပ္၊ (၁၃) ေရသာေက်ာင္းညက်ိန္း၊ သီတင္းကြၽတ္လျပည့္ ေက်ာ္ ၃ ရက္၊ နမ့္ဟူးသို႔ ၾကြခ်ီ၍ ေက်ာင္း ေတာ္ျပန္ဝင္။
.
ေရွးဦး ၈ ဌာန
.
သီတင္းကြၽတ္လဆန္း ၁ ရက္၊ မနက္ အင္းတိမ္သို႔ စတင္ၾ<ြကခ်ီေတာ္မူရာမွ သီတင္း ကြၽတ္လဆန္း ၇ ရက္မနက္ ေညာင္ေရႊသို႔အ ေရာက္ အင္းေလးအေနာက္ဘက္ကမ္း ေန႔ ဆြမ္းညက်ိန္း အားလုံး ၈ ဌာနရွိရာ မွတ္တမ္း အေနျဖင့္ ေအာက္ပါအတိုင္း ေဖာ္ျပလိုက္ရပါ သည္။ သီတင္းကြၽတ္လဆန္း ၁ ရက္ ဌာန(၁)  အင္းတိမ္ေၾကးေပါခုံေက်ာင္း ညက်ိန္း၊ သီတင္း ကြၽတ္လဆန္း ၂ ရက္၊ ဌာန(၂)အင္းတိမ္စံ ေက်ာင္းေန႔ဆြမ္း၊ ဌာန(၃)ဟဲယာရြာမညက်ိန္း၊ သီတင္းကြၽတ္လဆန္း ၃ ရက္၊ဟဲယာရြာမည က်ိန္း၊ သီတင္းကြၽတ္လဆန္း ၄ ရက္၊ ဌာန(၄)ေၾကးစားကုန္းညက်ိန္း၊ သီတင္းကြၽတ္လဆန္း ၄ ရက္၊ ဌာန(၄)ငါးဖယ္ေက်ာင္းညက်ိန္း၊ သီ တင္းကြၽတ္လဆန္း ၅ ရက္၊ ဌာန(၅)ေၾကး စားကုန္းညက်ိန္း၊ သီတင္းကြၽတ္လဆန္း ၆  ရက္၊ ဌာန(၆)ပြဲစားကုန္းေန႔ဆြမ္း၊ ဌာန(၇)လင္း ကင္းေက်ာင္းညက်ိန္း၊ သီိတင္းကြၽတ္လဆန္း ၇ ရက္၊ ဌာန(၈)ေညာင္ေရႊညက်ိန္း၊ ေညာင္ေရႊ ၿမိဳ႕၌ ၃ ရက္ စံျမန္း ၃ ညက်ိန္းသျဖင့္ သီတင္း ကြၽတ္လဆန္း ၁ဝ ရက္ မနက္ မိုင္းေသာက္ ၿမိဳ႕သို႔ ညက်ိန္းရန္အၾကြ ၾကားခရီး။ ဌာန(၉) နမ့္သဲေက်ာင္း၌ ေန႔ဆြမ္းကပ္ျခင္းျဖစ္၏။ ယင္း ဌာန(၉)မွသည္ ေက်ာင္းေတာ္ဝင္ပြဲအထိကို ေရွ႕ပိုင္းတစ္ေနရာ၌ ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါ၏။ ၁၃ ဌာနျဖစ္သည္။
.        
ေန႔ဆြမ္းသာ  
.
ပြဲေတာ္ရက္အတြင္း ရွမ္းျပည္နယ္ေဒသခံ မ်ားႏွင့္ အျခားရပ္ရြာၿမိဳ႕တို႔မွ ဘုရားဖူးလာေရာက္ ၾကသည့္ ေရႊဧည့္သည္မ်ား၊ ေမာ္ေတာ္ငွားလ်က္ နန္းဟူးေက်ာင္းေတာ္သို႔ေရာက္က ေက်ာင္း ေစာင့္႐ုပ္ပြားေတာ္တစ္ဆူ(အမွတ္-၅ ရဟႏၲာ  ခီဏာသဝဟုလည္း မွတ္တမ္းရွိေသာ)ေနာင္ပြင့္ မည့္ အရိေမတၱယ် ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္စားေတာ္၊ အေရွ႕ေျမာက္ေထာင့္ၿခံရံသည့္ ဆင္းတုေတာ္ကိုသာ ဖူးႏိုင္ပူေဇာ္ႏိုင္မည္။ က်န္ေလးဆူကား ေဒသစာရီၾကြခ်ီစာရင္းအတိုင္း ညက်ိန္းမည့္ရြာ သို႔ လိုက္ဖူးႏိုင္၏။ သို႔ေသာ္ ေန႔ဆြမ္းသာကပ္ ခြင့္ရေသာၾကား ၇ ဌာန၌ နာရီပိုင္းတန္႔ေတာ္မူ ကာ အပူေဇာ္ခံသျဖင့္ ေန႔ခ်င္းျပန္ ဘုရားဖူးတို႔ အဆင္ေျပေျပဖူးႏိုင္ရန္ ရည္႐ြယ္၍ ေအာက္ပါ အတိုင္း သီးျခားေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။
.
          (၁) သီတင္းကြၽတ္လဆန္း ၂ ရက္၊ အင္း တိမ္စံေက်ာင္းေတာ္
          (၂) သီတင္းကြၽတ္လဆန္း ၆ ရက္၊ ပြဲစား ကုန္းေက်ာင္း
          (၃) သီတင္းကြၽတ္လဆန္း ၁ဝ ရက္၊ နမ့္ သဲေက်ာင္း
          (၄) သီတင္းကြၽတ္လဆန္း ၁၂ ရက္၊ ေက လာေက်ာင္း
          (၅)သီတင္းကြၽတ္လဆန္း ၁၃ ရက္၊ ဘု ရားေပါက္ေက်ာင္း
          (၆) သီတင္းကြၽတ္လဆန္း ၁၄ ရက္၊ မန္ က်ည္းဆိပ္ေက်ာင္း
          (၇) သီတင္းကြၽတ္လျပည့္ေက်ာ္ ၂ ရက္၊ အင္းေပါခုံေက်ာင္း
.
ေရွးဌာပနာ ေရႊသန္းေတာင္ေစတီပ်က္မွ ေညာင္ေရႊေဟာ္နန္းေပၚပင့္ အပူေဇာ္ခံစဥ္ သီ တင္းကြၽတ္လဆန္း ၇ ရက္ အမ်ားျပည္သူပူေဇာ္ ႏိုင္ရာ ယာယီျပာသာဒ္သို႔ စံျမန္း၏။ ေနာင္အင္း တိမ္မွာ ေရႊ႕ေျပာင္းစံ၏။ ၁၉၅၆ မွစ၍ နမ့္ဟူး ေက်ာင္းေတာ္ေရႊ႕ေျပာင္းစံျမန္းသည္မွ ယေန႔ ထိျဖစ္၏။ ေဒသစာရီၾ<ြကခ်ီ ခရီးစဥ္၌ ေရႊအင္း တိမ္ကို ေရွးဦးဌာန(၁)အျဖစ္ ၾကျြခင္းပါ။ေၾကး ေပါခုံႏွင့္အင္းတိမ္တို႔မွာ ကပ္လ်က္ႏွစ္ရြာ့တစ္ ရြာလိုလိုျဖစ္ပါေၾကာင္းႏွင့္ ႏွစ္စဥ္၊ ဘုရားေဒသ စာရီၾကြခ်ီေတာ္မူေသာ ရက္မ်ားမွာ သီတင္း ကြၽတ္လဆန္း (၁)ရက္မွ လျပည့္ေက်ာ္ ၃ ရက္ထိ ျမန္မာလ၊ ျမန္မာရက္ ပုံေသျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပရပါသည္။ ပုဂံေခတ္ စည္သူဘြဲ႕ခံေသာ မင္းမ်ား(၁)အေလာင္းစည္သူ(၄၇၅-၅၂၅)၊ (၂)နရပတိစည္သူ(၅၃ဝ-၅၇၃)၊ (၃)ဥစၥနာစည္သူ (၆ဝ၁-၆၁၈)၊ (၄)နရသီဟပေတ့စည္သူ(၆၁၈- ၆၄၉)တို႔ျဖစ္ၾကသည္ဟု သိရ၍ ျဖည့္စြက္ေဖာ္ျပ ပါ၏။
.
.
.
#KBZTai #Shan